שתף קטע נבחר

תרמית הדו"חות הגדולה: כנופייה הונתה כ-180 איש

שישה חברי כנופייה נעצרו בחשד שהשיגו במרמה דו"חות תעבורה ודו"חות חניה של אזרחים, פנו אליהם - והציעו להסב את הדוח על שם נהגים אחרים. האזרחים שילמו, אבל הדוחות לא בוטלו

 

 

תרמית הדו"חות הגדולה: הותר לפרסום כי המשטרה עצרה הבוקר (יום ד') שישה חברי כנופייה שעסקה בזיוף ומרמה של מאות מסמכים בצורה מתוחכמת ובהיקף של מאות אלפי שקלים, כשהם דואגים להסב במרמה מאות דו"חות תנועה תוך ניתוב כספי הדו"חות לכיסם. על פי החשד, הם השיגו דו"חות שונים, פנו לאזרחים שקיבלו אותם והציעו להם להסב את הדו"ח על שם נהג אחר. האזרחים שילמו את הכסף לחברי הכנופייה, אך הדו"ח לא בוטל.

 

במהלך החודשים האחרונים התנהלה בפרשה 1504 חקירה סמויה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, נגד כנופייה שפעלה מהארץ ומחו"ל, שעסקה בהסבת דו"חות תעבורה, תוך מרמה וזיוף מסמכים באמצעות אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות פיקטיביות בנסיבות מחמירות.

 

 הודעות מזוייפות על דו
הודעה ששלחו החשודים

הודעות מזוייפות על דו
(צילום: דוברות משטרה)

וכך פעלה השיטה: על פי החשד, חברי הכנופייה נהגו לפנות למושאי ההונאה באמצעות מודעות באתרים שונים ברשת. במקביל, הם ייצרו מסמכים מזויפים של נהגים וייפויי כוח פיקטיביים מטעם עורכי דין והציעו לנהגים להסב או לבטל את הדו"ח תמורת תשלום. עוד נודע כי החשודים פעלו באמצעות שרתים שממוקמים בחו"ל.

 

חברי הכנופייה, שהציגו את עצמם תחת השם SOS, רכשו דומיין (שם מתחם) ברשת תחת הסיומת Org כדי לשוות לאתר כסות ממשלתית או ארגונית. באתר הזה בנו החשודים מאגרים של נהגים שספגו קנסות - שם הציעו להסב את הדו"ח על שמו של נהג אחר. כמו כן, נהגו החשודים לפנות למרכז לתשלום קנסות ובאמצעות ייפויי כוח מזויפים מבקשים פרטים על דו"חות של חברות שמחזיקות ציי רכב - ואוגרים את פרטי הנהגים. נהג ששילם לכנופיה קיבל מספר אסמכתא מזויף.

 

במשטרה חושדים כי הכסף שהושג במרמה הועבר לחו"ל. בין העצורים - אסיר שכבר מרצה עונש מאסר על עבירות דומות, קרובת משפחתו וארבעה חשודים נוספים. במשטרה חושדים כי אותו אסיר הפעיל את הכנופייה מתוך הכלא.

 

מפקד ימ"ר אגף התנועה סגן-ניצב גילי אלחדד, שעמד בראש החקירה, אמר כי "מדובר בחקירה מורכבת ולו בשל ניסיונותיו של החשוד המרכזי לטשטש את עקבותיו באמצעות שיטות מתוחכמות".

 

הודעות מזוייפות על דו
(צילום: דוברות משטרה)



הודעות מזוייפות על דו
(צילום: דוברות משטרה)

 

במסגרת פעילותם הפלילית של חברי הכנופיה אלו הצליחו להשיג במרמה את פרטיהם של מאות אזרחים ולהסב על שמם דו"חות תעבורה ודו"חות חניה השייכים לנהגים אחרים, תוך דרישת תשלום עבור "השירות" אותו העניקו בהיקף של מאות אלפי שקלים, ובתוך כך הביאו להרשעות תעבורה חמורות לאזרחים תמימים.

 

במהלך החקירה נחקרו למעלה מ-180 מעורבים וקורבנות עבירה. תוך כדי ניהול החקירה נחשף כי אותה כנופיה קשורה לפרשיית פשיעה נוספת של מרמה. בפרשייה זו מדובר על קורבנות שחיפשו עבודה כסבלים ומשכורתם הועברה לחברי הכנופיה בצורה מתוחכמת תוך עושק של אזרחים נורמטיבים.

 

 

החשודים יובאו לדיון בהארכת מעצרם מחר בשעות הבוקר, בבית משפט השלום תל אביב. משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד עבירות פליליות בתחום התעבורה, לרבות עבירות מרמה והונאה שמטרתן להביא לידי פגיעה בציבור ולהשמיט עבר תעבורתי מנהגים עבריינים המסכנים חיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים