שתף קטע נבחר

"טראמפ סיפר: פוטין אמר לי - 'יש לנו את הזונות היפות בעולם'"

נחשפים תיעודיו של ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי משיחותיו עם הנשיא טראמפ. עוד בתזכירים: הנשיא פקפק ביועץ לביטחון לאומי שלו. טראמפ: "התזכירים מוכיחים - לא היה שיבוש"

 

פוטין וטראמפ (צילום: רויטרס, MCT) (צילום: רויטרס, MCT)
פוטין וטראמפ(צילום: רויטרס, MCT)

סוכנות הידיעות האמריקנית AP חשפה הלילה (ו') תיעוד של ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי מפגישותיו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. התזכירים הועברו על ידי מחלקת המשפטים לקונגרס, ועותק של 15 עמודים מתוך התזכירים הגיע לידי סוכנות הידיעות.

 

על פי אחד התזכירים, טראמפ אמר לקומי שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר לו: "יש לנו כמה מהזונות היפות ביותר בעולם". על פי התזכיר טראמפ סיפר לקומי אודות ההתבטאות במהלך פגישה קצרה בבית הלבן בחודש פברואר 2017. קומי רשם כי טראמפ לא פירט בפניו מתי הנשיא הרוסי אמר לו את הדברים. קומי הוסיף כי טראמפ אמר לו ש"עניין הזונות" הוא שטויות - בהתייחסו לטענות כי קיים תיק בנוגע לפגישות אפשריות שלו עם זונות רוסיות במלון במוסקבה.  

 

 

קומי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קומי(צילום: AFP)
 

 

המסמכים מראים עוד כי טראמפ אמר לקומי שיש לו ספקות רציניים לגבי שיקול דעתו של היועץ לביטחון לאומי הראשון שכיהן בממשלו, מייקל פלין. ימים ספורים לאחר ההתבטאות, ראש הסגל של טראמפ פנה לקומי ושאל אותו אם ההתקשרויות של פלין מוקלטות בחסות צו האזנה סודי. בפברואר בשנה שעברה פלין התפטר מתפקידו בעקבות ביקורת קשה שספג על כך ששיקר, לאחר שדווח ב"וושינגטון פוסט" כי שוחח עם שגריר רוסיה בוושינגטון, סרגיי קיסלייק, בנושא הסנקציות שממשל אובמה הטיל על ארצו בעקבות הפריצות למחשבי המפלגה הדמוקרטית במהלך מערכת הבחירות.

 

במכתב ההתפטרות כתב פלין: "לצערי, בגלל רצף האירועים המהיר, נאלצתי לתדרך את סגן הנשיא ואחרים עם מידע חלקי בנוגע לשיחות הטלפון עם שגריר רוסיה. התנצלתי עמוקות בפני הנשיא וסגנו, והם קיבלו אותה".

פלין וטראמפ. "ספקות רציניים" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
פלין וטראמפ. "ספקות רציניים"(צילום: AFP)

 

קומי, ראש ה-FBI שפוטר על ידי טראמפ בצל חקירת הקשר בין אנשי הקמפיין במהלך הבחירות לנשיאות לבכירים רוסים, חשף בשנה שעברה כי תיעד את שיחותיו ופגישותיו עם הנשיא במשך חודשי כהונתו הראשונים בבית הלבן. חלק מהתזכירים פורסמו בעדותו של קומי בפני ועדת המודיעין של הסנאט בשנה שעברה וחלקים פורסמו בספרו החדש.

 

בתיעוד מוזכרת ארוחת ערב בחודש ינואר 2017 שבו ביקש טראמפ את נאמנותו של קומי, ובשיחה אחרת ביקש ממנו להפסיק את החקירה נגד היועץ לביטחון לאומי פלין.

 

הנשיא טראמפ צייץ הבוקר לאחר הפרסום: "תזכיריו של ג'יימס קומי התפרסמו והם מראים בבירור שלא הייתה מזימה ולא היה שיבוש. בנוסף, הוא הדליף מידע מסווג. וואוו! האם ציד המכשפות יימשך?".

 

 

מוקדם יותר השבוע תקף קומי בחריפות את טראמפ בריאיון ראשון שקיים מאז הדחתו. "נשיא ארצות הברית צריך לאמץ את הערכים שעליהם המדינה הזאת נבנתה, כשהחשוב ביותר הוא האמת", אמר קומי. "טראמפ פשוט לא יכול לעמוד בכך, הוא אינו כשיר מוסרית להנהיג את המדינה".

 

בריאיון שהעניק לרשת ABC אמר קומי, שפוטר לאחר שהביע חשש שהרוסים מחזיקים מידע אינטימי מביך על טראמפ, כי הוא מאמין שישנה אפשרות שרוסיה עדיין מחזיקה בהוכחות לתקרית בבית המלון

במוסקבה. "אדם שמדבר על נשים כאילו הן חתיכות בשר, משקר באופן שיטתי לגבי עניינים קטנים וגדולים ומתעקש שהאזרחים מאמינים לו - אינו כשיר לעמוד בראש המדינה מטעמים מוסריים. וזה כלל לא עניין של מדיניות - טראמפ אינו כשיר בעליל לתפקיד הנשיאות מבחינה מוסרית".

 

השקת ספרו של קומי עוררה שורת תגובות זועמות מצד הנשיא ומקורביו בבית הלבן. באחד מהציוצים בטוויטר שצייץ נגד קומי כתב טראמפ: "ג'יימס קומי הערמומי, זה שתמיד מסיים דברים ברע (הוא לא חכם!), ייזכר בתור ראש ה-FBI הכושל ביותר בהיסטוריה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים