שתף קטע נבחר

כינה פעיל ימין קיצוני "נאצי" וישלם 200 אלף שקלים

בית משפט השלום בירושלים פסק כי עובד בתחנת דלק ישלם לעו"ד איתמר בן-גביר 200 אלף שקלים - לאחר שהטיח בו שהוא "נאצי" ואף הצדיע כלפיו במועל יד

 

סגנית נשיאת בית משפט השלום בירושלים, השופטת דורית פינשטיין, פסקה כי זאקי דאלק, עובד בתחנת דלק של חברת פז, יפצה את פעיל הימין הקיצוני עו"ד איתמר בן-גביר בסכום של 200 אלף שקלים, לאחר שקרא לו "נאצי" והצדיע במועל יד. פסק הדין ניתן לאחר שדאלק סירב לקבל את התביעה ונמנע מלהגיש כתב הגנה.

 

לפי כתב התביעה שהגיש בן-גביר נגד חברת "פז" וחנות הנוחות "יריד הקטנה" בתל אביב, בחודש אוגוסט בשנה שעברה הוא הגיע לחנות וביקש לרכוש פחית שתייה, אלא שאז הטיח בו העובד שהוא "ניאו-נאצי ומברך את הפיהרר". הדברים נאמרו סמוך ללקוחות אחרים בחנות ובן-גביר, שהסריט את האירוע, טען כי עזב את המקום בבושת פנים - לא לפני שהמוכר הצדיע לו במועל יד.

הצדעה מועל יד (צילום: איתמר בן גביר)
העובד מצדיע במועל יד(צילום: איתמר בן גביר)

עו"ד איתמר בן-גביר. ארכיון (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
עו"ד איתמר בן-גביר. ארכיון(צילום: גיל יוחנן)

חברת פז ומנהל התחנה טענו להגנתם כי האחריות לתקרית היא של העובד, אך זה סירב להגיש כתב הגנה וגם כאשר כתב התביעה נמסר לו באמצעות שליח ובאמצעות הודעת ווטסאפ הוא לא הגיב. בן-גביר ביקש לראות בהודעה באמצעות הווטסאפ המצאה לכל דבר, וכן צירף תצהירים של שליחים והעתקים של מסרונים והודעות ששלח לעובד. אתמול החליטה השופטת פיינשטיין לקבל את התביעה ככל שהיא עוסקת בעובד, ולחייבו, כאמור, בתשלום של 200 אלף שקלים בתוספת הוצאות משפט על סך של עשרת אלפים שקלים. התביעה נגד חברת פז ומנהל התחנה עדיין מתנהלת.

  

איתמר בן-גביר אמר בתגובה: "ידע כל עובד בתחנת דלק או חנות נוחות כי הוא אמור לתת שירות ללקוחות מבלי לערב השקפות פוליטיות. כמה ימים לאחר יום השואה יש מסר חשוב בכך שמי שמכנה יהודי כנאצי ואף מצדיע במועל יד, ישלם מכיסו, ויפנים שאסור לערוך זילות בשואה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איתמר בן גביר
קילל והצדיע במועל יד
צילום: איתמר בן גביר
מומלצים