שתף קטע נבחר

סיכום בטקס המשואות: נתניהו ידליק משואה "בשם ממשלות ישראל"

העימות על טקס המשואות ביום העצמאות ה-70 בין אדלשטיין לרגב הגיע לקצו: נתניהו יישא דברים שיתייחסו למגילת העצמאות, ועדה תקבל החלטה שלפיה בכל עשור ראש ממשלה מכהן ידליק משואה

נשיא הונדורס אמנם לא יגיע לטקס המשואות - אבל ראש הממשלה ישתתף בו ואף ידליק משואה: בהודעה ממשרד ראש הממשלה שפורסמה היום (ג') נאמר כי בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין סיכמו שראש הממשלה ישתתף בטקס הדלקת המשואות לציון יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל.

 

 

נתניהו ידליק משואה בשם ממשלות ישראל לדורותיהן. במעמד הדלקת המשואה יישא ראש הממשלה דברים שיתייחסו למגילת העצמאות. כן סיכם ראש הממשלה עם השרה מירי רגב שהיא תכנס לפני יום העצמאות את הוועדה לסמלים וטקסים שבראשותה, על מנת לקבל החלטה שלפיה בכל עשור ישיא משואה ראש הממשלה המכהן.

 

השרה רגב אמרה בעקבות הסיכום: "אני שמחה שההיגיון והממלכתיות גברו על השיקולים האישיים וראש הממשלה ישתתף בטקס המשואות, יישא בו דברים ואף ישיא משואה לתפארת מדינת ישראל. בכוונתי להסדיר שבכל עשור ישיא ראש הממשלה את משואת המדינה לכבודן של ממשלות ישראל".

בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין (צילום: מארק ישראל סלם, אמיר סלמן)
אדלשטיין ונתניהו. נשיא הונדורס לא יגיע(צילום: מארק ישראל סלם, אמיר סלמן)
 

במוקד המחלוקת סביב הטקס, שייערך בשבוע הבא, עמד ניסיונה של השרה רגב לשלב נאום של ראש הממשלה נתניהו – דבר החורג מהמסורת של האירוע, המקפידה על היעדר זהות מפלגתית של המשתתפים. בשבועות האחרונים נלחם יו"ר הכנסת אדלשטיין בתוכנית של השרה.

 

אפשרות שהייתה אמורה לסלול את דרכו של נתניהו לנאום בטקס הייתה הזמנתו של נשיא הונדורוס חואן אורלנדו הרננדס להדליק משואה. במקרה כזה מחייב הפרוטוקול השתתפות של ראש ממשלת ישראל באירוע רשמי. אתמול הסתמן כי בצל הביקורת בישראל על המהלך החליט הרננדס שלא להגיע.

 

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר אתמול באירוע של המכון הישראלי לדמוקרטיה ושל עיריית תל אביב: "אני יודע שרבים מן האזרחים חשים מועקה בימים האחרונים בעקבות המחלוקת. דבר אחד אני רוצה לומר לכם: זו לא מחלוקת אישית. זה לא מאבק על כבוד אישי. מדובר פה בניסיון כן לשמור על מה שמאחד אותנו ומגדיר אותנו. אין פה מנצחים ומפסידים. יש כאן רצון לשמור על הטקס החשוב הזה, שהוא עדיין מכנה משותף שלנו, ואין דברים רבים כאלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מארק ישראל סלם, אמיר סלמן
נתניהו ואדלשטיין
צילום: מארק ישראל סלם, אמיר סלמן
מומלצים