שתף קטע נבחר

"שאלוהים ייקח אותך": הורשע ראפר שהסית נגד זועבי

רון נשר, בן 35 מכפר סבא, הורשע בעבירות של איומים ובשני מקרים של הסתה לאלימות, לאחר שפרסם סרטונים נגד הח"כית. צפו בריאיון איתו באולפן ynet

 

 

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (ד') את הראפר רון נשר, תושב כפר סבא בן 35, בעבירות של איומים ובשני מקרים של הסתה לאלימות, לאחר שהעלה פוסטים בוטים נגד חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת). צפו בריאיון איתו באולפן ynet.

 

על פי כתב האישום שהוגש נגדו ב-2014, נשר, המתקרא גם "Sky Da Mac", העלה סרטון לעמוד הפייסבוק שלו ובו הוא נראה מגדף את חברת הכנסת. "הלוואי שאלוהים ייקח אותך", הוא נשמע אומר בסרטון, "ואם הוא לא ייקח אותך - הלוואי תיפלי לי בידיים שאדפוק לך כיסא בראש, אשחט אותך ואצלם את זה". בהמשך הסרטון נשר אומר: "בואו נצא כולם לכנסת ונחכה לה בחוץ. לא אכפת לי לשבת עליה בית סוהר".

 

לאחר הגשת כתב האישום, ביקשה הפרקליטות להמיר את הסעיף המקורי מעבירה של העלבת עובד ציבור לעבירת הסתה. בנוסף, ביקשו בפרקליטות להוסיף אישום נוסף באותו סעיף לאחר שהעלה סרטון נוסף נגד חברת הכנסת, ובו אמר, בין היתר: "לחתוך אותה בחתכים קטנים כדי לראות אותה סובלת. תנו רעיונות מקוריים לגבי איך אפשר לענות את חנין זועבי".

רון נשר ראפר ראיון אולפן ()
רון נשר

 

חנין זועבי (צילום: UNCA)
ח"כ חנין זועבי(צילום: UNCA)

במהלך הדיון אמרה נציגת הפרקליטות, עו"ד אפרת שדה, כי בכוונתה לבקש לגזור על נשר מאסר בפועל בן כמה חודשים: "הוא נצפה בסרטון כשהוא מאיים על חברת כנסת באופן בוטה וכעור וכן מסית לאילמות תוך קריאה לעשיית מעשה אלימות. מדובר בנסיבות שמאפיינות חומרה מיוחדת משום שמדובר במי שקרא לקהל העוקבים שלו קריאה מוחשית וממשית לפגוע בחברת הכנסת".

 

פרקליטתו של נשר, עו"ד שרון בן צבי, אמרה כי "הרקע לפרסום הראשון היה אחרי חטיפת שלושת הנערים - מה שהביא בהמשך למבצע 'צוק איתן'. הוא לקח אחריות על מעשיו ואמר שלא התכוון לרגע שדבריו יניעו מישהו לעשות מעשה. הפרסום, להבדיל מהבמות שעליהן הוא מופיע, נעשה ברשת החברתית".

 

נשר עצמו אמר לשופט צחי עוזיאל אחרי הרשעתו, כי "כשאני רואה את חברת הכנסת זועבי - נבחרת ציבור - אומרת ששלושה ילדים נרצחו מתוך הגנה עצמית של רוצחים, אני מגיב מתוך דחף. אני לא 'הצל'. אני לא גזען ובחיים לא קיללתי ערבים, קיללתי רק את ח"כ זועבי. היא יכולה לדבר מתי שהיא רוצה כי היא נבחרת ציבור; אני בחרתי ברשת החברתית". גזר הדין בעניינו יינתן בעוד כמה חודשים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יהודה פרץ, פייסבוק
זועבי ונשר
צילום: יהודה פרץ, פייסבוק
מומלצים