שתף קטע נבחר

"השתכר בתפקיד, הרס רכב ממשלתי וחילק מרשמים לעובדי הבית הלבן בחופשיות"

רופאו האישי של טראמפ שוקל לפרוש מהמועמדות למשרד לענייני חיילים משוחררים - בצל טענות להתנהגות חסרת אחריות. בדו"ח שפורסם נטען כי כינויו בבית הלבן היה "איש הממתקים" בשל חלוקת משככי כאבים

"רופאו האישי של דונלד טראמפ נהג בשכרות והרס רכב ממשלתי". האדמירל רוני ג'קסון, שהנשיא האמריקני מינה בחודש שעבר למזכיר החיילים המשוחררים, עשוי לפרוש מהתפקיד עוד לפני שאושר בכלל על ידי הסנאט - בעקבות טענות כי שתה בהיותו בתפקיד וחילק מרשמי תרופות באופן חסר אחריות. ב"וושינגטון פוסט" דווח הלילה (ה') כי "ג'קסון מתוסכל מתהליך אישור המינוי".

 

לפי דיווח נוסף ברשת NBC, ג'קסון נמצא בשיחות עם הבית הלבן על משיכת מועמדותו. הטענות על ההתנהגות הבעייתית של האיש שאמור לעמוד בראש הסוכנות לענייני חיילים משוחררים - השנייה בגודלה בממשל האמריקני - נחשפו אתמול במסמך שפרסמו חברי המפלגה הדמוקרטית בסנאט, שאמור כאמור לאשר את המינוי.

 

רוני ג'קסון (צילום: רויטרס)
רוני ג'קסון. "נהג בשכרות והרס רכב ממשלתי"(צילום: רויטרס)

המסמך מבוסס על עדויותיהם של 23 עמיתים ועמיתים לשעבר של ג'קסון ביחידה הרפואית של הבית הלבן. לפי המסמך, ג'קסון שתה בזמן התפקיד בכמה הזדמנויות.

 

בתקרית אחת, כך נטען, הוא השתכר במהלך מסיבה של השירות החשאי, נהג ברכב ממשלתי - והרס אותו. בתקרית נוספת, שקרתה במהלך נסיעה מחוץ לארצות הברית, "ג'קסון השתכר ואיבד את ההכרה בחדרו" - בזמן ששירותיו הרפואיים היו נחוצים.

 

המסמך מוסיף כי עובדי הבית הלבן כינו את ג'קסון "איש הממתקים", מכיוון שחילק מרשמים לעובדים שלא לפי הפרוטוקול. לפי המסמך, ג'קסון חילק באחד המקרים כדורי שינה במטוס הנשיאותי "אייר פורס 1" - מבלי לבדוק את ההיסטוריה הרפואית של אלו שקיבלו את התרופות.

 

רוני ג'קסון, רופאו האישי של טראמפ, לוחץ ידיים לנשיא (AFP)
ג'קסון לוחץ ידיים לנשיא טראמפ(AFP)

רוני ג'קסון, מועמדו של טראמפ למזכיר החיילים המשוחררים. אתמול (EPA)
ג'קסון. שוקל למשוך מועמדותו מהתפקיד(EPA)

בתקרית נוספת נטען כי כמויות גדולות של משככי כאבים נעלמו מהמלאי וכי הדבר "הכניס את היחידה הרפואית בבית הלבן לפאניקה. בסוף התברר שג'קסון סיפק כמות גדולה של התרופה לאחד הקצינים", נכתב במסמך.

 

ג'קסון הכחיש אתמול את הטענות ואמר כי "מעולם לא הרסתי שום רכב. אין לי מושג מאיפה הטענה הזו הגיעה". דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, אמרה כי "ג'קסון עבר ארבע בדיקות רקע עצמאיות שלא מצאו בו רבב".

 

גם מי שג'קסון אמור להחליף בתפקיד מזכיר החיילים המשוחררים, דיוויד שולקין, לא חף משערוריות. שולקין, שפוטר על ידי הנשיא טראמפ, הואשם בדו"ח של מבקר מחלקת החייילים המשוחררים כי קיבל שלא כדין כרטיסים למשחק טניס במסגרת טורניר ווימבלדון בזמן ביקור מדיני באירופה.

 

עוד נכתב בדו"ח כי שולקין וראש הסגל מסרו הצהרות כוזבות כדי להצדיק את הצטרפותה של אשתו לביקוריו באירופה על חשבון משלם המסים. המזכיר המודח הסכים לפצות את הממשל ביותר מ-4,000 דולר בעקבות הדו"ח החריף, אך טען כי מי שעומד מאחורי ההאשמות נגדו הם יריבים פוליטיים.

 

בתוך כך, הודיע הלילה מייקל כהן, עורך דינו של הנשיא טראמפ, כי בחר לשמור על זכות השתיקה בנוגע לתשלום דמי השתיקה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, במסגרת תלונה שהגישה נגדו. לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט הפדרלי במדינת קליפורניה, כהן אמר כי בחר בזכות השתיקה בעקבות הפשיטה של הבולשת הפדרלית על ביתו, משרדו וחדר המלון שלו לפני כשבועיים.

 

דניאלס, ששמה האמיתי הוא סטפני קליפורד, טוענת כי דמי השתיקה נועדו להסתרת מערכת יחסים אינטימית שקיימה עם הנשיא. דניאלס חשפה לאחרונה את השתלשלות האירועים עם הנשיא בתוכנית הריאיונות "60 דקות", ולטענתה השניים בילו ערב בבית מלון בימים שלאחר לידת בארון טראמפ, בנו המשותף של הנשיא עם הגברת הראשונה מלניה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים