שתף קטע נבחר

שנה וחצי אחרי, קלינטון עדיין מבריחה מצביעים

המפלגה הרפובליקנית נערכת לבחירות אמצע הכהונה בנובמבר, ומי שמככבת במודעות הקמפיין היא לא אחרת מיריבתו המושבעת והמובסת של טראמפ: "השנאה לה מניעה מצביעים"

כמעט שנה וחצי עברה מאז שהילרי קלינטון הפסידה בבחירות לנשיאות ארצות הברית. אין לה שום תפקיד בממשל. היא גם צפויה להתמודד שוב על תפקיד בכיר.

 

ובכל זאת, קלינטון היא כוכבת ראשית בקמפיין של המפלגה הרפובליקנית לקראת בחירות אמצע הכהונה שייערכו בנובמבר הקרוב ושבהן ייבחרו מושלים וחברי קונגרס חדשים.

הילרי קלינטון. מסרבת להיעלם, וזה עוזר לרפובליקנים (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
הילרי קלינטון. מסרבת להיעלם, וזה עוזר לרפובליקנים(צילום: gettyimages)

בכירי המפלגה הרפובליקנית נערכים להשקיע כסף רב במודעות נגד המפלגה הדמוקרטית שבהן "תככב" הילרי קלינטון כנבל מרכזי. האסטרטגיה הזו כבר ניכרה בקמפיינים בפנסילבניה, באינדיאנה ובצפון דקוטה, והיא מראה איזה כוח יש לתיעוב שרוחשים מצביעים רפובליקנים לקלינטון. עד כמה שלדמוקרטים היה קשה להמשיך הלאה אחרי עידן קלינטון, ייתכן שלרפובליקנים המשימה הזו קשה עוד יותר.

 

"עצרו את הילרי. עצרו את פלוסי. עצרו את לאמב", נכתב בעלונים שחולקו בקמפיין לקראת מרוץ הבחירות המיוחד בפנסילבניה בתחילת השנה, מרוץ שבו זכה המועמד הדמוקרטי קונור לאמב במושב בקונגרס.

 

מובילי האסטרטגיה של המפלגה הרפובליקנית אומרים שזו רק דוגמה קטנה למה שצפוי עם התקרבות הבחירות של נובמבר. יהיו אלה בחירות אמצע הכהונה הראשונות מאז התמנות טראמפ לנשיא.

באחד העימותים הטלוויזיוניים עם דונלד טראמפ ב-2016 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
באחד העימותים הטלוויזיוניים עם דונלד טראמפ ב-2016(צילום: רויטרס)

"אני מבטיחה לכם שתמשיכו לראות את זה – הילרי קלינטון תככב בפרסומים שלנו בתקשורת", אומרת קורי ביליס, המובילה את "קרן הנהגת הקונגרס", גוף רפובליקני שמוכן להשקיע עשרות מיליוני דולרים כדי להשפיע על התנהלות המרוץ לקונגרס בסתיו הקרוב. "היא גורם מניע רב-עוצמה".

 

ביליס מסבירה: "זה פשוט מה שהיא מייצגת. מה שהיא מייצגת זה בדיוק מה שננסי פלוסי מייצגת – עמדות ליברלית של השמאל הקיצוני וחוסר נגישות".

 

מבקרי האסטרטגיה הזו מדגישים כי היא מבוססת על ייאוש ואולי גם על סקסיזם, אבל כעת, כשלראשונה זה עשור אין נשיא דמוקרטי שאותו אפשר לתקוף, הרפובליקנים שמים את הכסף על רוח הרפאים של קלינטון ומאמינים שהיא תשרת אותם היטב ב-2018. בהתחשב בשיעור האהדה הנמוך מאוד של טראמפ – אין להם יותר מדי ברירות.

"מבחינתה אתם נחשלים". הרפובליקנים מנצלים את הצהרות הילרי (צילום: AP) (צילום: AP)
"מבחינתה אתם נחשלים". הרפובליקנים מנצלים את הצהרות הילרי(צילום: AP)

חלק מהרפובליקנים מציינים כי העובדה שקלינטון מסרבת להיעלם לחלוטין מהבמה הפוליטית עוזרת להם. לפני פחות משנה היא הקימה ארגון פוליטי שנועד לעודד ארגונים המתנגדים לטראמפ. רק השבוע היא הופיעה בשני אירועים פומביים. בביקור שערכה לאחרונה בהודו היא תקפה את טראמפ ואמרה: "כל הקמפיין שלו, 'להחזיר את אמריקה לגדולתה', הוא קמפיין שמבטו לאחור".

 

המפלגה הרפובליקנית מיהרה להסתער על הצהרותיה של קלינטון ופרסמה שלטים ומודעות שבהם הן נכתבו לצד תמונתה – וכך תקפה המפלגה מועמדים דמוקרטים לסנאט. המפלגה הרפובליקנית ניסתה להעביר לתושבי מדינות שהצביעו לטראמפ את המסר שקלינטון רואה בהם נחשלים ומי שנמצאים בפיגור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
כוכבת בלי שביקשה. קלינטון
צילום: AP
מומלצים