שתף קטע נבחר

חשד: תקפו את עורך דינם כי לא הסכים למחוק את חובם

עורך הדין שמעון מסס נזקק לאשפוז לאחר שאב ובנו מהשפלה תקפו אותו. הם דרשו כי ימחוק את החוב כלפיו, ומשסירב - הכו אותו במשרדו. החשודים נחקרו. "הם השאירו לי חבלה לכל החיים", סיפר מסס

אב ובנו תקפו את עורך דינם עד שנזקק לאשפוז, זאת כיוון שלא רצו לשלם לו על עבודתו ואף ניסו לקחת ממנו את התיק שבו סיכם עמם את דרישות התשלום. כך עולה מהתלונה שהגיש עורך הדין, שמעון מסס מיבנה, בשבוע שעבר.

 

הוא טען כי השניים הגיעו למשרדו בדרישה לקבל את התיק שניהל עבור הבן. כשסירב, הם תקפו אותו: "הם בעטו בי בבטן וברגליים ואיימו להרוג אותי", סיפר. אחרי שקיבל טיפול רפואי בבית חולים, שם אבחנו חשש לקרע ברצועת הברך, הגיש מסס תלונה במשטרה. החשודים נעצרו לחקירה ובסיומה נשלחו למעצר בית.

שמעון מסס עו
מסס פונה לבית חולים

שמעון מסס עו
הפציעות על גופו

שמעון מסס עו

לדברי מסס, עורך דין אזרחי, הלקוח הגיע עם אביו והודיע כי לא ישלם לו. הוא דרש ממסס התחייבות בכתב שהוא מוותר על החוב. ואולם מסס סירב לחתום על הסכם זה. לפיכך אמר עורך הדין שבכוונתו לפעול להשגת הכסף שמגיע לו עבור העבודה שלקח על עצמו בייצוג התיק.

 

לדבריו, הקלסר של תיק הלקוח היה מונח על השולחן. החשוד רצה לחטוף ממנו את הסכם שכר הטרחה, על מנת שלא תהיה כל ראיה לכך שהוא חייב לו כסף.

 

מסס החזיק את התיק בידיו כשהוא בגבו לחלון, ואז לדבריו קמו השניים והחלו לתקוף אותו: "הם בעטו בי, נתנו לי אגרופים בבטן ובעטו לי ברגליים. אני רק צעקתי. הם קיללו אותי, אמרו - 'אנחנו נרצח אותך, אתה תמות'. הייתי ממש בהלם מההתפרצות שלהם, אבל לא היה לי הרבה מה לעשות".

 

מבחינתו, השניים איימו לרצוח אותו, ולכן לדבריו הוא מפחד מאז המקרה לצאת מביתו משום שהוא מרגיש מאוים ואף חושש לחייו. את התלונה הגיש למשטרת יבנה, שם חקרו את החשודים ושלחו אותם למעצר בית.

"לא ניתן להשלים עם פגיעה פיזית בעו"ד". אפי נווה (צילום: עידן מילמן) (צילום: עידן מילמן)
"לא ניתן להשלים עם פגיעה פיזית בעו"ד". אפי נווה(צילום: עידן מילמן)
 

"אני בהלם עד היום, אני לא מבין איך קורה שאזרחים מרימים ידיים על עורכי דין. אין הבדל בין שופט, רופא ועורך דין. אני מקווה שהמשטרה תפעל בכל החומרה נגדם. הם השאירו לי חבלה לכל החיים. אם צריך לעבור ניתוח רצועות אני אהיה מרותק חודשיים, וזה עוד לפני הנזקים האחרים", אמר מסס.

 

ממשטרת ישראל נמסר כי עם קבלת התלונה נפתחה חקירה ובמסגרתה נעצרו ונחקרו שני החשודים. בתום חקירתם שוחררו למעצר בית בן חמישה ימים ובתנאי הרחקה. בתום החקירה יועבר התיק לעיון והחלטה של התביעה.

 

יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה אמר כי "זהו אירוע נוסף של תקיפת עורך דין במהלך עבודתו, תוך גרימת חבלה חמורה שעלולה הייתה להסתיים אף בפגיעה בנפש. בפני כנסת ישראל מונחת הצעת חוק המשווה את הפגיעה בעורך דין במהלך עבודתו כפגיעה בעובד ציבור על כל המשתמע מכך. חשוב להבין שציבור עורכי הדין נותן שירות מקצועי לציבור כולו, ולא ניתן להשלים עם פגיעה פיזית בעו"ד במהלך ועקב עבודתו. דינו אינו שונה מעובד ציבור המותקף במהלך עבודתו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים