שתף קטע נבחר

"החתונה של הארי ומייגן תעלה 45 מיליון דולר"

בבריטניה מתכוננים לחתונה המלכותית, ומפרסמים את ההוצאות הצפויות - שיעלו בהרבה על החתונה של וויליאם וקייט מידלטון. רוב התקציב יושקע באבטחה חסרת תקדים, השאר בעוגת חתונה אורגנית, פרחים, תה ונקניקיות

החתונה המלכותית של הנסיך הארי ומייגן מרקל צפויה לעלות כ-45 מיליון דולר (כ-32 מיליון פאונד). הרוב המכריע של התקציב יושקע באבטחה כבדה, וב"טבעת הפלדה" מסביב לטירת ווינזדור, שם יתחתנו השניים ב-19 במאי.


 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

בריטניה תשקיע 42 מיליון דולר כדי לשמור על ביטחונם של משפחת המלוכה, האורחים בחתונה וכמאה אלף איש שצפויים להגיע לאזור. כל מי שיגיע לווינזדור יידרש לעבור סריקות ביטחוניות "כמו בשדה תעופה". האבטחה המוגברת תכלול צלפים, שוטרים סמויים ומזל"טים.

 

משטרת עמק התמזה מסרה שהמבצע המשטרתי יהיה הגדול ביותר בהיסטוריה. המשטרה כבר החלה לערוך סריקות באזור, ובודקת רכבים ומשאיות. באזור יוקמו מחסומים כדי למנוע אפשרות של פיגוע דריסה.

טירת וינזדור (צילום: Gettyimages)
טירת ווינזדור(צילום: Gettyimages)

טירת וינדזור (צילום: AP)
(צילום: AP)

קפלת ג'ורג' הקדוש, שבה יתחתנו הארי ומייגן (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
קפלת ג'ורג' הקדוש, שבה יתחתנו הארי ומייגן(צילום: רויטרס)
 

כ-600 אורחים מוזמנים לטקס החתונה של הארי ומייגן ב-19 במאי, ועוד 2,640 אורחים יהיו בקבלת הפנים. הוצאות האבטחה הן על חשבון משלמי המסים בבריטניה. השאר על חשבון משפחת המלוכה ומשפחת מרקל.

 

אתר החתונות הבריטי "בריידבוק" העריך שהחתונה המלכותית תעלה 44.9 מיליון דולר - הרבה יותר מהחתונה של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון ב-2011 שעלתה "רק" 28 מיליון דולר. החתונה ב-1981 של הנסיכה דיאנה והנסיך צ'ארלס עלתה 4 מיליון פאונד – כ-12 מיליון פאונד כיום (יותר מ-16 מיליון דולר).

חתונה של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון (צילום: AP)
החתונה ב-2011(צילום: AP)

חתונה של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

חתונה של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

חתונה של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון (צילום: AP)
(צילום: AP)

ב"בריידבוק" נכתב על הוצאות גדולות אחרות מלבד האבטחה: 21 חצוצרות כסופות בשווי 125 אלף דולר שיכריזו על חתונת הזוג, עוגת לימון יוקרתית (ואורגנית) ממאפיית "ויולט" במזרח לונדון שעולה 70 אלף דולר, קישוטי פרחים מחוץ לקפלת סנט ג'ורג' שבה יתקיים הטקס בשווי 150 אלף דולר ו-36 אלף דולר תמורת נקניקיות ותה חם ל-2,640 האורחים בקבלת הפנים.

 

לפי הדיווחים בבריטניה מייגן מרקל תשלם על שמלת החתונה שלה כ-420 אלף דולר. קייטי ניקול, שחיברה ביוגרפיה על הנסיך הארי, מעריכה שמרקל דווקא תשקיע פחות בשמלה - כדי לא ללבוש שמלה יקרה מזו שלבשה קייט מידלטון.

הנסיך ויליאם, אשתו קייט מידלטון, הנסיך הארי וארוסתו מייגן מרקל (צילום: AFP)
הנסיך ויליאם, אשתו קייט מידלטון, הנסיך הארי וארוסתו מייגן מרקל(צילום: AFP)

"מייגן רוצה להעביר את המסר הנכון עם השמלה שלה, שתהיה איקונית. אם היא תלבש שמלה שמחירה יעלה על זו של קייט היא תעביר מסר לא נכון", אמרה ניקול. מידלטון לבשה בחתונה שמלה של אלכסנדר מקווין, בעיצוב של שרה ברטון, שלפי הדיווחים עלתה 350 אלף דולר.

 

בחודש שעבר פרסם ארמון קנזינגטון בלונדון פרטים חדשים על החתונה המלכותית של הנסיך וארוסתו האמריקנית. טקס הנישואים ב-19 במאי יתחיל בשעה 12:00 בקפלת סנט ג'ורג' בטירת וינזדור, ובסיום הטקס, בסביבות השעה 13:00, ייצא הזוג הטרי ל"נסיעה קצרה" בכרכרת סוסים ברחוב הראשי של העיירה ווינזדור ממערב לונדון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים