שתף קטע נבחר

מהחרמון ועד הערבה: 150 אלף ישראלים יצאו לטייל

המוני ישראלים ניצלו את מזג האוויר הנוח של חול המועד כדי לפקוד את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. האתרים הבולטים ביותר: גן השלושה (הסחנה) והגנים הלאומיים קומראן וקיסריה. 25 אלף בילו סביב הכינרת

 

 

כ-150 אלף מטיילים פקדו היום (א') את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. בין האתרים הבולטים: גן לאומי גן השלושה (הסחנה), גן לאומי קומראן, שם נערכת פעילות לכל המשפחה בעקבות המגילות הגנוזות, והגן הלאומי קיסריה - שם עורכת רשות הטבע והגנים את מופע הסוסים בהיפודרום הגדול. רק באזור רמת הגולן דיווחו כ-20 אלף בני אדם.

 

מקק"ל נמסר כי עד לשעה 15:00 ביקרו כ-5,000 בני אדם באגמון החולה. כמות דומה של מבקרים נרשמה גם בחניון שריגים שבפארק בריטניה. כ-3,500 מטיילים הגיעו לפארק הירדן וכ-1,000 טיילו ביער אלעד. אלפים רבים הגיעו גם לפארק קנדה וליער בן שומן. פארק גורן ופארק אדמית מלאים עד אפס מקום.

 

מטיילים בנחל כזיב (צילום: אוצרות הגליל)
מטיילים בנחל כזיב(צילום: אוצרות הגליל)

 

מטיילים בגן לאומי קומראן (צילום: ערן קרוזל, רשות הטבע והגנים)
מטיילים בגן הלאומי קומראן(צילום: ערן קרוזל, רשות הטבע והגנים)

מטיילים בחניון קייקי הגושרים (צילום: קייקי מעין הגושרים)
מטיילים בחניון קייקי הגושרים(צילום: קייקי מעין הגושרים)

מופע סוסים בקיסריה (צילום: שרון גולן הרשקוביץ)
מופע סוסים בקיסריה(צילום: שרון גולן הרשקוביץ)

מטיילים בערבה התיכונה (צילום: נוף צוקים)
מטיילים בערבה התיכונה(צילום: נוף צוקים)

מערך ההיסעים המסובסד שמופעל על ידי מיזם "אוצרות הגליל", רשות הטבע והגנים ורשות ניקוז ונחלים גליל מערבי, הביא יותר מ-5,000 מטיילים למסלול נחל כזיב. השאטלים פועלים בעלות סמלית של חמישה שקלים לאורך כל היום ומחברים בין חניון המכוניות לבין תחילת המסלול.

 

נדב ארבל ממיזם "אוצרות הגליל", הוסיף כי "התפוסות בכל אתרי התיירות גבוהות מאוד, המטיילים מבלים במזג אוויר נוח לצעוד במסלולי טיול ולהשתתף בסדנאות יצירה, אטרקציות ימיות בחופי הגליל המערבי, מסעדות ועוד".

 

נופשים בפארק אילנות (צילום: רענן בן צור)
נופשים בפארק אילנות(צילום: רענן בן צור)

נופשים בכינרת (צילום: רשות הכינרת)
נופשים בכינרת(צילום: רשות הכינרת)

מטיילים בערבה התיכונה (צילום: נוף צוקים)
מטיילים בערבה התיכונה(צילום: נוף צוקים)

שטים בחצבני (צילום: קייקי מעין הגושרים)
שטים בחצבני(צילום: קייקי מעין הגושרים)

נופשים בהר החרמון (צילום: אתר החרמון)
מטיילים בהר החרמון(צילום: אתר החרמון)

תפוסה גבוהה בקייקי הגושרים, אלפים בעמק המעיינות

עוד בצפון, אלפי נופשים הגיעו לחגוג את הפסח על גדות החצבני ותפוסות גבוהות נרשמו משעות הבוקר בחניון קייקי הגושרים. כך גם בדרום: ב"תיירות ערבה תיכונה" דיווחו על תפוסה מלאה בכל מתחמי האירוח והאטרקציות באזור.

 

אלפים הגיעו גם לעמק המעיינות, ורבים מהם פקדו את גן גורו שבו מתקיים פסטיבל "טבע החיות". הפסטיבל נפתח היום ויימשך לאורך כל חול המועד. הבוקר החלו גם סיורים מודרכים ללא תשלום לגבעות הקרב במפלס העליון באתר החרמון.

 

מתחילת הפסח פקדו את 15 חופי איגוד ערים כינרת עשרות אלפי נופשים, שנהנים מלבד מזג האוויר הנוח גם ממהפכת "החופים השקטים", שבמסגרתה בכל 15 חופי האיגוד נאסרת השמעת מוסיקה רועשת. נמסר כי הנופשים שומרים על השקט בכל החופים ולא נרשמו אירועים חריגים. דנה בכר מרשות הכינרת ציינה כי מאז שעות הבוקר נופשים רבים מגיעים לחופים והצפי הוא לתפוסות גבוהות בהמשך היום והחג.

 

חדר הבקרה של רשות הכינרת הודיע כי בשל תפוסה מלאה, נסגרה הכניסה לרכבים לחופים שקמים וכינר. כ-11 אלף נופשים פקדו עד כה את 15 חופי איגוד ערים כינרת השקטים. סביב האגם יש יותר מ-25 אלף נופשים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רשות הכינרת
נופשים בכינרת
צילום: רשות הכינרת
מומלצים