שתף קטע נבחר

ליברמן: לא הצטרפנו לסנקציות נגד רוסיה; מצפים שתתחשב באינטרסים שלנו

שר הביטחון אמר בריאיון לעיתון הרוסי "קומרסנט" כי ישראל "אינה מחפשת עימותים עם רוסיה ואינה מתכוונת להתערב בענייניה הפנימיים של סוריה". עם זאת, הוא הוסיף: "אם המערכות הרוסיות יפתחו באש נגד מטוסינו - נגיב"

אביגדור ליברמן (צילום: הלל מאיר, TPS)
אביגדור ליברמן(צילום: הלל מאיר, TPS)

"לאחרונה הרבה מדינות הוציאו מתוכן את הדיפלומטים הרוסים. ישראל לא הצטרפה לפעולה הזאת. יש לנו יחסים נורמליים עם רוסיה ואנחנו לוקחים בחשבון את האינטרסים שלה. אנחנו מקווים שהיא תיקח בחשבון את האינטרסים שלנו". כך אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן בריאיון לעיתון הרוסי "קומרסנט" שמתפרסם הבוקר (ה'). "בעשורים האחרונים אנחנו יצרנו יחסים מיוחדים עם רוסיה, מאוד יעילים ושקופים", הוסיף. "אנחנו מצפים להבנה מצד רוסיה ותמיכה שלה באינטרסים החיוניים שלנו במזרח התיכון".

 

ליברמן הוסיף ואמר כי ישראל תגיב אם מערכות ההגנה הרוסיות S-300 יופנו כלפיה בסוריה כפי שציין זאת בריאיון לאולפן ynet. "אם המערכות לא תהיינה מופנות נגדנו – זה משהו אחד. אם הן יפתחו באש נגד המטוסים שלנו - אנחנו בהחלט נגיב", אמר - אך הדגיש: "איננו מחפשים עימותים עם רוסיה ולא מתכוונים להתערב בענייניה הפנימיים של סוריה".

 

ליברמן הוסיף כי "בשנים האחרונות נוצר דו-שיח גלוי, ברור ושקוף עם רוסיה, גם כשהדעות שלנו תואמות וגם כשהן אינן תואמות. אנחנו מנהלים דו-שיח שקוף כל הזמן, בלי להסתיר דבר".

 

ליברמן גם נשאל על חשיפת הארכיון הסודי של איראן ואמר כי הוא מספק הוכחה חד משמעית שאיראן לא עצרה את שאיפותיה להשיג נשק גרעיני. "היא פעלה באופן אקטיבי לא רק להעשרת אורניום אלא ליצירת נשק גרעיני. הם פשוט הקפיאו זמנית את התוכנית על מנת לקבל מקסימום תועלת מההסכם", תקף שר הביטחון.

 

הוא הוסיף ואמר: "למה איראן צריכה בכלל אורניום מועשר כשיש להם מאגרי ענק של נפט וגז? איראן תמיד דיברה על כך שהיא מפתחת תוכנית גרעין אזרחית, אבל מהתחלה זאת לא הייתה המטרה שלה. תוכנית הגרעין האיראנית כאמור לא נסגרה, היא רק הוקפאה, על מנת להשיג ממנה מקסימום תועלת ולחזור אליה לאחר מכן".

 

בנוסף תקף ליברמן ואמר: "מנהיגי איראן יוצאים בכל שבוע עם הצהרות שהם יחסלו את הישות הציונית. לצערנו אנחנו לא רואים תגובה חד-משמעית לא של מערב אירופה ולא של רוסיה, שמאוד מקפידה לזכור את כל מה שקרה במלחמת העולם השנייה. ואנחנו מצפים לתגובה ברורה וחד משמעית של רוסיה להצהרותיה ומהלכיה של איראן".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הלל מאיר, TPS
אביגדור ליברמן
צילום: הלל מאיר, TPS
מומלצים