שתף קטע נבחר

"ערן נהרג פעמיים": הנווט שנפל והאחיין שנקרא על שמו

מטוסו של סרן ערן כהן ז"ל הופל במלחמת יום כיפור. שנתיים לאחר מכן, קראה אחותו לבנה שנולד, ערן חי, על שמו - ולמרבה הטרגדיה הוא נהרג באסון המסוקים. סיפורם הונצח בסרט שישודר ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

 

 

סרן ערן כהן ז"ל, שהיה נווט בחיל האוויר, נהרג במלחמת יום הכיפורים לאחר שמטוסו הופל. שנתיים לאחר שנפל, קראה אחותו שולמית לבנה "ערן חי" על שמו של אחיה המנוח. ערן הצעיר התגייס כלוחם לחיל השריון - ונהרג ב"אסון המסוקים". הסיפור המרגש הונצח בסרט שישודר ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שהוכן בידי אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, בשיתוף עם הכנסת והאגף לנפגעי פעולות האיבה.

 

ערן נהרג פעמיים סרט הנצחה יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל (צילום: נוהר הפקות והבמאי רוני אבירם)
שולמית ובנה, ערן חי פרץ ז"ל. מתוך הסרט "ערן נהרג פעמיים"(צילום: נוהר הפקות והבמאי רוני אבירם)

 

הסרט, שנקרא "ערן נהרג פעמיים", מספר את סיפורו של כהן, שהשתתף במלחמת יום הכיפורים כנווט במטוס הקרב "פנטום" בקרבות הבלימה בשתי החזיתות - הסורית והמצרית. ב-11 באוקטובר 1973, כאשר שב מהתקפה על מטרות ליד מנסורה שבמצרים, ולאחר פעולה מוצלחת של ניתוק כל התקשורת הפנימית והחיצונית של מצרים, נפגע מטוסו מאש מטוסים מצריים והוא נהרג. ערן הוכרז כנעדר והוקמה לזכרו מצבה בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, בין מצבות הנעדרים.

 

ערן נהרג פעמיים סרט הנצחה יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל (צילום: נוהר הפקות והבמאי רוני אבירם)
סרן ערן כהן ז"ל. נפל במלחמת יום הכיפורים(צילום: נוהר הפקות והבמאי רוני אבירם)

 

ערן נהרג פעמיים סרט הנצחה יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל (צילום: נוהר הפקות והבמאי רוני אבירם)
ערן חי פרץ ז"ל. נפל ב"אסון המסוקים"(צילום: נוהר הפקות והבמאי רוני אבירם)

ב-1 ביוני 1995, לאחר 21 שנות היעדרות וחצי, הוחזרה גופתו של ערן ארצה והוא הובא למנוחות בבית העלמין בדגניה א'. ערן חי, האחיין, השתתף בהלווייתו של דודו שלא הכיר, אך נשא את שמו. הוא התגייס לצה"ל בתחילת חודש אפריל 1994 והוכשר כלוחם בחיל השריון.

 

ערן חי התקדם במהירות, הפך לקצין ושימש כמפקד מחלקה בגדוד "סופה" כחלק מסגל המפקדים של הפלוגה. ב-4 בפברואר 1997 נהרג ערן באסון המסוקים, כששני מסוקי "יסעור" התנגשו מעל שאר ישוב בצפון. 73 לוחמים שעשו דרכם לפעילות מבצעית בלבנון נפלו באסון.

 

הסרט המלא ישודר ביום רביעי הקרוב באירוע הלאומי המרכזי "שירים לזכרם" להנצחת חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, בטרקלין שאגאל שבמשכן הכנסת. יעל פרץ, אחותו של ערן חי ז"ל, תשתתף באירוע.


פורסם לראשונה 16/04/2018 23:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נוהר הפקות והבמאי רוני אבירם
ערן חי פרץ ז"ל ואימו שולמית
צילום: נוהר הפקות והבמאי רוני אבירם
מומלצים