שתף קטע נבחר

רונן ביטי שוחרר למעצר בית, הפרקליטות עיכבה

בית המשפט הורה לשחרר את אביה של הזמרת עדי ביטי, הפרקליטות מערערת. לטענתו צילום בעירום שנשלח לאחת הנערות ויוחס לו - כלל אינו שלו

 

 

 

בית משפט השלום בפתח תקווה שחרר היום (ד') את רונן ביטי למעצר בית, אך הפרקליטות הגישה בקשה לעיכוב ביצוע. רק ביום ראשון יידון ערעור הפרקליטות על ההחלטה בבית המשפט המחוזי בלוד. אביה של כוכבת הילדים שמואשם בעבירות מין ובאיומים שוחרר תחילה ממעצר בהחלטת השופט עודד רומנו, וכבר פיזר חיוכים לכל עבר, אבל בסיום דיון סוער - נותר מאחורי סורג ובריח בינתיים.

 

פרקליטיו של ביטי הביאו לדיון לא פחות מעשרה אנשים שהיו מוכנים שהוא ישהה בביתם במסגרת מעצר הבית, בהם מנהלת בית ספר מכפר סבא ושני שוטרי ימ"ר לשעבר. סניגורו של ביטי, עו"ד שרון נהרי, טען עם תחילת הדיון כי הם לא מכחישים את כל פרטי כתב האישום, אבל הטיעונים של הפרקליטות אינם חזקים. לדבריו, התיק יצא מפרופורציות, במיוחד כי רוב העבירות נעשו לפני כמה שנים.

 

רונן ביטי  (צילום: יריב כץ)
ביטי היום בבית המשפט. "היו הטרדות בלתי פוסקות של המתלוננות"(צילום: יריב כץ)

"אנחנו חושבים שלמרות שאין מחלוקת שהייתה התכתבות פסולה, רוב האישומים לוקים בחולשה מסוימת", טען עו"ד נהרי. "הדברים האלה מראים שהוא לא מסוכן לציבור. נכון שלא ראוי שהוא השתתף בקבוצות (מעריצות של בתו), אבל זה היה אופי הקבוצה. הן מדברות בצורה כזו כלפיו וזו בעיה לפסוק שיש פה מעשה מגונה. אם בן אדם אומר בקבוצה משפט מיני או שולח סרטון מיני זה לא הופך את זה מיד לעבירה".

 

עורך הדין שרון נהרי, שמייצג את ביטי (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
עורך הדין שרון נהרי, שמייצג את ביטי(צילום: מוטי קמחי)

בהמשך אמר עו"ד נהרי, "יש שני סרטונים, אחד של שנה טובה עם בחורה שנותנים לה **** ****, שזה לא מעשה מגונה. בסרטון אחר רואים מרחוק שני בני אדם. אופי הקבוצה היה שכולם שלחו סרטונים ואמרו לו 'שלח לנו סרטונים', זה לא מעשה מגונה. הוא כותב שם ש'אלוהים יישמור על הדור הזה'". עו"ד נהרי המשיך וטען כי אחת המתלוננות איימה באמצעות הודעות לאשתו של ביטי שהיא תתאבד אם הוא לא ייפגש עימה, והציג התכתבויות אלו לבית המשפט. "היו הטרדות בלתי פוסקות של המתלוננות והוא אמר להן תתחילו להירגע".

 

בנוסף טען נהרי כי קשה להוכיח באפליקציית הטלגרם שביטי הוא זה ששלח את המסרים, מה שמביא לכרסום בראיות. בשלב זה הוא אף התייחס לתמונה המדוברת שביטי שלח לכאורה לאחת הנערות, של צילום בעירום. לדבריו, התמונה אינה שלו.

 

התובעת הגיבה לדברים: "יש לנו כאן עשרה אישומים, בשנת 2014 לא היה טלגרם, אז הוא פנה לאחת המתלוננות באימוג'י ולאחר מכן ביקש ממנה למחוק את אותן תכתובות. הוא שכנע אותן להוריד את אפליקציית טלגרם ולימד אותן איך למחוק הודעות. יש כאלו שהוא ממש היה צריך לשכנע אותן להוריד את האפליקציה".

 

השופט רומנו אישר כאמור את חלופות המעצר שהוצגו היום, אך הפרקליטות ביקשה לעכב ביצוע, והדיון יתקיים ביום ראשון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
רונן ביטי בבית משפט, היום
צילום: יריב כץ
מומלצים