גרמניה מודאגת: "ברלין עלולה להישאר בלי נמל תעופה"
בניית השדה ברלין-ברנדבורג מתעכבת בשמונה שנים והפכה לבדיחה, והנמל הוותיק טגל צפוי להיסגר ב-2020. שר התחבורה מזהיר: "לא יהיה נמל בעיר"
סאגת נמל התעופה ברלין-ברנדבורג הפכה לבדיחה בברלין כבר ב-2012. באותה שנה החמיצו האחראים את תאריך היעד הראשון להשלמת הפרויקט, ומאז לא עמדו בתאריכי יעד נוספים. נמל התעופה מסמל את הקושי של המדינה העשירה באירופה להשלים בזמן את בנייתם של פרויקטים גדולים בתחום התשתיות.
"אם שום דבר לא יקרה יש סכנה שבסוף 2019 לברלין לא יהיה נמל תעופה", אמר שוייר בשבת לעיתון הגרמני פרנקפורט אלגמיינה צייטונג. שני שדות תעופה משמשים כיום את ברלין: טגל שממוקם בעיר ושונפלד, שדה תעופה קטן יותר שנמצא מדרום לברלין. הנמל החדש נבנה בצמוד לנמל בשונפלד, ואמור להחליף אותו ואת טגל.
בברלין מתכננים לסגור את נמל התעופה הוותיק טגל בתוך חצי שנה מפתיחתו של הנמל החדש, באוקטובר 2020. שר התחבורה שוייר קרא לרשויות לא לסגור מוקדם מדי את נמל טגל.
התאריך הראשון לפתיחת נמל התעופה הבינלאומי היה ביוני 2012. שלושה שבועות בלבד לפני הפתיחה הודיעו האחראים שהם לא יעמדו ביעד, וגרמו לחברות התעופה לתכנן מחדש את פעילותן ברגע האחרון. קשיים רבים ליוו מאז את הפרויקט, כולל טענות לפרשיות שוחד ובעיות טכניות.
הנמל המרכזי טגל פופולרי בקרב התיירים והמקומיים כאחד. בספטמבר 2017 הצביעו 56% מהברלינאים במשאל עם לא מחייב שלא לסגור את השדה מתקופת המלחמה הקרה גם אחרי פתיחת ברלין-ברנדבורג.
נמל ברלין-ברנדבורג, שבנייתו החלה ב-2006, יהיה בנוסף קטן מדי ויהיה מסוגל לקלוט תחילה 27 מיליון נוסעים בשנה. במהלך 2017 קלטו טגל ושונפלד כ-30 מיליון נוסעים.