שתף קטע נבחר

העימותים נמשכים. ליברמן לזנדברג: "זה לא וודסטוק"

16 פלסטינים נהרגו אתמול בגבול עזה. היום נפצעו 25 באורח קל עד בינוני. שר הביטחון ענה לראש מרצ ואמר: "מקהלת צבועים, בזכות צה"ל חגגנו את הסדר בביטחון"

 

 

ביום הראשון של "צעדת השיבה" נהרגו 16 פלסטינים ליד גדר רצועת עזה. העימותים ביום השני כבר היו בעצימות נמוכה בהרבה, אך הם לא פסקו לחלוטין. לפי הפלסטינים, היום (שבת) נפצעו 25 פלסטינים באורח קל עד בינוני בסמוך לגדר.

 

בעקבות אירועי אתמול, דנה מועצת הביטחון במתרחש בגבול עזה - וביקורת נמתחה גם מתוך כנסת ישראל. ראש מרצ החדשה, ח"כ תמר זנדברג, קראה לחקור את הירי החי כלפי המוחים ואמרה כי  "אסור שמדיניות יד קלה על ההדק תביא לאובדן חיים של חפים מפשע ותדליק את כל האזור. על כך הגיב שר הביטחון בחריפות.

סיכום סיכול חולית טרור ברצועת עזה (צילום: דובר צה
סיכול הפיגוע, אתמול(צילום: דובר צה"ל)

מטיילים במועצה איזורית אשכול (צילום: רועי עידן)
עוטף עזה, היום(צילום: רועי עידן)

עימותים בגבול עזה (צילום: AP)
העימותים הקשים, אתמול בגבול הרצועה(צילום: AP)

"חיילי צה"ל הדפו את פעילי הזרוע הצבאית של החמאס בנחישות ובמקצועיות, בדיוק כפי שציפינו מהם", צייץ שר הביטחון אביגדור ליברמן בטוויטר. "אני מגבה אותם באופן מלא, בזכותם חגגנו את ליל הסדר בביטחון. אינני מבין את מקהלת הצבועים שרוצה ועדת חקירה. הם התבלבלו וחשבו שחמאס אירגן אתמול את פסטיבל וודסטוק ואנחנו צריכים לחלק להם פרחים".

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בטוויטר: "כל הכבוד לחיילינו ששומרים על גבולות המדינה ומאפשרים לאזרחי ישראל לחגוג את החג בשקט. ישראל פועלת בתקיפות ובנחישות כדי להגן על ריבונותה וביטחון אזרחיה".

 

אתמול השתתפו 30 אלף איש במחאה ההמונית ליד הגבול. בזמן העימותים תועד גם  ניסיון של מחבלים להוציא פיגוע ירי נגד כוח צה"ל בצפון הרצועה. החיילים פתחו באש וצה"ל הגיב גם מירי מטנק ומכלי טיס. המחבלים נהרגו, וניסיון הפיגוע תועד. בחמאס הודו כי חמישה מההרוגים הם אנשי הזרוע הצבאית של הארגון.

 

כאמור, לאחר העימותים בעזה כונסה מועצת הביטחון של האו"ם והמזכ"ל אנטוניו גוטרש קרא לערוך חקירה "עצמאית ושקופה". השגריר דני דנון תקף בחריפות את המועצה שדנה בהפגנות על אף שביקש לדחות את הדיון בשל חג הפסח: "הפלסטינים ביצעו מחטף שפל ומכוער".

 

הרשות הפלסטינית הכריזה על יום אבל ושביתה בשל הרג המפגינים ואבו מאזן האשים את ישראל ב"אחריות מלאה לכל התוקפנות וההרוגים".  מאות מפגינים ליד אום אל פחם ציינו את יום האדמה בדקת דומיה כהזדהות עם הפלסטינים שנהרגו בעזה וקראו: "ישראל רוצחת בעזה, נקריב את חיינו למען השהידים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים