שתף קטע נבחר

"מתבייש להיות ישראלי": קובי מידן הודח מטקס יום הזיכרון

מפקד גלי"צ החליט להשאיר את המגיש בתחנה על אף הפוסט שכתב, אבל במועצת ראש"צ העיר ביטלו את השתתפותו כמנחה הטקס: "רגשות המשפחות השכולות ניצבים מעל כל שיקול אחר". במקומו ינחה גדי סוקניק

 

קובי מידן (צילום: איה אפרים)
קובי מידן. מחוץ לטקס יום הזיכרון בראשון לציון(צילום: איה אפרים)
 

קובי מידן אמנם נשאר בגלי צה"ל - אבל את טקס יום הזיכרון הקרוב בראשון לציון הוא לא ינחה. מועצת העיר ראשון לציון החליטה היום (ג') לבטל את השתתפותו של קובי מידן כמנחה טקס יום הזיכרון בעקבות הפוסט בפייסבוק שכתב לאחר אירועי "צעדת השיבה" בגבול עזה. מי שינחה את האירוע במקומו הוא גדי סוקניק.

 

המועצה ביטלה את השתתפותו של מידן בעקבות פניית ועד המשפחות השכולות ולאחר שהופצו עצומות שדרשו לבטל את השתתפותו באירוע. "דעותיהן ורגשותיהן של המשפחות השכולות ניצבים מעל לכל שיקול אחר. אין מקום למחלוקות באירוע המאחד את החברה הישראלית", אמרו במועצת העיר.

 

גורמים בעיריית ראשון לציון אמרו כי ההחלטה על ביטול השתתפותו של מידן בטקס הגיעה לאחר שבימים האחרונים נערכו שיחות רבות עימו ועם יו"ר ועד המשפחות השכולות. על פי הגורמים, בשיחות מידן סירב לפרסם התנצלות נוספת מעבר לזו שפרסם לאחר השיחה עם מפקד גלי צה"ל. מידן סירב להגיב לידיעה.

 

בעקבות ההחלטה להדיחו מהטקס בראשון לציון אמר מידן: "קיבלתי לידיי בצער רב את החלטת מועצת העיר ראשון לציון בראשות ראש העיר, דב צור.

למן תחילת ה'פרשה' הבהרתי כי הדברים, שנכתבו בדף הפייסבוק הפרטי שלי, כאדם פרטי וכאזרח, נכתבו מתוך כאב אמיתי. הוספתי והבהרתי כי הכוונה בדבריי לא היתה לחיילי צה"ל. צה"ל או חייליו, היקרים ללב כולנו, אינם מוזכרים בחמש המילים שחוללו את הסערה, ולא בכדי. למרות זאת הוספתי עוד כי אם מישהו פירש כך את הדברים ונפגע מהם - אני מתנצל. חד וחלק. שבתי על הדברים בפוסט נוסף שפרסמתי והפניתי במיוחד לבני המשפחות השכולות.

 

"הבהרת הדברים הזאת הייתה מקובלת גם על מפקד גלי צה"ל – תחנת השידור הצבאית. יש לכך משקל רב בעיניי. ההחלטה שיזם ראש העיר, שמתעלמת מהנסיבות, היא החלטה מוטעית מאוד בעיניי מעבר למקרה הפרטי שלי, ועלולות להיות לה השלכות מדאיגות מאוד על גבולות השיח ותרבות השיח בחברה המשותפת היקרה לכולנו. ולא פחות חמור: דווקא ההחלטה הזאת עלולה לגרור את השכול לוויכוח הפוליטי. אני מאמין שאיש לא מעוניין בכך, בוודאי לא אני. לכן, ומעומק ליבי, אוסיף היום רק זאת: בפני המשפחות השכולות ובפני כאבן, אני מרכין את ראשי. כך כל השנה, ובמיוחד בימים הכאובים הללו, ערב יום הזיכרון. ליבי יהיה עם בני המשפחות, הפעם מהבית".

 

הפרשה החלה לאחר שמידן כתב בחשבון הפייסבוק שלו "היום אני מתבייש להיות ישראלי", בעקבות אירועי יום הפתיחה של "קמפיין השיבה", שבמהלכם נהרגו 17 פלסטינים, מתוכם לפחות עשרה פעילי טרור. ברשתות החברתיות קראו להדיחו מגלי צה"ל ושר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב: "בושה. אם יש לו כבוד עצמי ויושר מינימלי, שיעזוב את התחנה".

 

במהלך שיחת הבהרה שערך עם מפקד גלי צה״ל שמעון אלקבץ ביקש מידן להבהיר כי "לא נכתבה מילה נגד חיילי צה״ל" והוסיף כי "הדברים נכתבו בדף הפייסבוק הפרטי שלי. הם לא נאמרו במסגרת שידורי התחנה. ההפרדה הזאת חשובה ולא מקרית. הם נכתבו מתוך כאב ואכפתיות. לא נכתבה מילה כנגד חיילי צה"ל היקרים לכולנו. לא זאת היתה הכוונה ואם כך פורשו הדברים - אני מתנצל על כך". בעקבות זאת החליט מפקד גלי צה"ל להבליג על התנהלותו של מידן, ולא הרחיק אותו משידור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים