שתף קטע נבחר

אישום: הניח סלעים על מסילת רכבת בדרום

כאמל אבו סאלב הניח סלעים וקופסת חשמל על תוואי הרכבת בדרום ונתפס על ידי סיירים של רכבת ישראל לאחר מרדף רגלי. הוא הניח את הסלעים על מסילה שעליה נוסעות רכבות המובילות חומרים מסוכנים ובה עובר גם קו דימונה-באר שבע

 

 

הפרקליטות הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד כמאל אבו סולב, בן 25 מהפזורה הבדואית, בגין סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה וניסיון להיזק לרכוש במזיד בנסיבות מיוחדות. זאת לאחר שהניח סלעים על מסילת רכבת בדרום הארץ, באזור המשמש להובלת מטענים המכילים חומרים מסוכנים, בהם ברום, חומצה לבנה ופוספטים.

 

כמו כן, משמשת המסילה שעליה הונחו הסלעים לרכבת נוסעים בין דימונה לבאר שבע. אבו סולב הניח בחודש יולי האחרון סלעים על תוואי מסילת הרכבת בערימה. בנוסף, גרר קופסת חשמל מלבנית גדולה והניח אותה על המסילה.

 

בזמן שגרר את האבנים למסילה התקבל דיווח על מעשיו במוקד הביטחון של רכבת ישראל. סיירי הרכבת הגיעו למקום ברכב ביטחון, הבחינו בו כשהוא ממשיך לגרור אבנים נוספות לעבר המסילה והחלו לנסוע לעברו.

סלעים על מסילת רכבת ישראל (צילום: משטרת ישראל)
"אירוע חמור שנסיבותיו מצביעות על המסוכנות הנשקפת ממנו". הסלעים שהניח אבו סולב(צילום: משטרת ישראל)

כשאבו סולב הבחין בסיירים הוא החל לברוח מהמקום ואלה החלו במרדף אחריו. בשלב מסוים, לאחר שהתעייף, השתטח ונשכב על הקרקע עד שהסיירים תפסו אותו.

 

הפרקליטות, באמצעות עו"ד אביב דמרי, הגישה בקשה למעצרו עד תום ההליכים. בבקשה עלה כי בחקירתו סיפר כי כשהוא עצבני, הוא נוהג באלימות ומבצע עבירות פליליות ופוגע בביטחון הציבור.

 

לאחר שנעצר אבו סולב המשטרה טענה כי "מדובר באירוע חמור שנסיבותיו מצביעות על המסוכנות הנשקפת ממנו". במשטרה אף חשדו כי אבו סולב עומד מאחורי אירועים נוספים של סיכון חיי אדם בהקשר למסילת הרכבת.

 

באחד הדיונים להארכת מעצרו נשלח לבדיקת הפסיכיאטר המחוזי. השופט חיים פס ציין כי "על פניו, לא ניכר כי הוא סובל כרגע ממצב נפשי כזה או אחר, וגם סנגורו הסכים כי הוא מבין היכן הוא נמצא ומבין את משמעות ההליך המשפטי שמתקיים בעניינו". חוות דעת ראשונית של ביה"ח הפסיכיאטרי בעניינו נמצאה תקינה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משטרת ישראל
הסלעים על מסילת הרכבת
צילום: משטרת ישראל
מומלצים