שתף קטע נבחר

נערכים לאלימות: צה"ל ינסה למנוע מחמאס תמונת ניצחון

בצבא מתכוננים למספר שבועות של הפרות סדר באזור הרצועה וצפויים לתחקר את תקריות הירי שהובילו למותם של פלסטינים בסופ"ש. המטרה: להימנע ככל הניתן מהרג מפגינים לא חמושים מאש צלפי צה"ל. אמש נעצרו שלושה פלסטינים לא חמושים שניסו לחצות את הגדר בדרום הרצועה

 

 

שלושה פלסטינים נתפסו אתמול בערב (יום א') בעת שניסו לחצות את גדר המערכת בדרום רצועת עזה. השלושה זוהו על ידי כוח צה"ל, נתפסו על הגדר והועברו לתחקור. לא נמצא עליהם נשק.

 

הפלסטינים חדרו לישראל באזור קיבוץ חולית שבמועצה האזורית אשכול. הם זוהו על ידי תצפיות אוגדת עזה לפני שחצו את הגדר, וכעת חוקרים בשב"כ אם הגיעו לגבול כדי להיתפס במכוון כמו במקרים רבים קודמים. תחילה הם נחשדו בנשיאת אמצעי לחימה, אולם לאחר בידוק על גופם נשלל חשד זה.

 

בשבוע האחרון, לקראת אירועי "צעדת השיבה" שהתקיימו ביום שישי, אירעו כמה מקרים שבהם חדרו פלסטינים מהרצועה לישראל. רק ביום שלישי אירעו שתי תקריות שונות: בראשונה נתפס פלסטיני לא-חמוש ליד זיקים, ובשנייה נתפסו שלושה פלסטינים, חמושים בסכינים ורימונים, והצליחו לצעוד ללא הפרעה עד צאלים.  

מחבלים עצורים חדירה מרצועת עזה (צילום: בראל אפרים)
הפלסטינים שהגיעו עד צאלים בשבוע שעבר(צילום: בראל אפרים)

בתוך כך, בצה"ל נערכים למספר שבועות של הפרות סדר אלימות בגדר הגבול ברצועת עזה וצפויים להפיק לקחים מאירועי "צעדת השיבה" בסוף השבוע כדי לעמוד בעימותים הקרובים במשימה שהוכתבה לכוחות: מניעת חציה של פלסטינים את גדר הגבול ושמירה על מספר מינימלי של הרוגים בצד הפלסטיני. בהמשך לכך, בסוף השבוע הקרוב צפויים גדודי התגבור לפעול באופן מלא לצד הגדודים הקבועים בגזרת אוגדת עזה.

 

משרד החוץ הצרפתי קרא לישראל לרסן את תגובתה להפגנות על גדר הרצועה: "צרפת מזכירה לרשויות הישראליות את חובתם להגן על אזרחים, וקוראת להן להפגין איפוק".

 

נכון לעכשיו טרם נפתחה חקירת מצ"ח לגבי אף אחת מתקריות ביום שישי, במהלכן נהרגו 16 פלסטינים מירי חיילי צה"ל. תקריות אלה צפויות להיות מתוחקרות ברמה המבצעית והפיקודית, וייתכן שעל בסיס ממצאי התחקירים תיפתח בדיקה מקדימה בפרקליטות הצבאית, שתיבחן האם יש הצדקה לפתיחת חקירה פלילית של מצ"ח. לפי ניסיון העבר, ייתכן שיעברו מספר שבועות עד שתתקבל החלטה מעין זו.

 

 

כך או כך, בצה"ל מתכוונים להפיק לקחים מבצעיים מאירועי הסופ"ש לקראת ההפגנות ביום שישי הקרוב כדי לפזר בצורה יעילה יותר את ההמון מבלי לתת לחמאס להשיג את תמונות הניצחון שלו: כמות גדולה של מפגינים, שאינם חמושים בנשק חם ומוצאים את מותם על גדר הגבול מאש צלפי צה"ל.

 

חמאס תקריב צלפים של צה
תמונות של צלפי צה"ל שהופצו בעזה

חמאס תקריב צלפים של צה

 

ברקע ההיערכות הצבאית נמצאים איומי חמאס לעשות שימוש בצלפים נגד חיילי צה"ל. בעזה פורסמו ביממה האחרונה תמונות תקריב של צלפים שנטען כי צולמו על גבול הרצועה, ולצידן הכיתוב: "גם אתם על הכוונת שלנו".

 

בהמשך לכך שיגר מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר מסר מאיים לעבר ישראל באחד מביקוריו במחנות האוהלים בעזה. "המובטלים שאין להם עבודה בעזה מצאו להם עבודה בגבולות שלכם - לשרוף את הציוד שלכם ולצלוף בכם ממרחק אפס", אמר.

 

גם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, איים בהסלמת המחאה ואמר: "העם שלנו לא יכול לסבול את המשך המצור על עזה. בצעדה ביום שישי עצרנו על הגבול, אך בפעם הבאה אנחנו לא יודעים איפה הגבול יהיה".

 


פורסם לראשונה 01/04/2018 22:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים