שתף קטע נבחר

החברים הצעירים: הברית של מקרון וטרודו

בפעם הקודמת זה נגמר בבדיחות על חתונה: בפגישה חמה סיפרו מנהיגי קנדה וצרפת על השקפת העולם הזהה ויתרונות הסכם הסחר ביניהם

נשיא צרפת עמנואל מקרון אירח היום (ב') בארמון האליזה את ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה. בפריז הציגו שני המנהיגים הצעירים את החזון המשותף שלהם, ואת חוזקה של הידידות ביניהם.

נשיא צרפת עמנואל מקרון ו ג'סטין טרודו ראש ממשלת קנדה ב פריז (צילום: EPA)
מקרון וטרודו(צילום: EPA)

שני המנהיגים, אנשי מרכז בשנות ה-40 לחייהם, התחבקו על מדרגות האליזה. במסיבת עיתונאים סיפרו השניים על השותפות בין הצדדים. מסיבת העיתונאים הסתיימה כשהשניים עוזבים חבוקים את החדר.

 

מבחינת מקרון וטרודו הברית ביניהם טבעית בתקופה שבה הימין הלאומני מתחזק בארה"ב ואירופה. "יש לנו דעות דומות מאוד", אמר מקרון במסיבת העיתונאים אחרי שיחה וארוחת צהריים עם ראש ממשלת קנדה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון ו ג'סטין טרודו ראש ממשלת קנדה ב פריז (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

נשיא צרפת עמנואל מקרון ו ג'סטין טרודו ראש ממשלת קנדה ב פריז (צילום: MCT)
(צילום: MCT)
  

טרודו, שדיבר בעיקר צרפתית, בירך בפריז על "החברות" בינו לבין מקרון – בניגוד לקשיים שלו עם השכן בצפון אמריקה, דונלד טראמפ. הוא אמר שקנדה, צרפת ואירופה מאוחדות מאוד. השיחות בין מקרון לטרודו עסקו בסחר, המלחמה בסוריה ומפגש הפסגה הקרוב של מדינות ה- G7, שאותו תארח קנדה ביוני.

נשיא צרפת עמנואל מקרון ו ג'סטין טרודו ראש ממשלת קנדה ב פריז (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

במסיבת העיתונאים סיפר טרודו על יתרונות הסכם הסחר בין קנדה לאיחוד האירופי, שנכנס לתוקף בספטמבר האחרון. "אנחנו כבר רואים את התוצאות" אמר טרודו. הייבוא הקנדי מצרפת עלה ב-4% בשנה שעברה, וההשקעה הקנדית בצרפת זינקה ב-23%, סיפר ראש ממשלת קנדה.

 

באירופה נערכו הפגנות נגד הסכם הסחר, ומתנגדיו טוענים שהוא פוגע בזכויות העובדים ביבשת. טרודו התעקש שההסכם כולל סעיפים שנועדו להגן על זכויות העובדים, והסביבה.

 

פגישתם הראשונה של שני המנהיגים הליברלים הייתה במאי אשתקד, בפסגת G7 בסיציליה. תמונה משותפת של השניים הפכה ללהיט ברשת, והגולשים התבדחו על "אחוות הגברים" של המנהיגים. חלק מהגולשים כתבו שמקרון וטרדו נסעו לסיציליה כדי להצטלם לקראת חתונתם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
מקרון וטרודו בפריז
צילום: EPA
מומלצים