שתף קטע נבחר

ארה"ב: מנכ"ל פולקסווגן לשעבר מואשם במרמה

פרשת "דיזלגייט" שבמרכזה תוכנה שרימתה בבדיקות פליטות מזהמים מגיעה לבכירים ביותר ביצרנית הרכב הגרמנית. התביעה האמריקנית: מרטין וינטרקורן דווח על מעשה המרמה פעמיים, ואישר להתמיד בכך

 

מנכ
מרטין וינטרקורן ידע על ההונאה, ואישר אותה(צילום: AP, רויטרס)

 

מנכ"ל פולקסווגן לשעבר, מרטין וינטרקורן, נאשם בקשירת קשר להונאת גורמי פיקוח לגבי פליטת המזהמים של מכוניות החברה. כך התברר אמש (ה') כאשר התביעה בדטרויט חשפה את האישומים נגדו. בכך מגיעה פרשת "דיזלגייט" שטלטלה את פולקסווגן לבכירים ביותר בחברה.

 

כתב האישום שהוגש לפני חודשיים, אך נותר חסוי מאז, הותר לפרסום על-ידי שופט מחוזי. וינטרקורן עצמו התפטר זמן קצר לאחר שנחשפה השערורייה בספטמבר 2015.

מחאה נגד פולקסווגן (צילום: AP) (צילום: AP)
מחאה נגד פולקסווגן(צילום: AP)

שר המשפטים האמריקני ג'ף סשנס אמר כי "האישומים מצביעים על כך שהתוכנית לרמות הגיעה לצמרת החברה". המנכ"ל לשעבר נאשם בקשירת קשר להונאה בארצות הברית, הונאה באמצעות תקשורת אלקטרונית ובהפרה של "חוק אוויר נקי" בין מאי 2006 לנובמבר 2015 באמצעות שימוש בתוכנה שהגבילה את רמת פליטת המזהמים בעת בדיקה ("טסט").

 

פולקסווגן טענה תחילה שרק מנהלים בדרגים נמוכים יותר ידעו על מעשה המרמה, אבל התברר כי המנכ"ל תודרך בנושא במאי 2015 וביולי 2015 והסכים עם מנהלים בכירים אחרים "להמשיך ולרמות את מערכות הפיקוח בארצות הברית", כך לדברי התביעה.

תצוגה של פולקסווגן. גם הבכירים בחברה ידעו על התוכנה הלא חוקית (צילום: EPA) (צילום: EPA)
תצוגה של פולקסווגן. גם הבכירים בחברה ידעו על התוכנה הלא חוקית(צילום: EPA)

עד כה הואשמו תשעה בני אדם, ושניים הודו באשמה. אזרח איטלקי, מנהל לשעבר באודי, ממתין בגרמניה להסגרה לארצות הברית. שישה מבכירי פולקסווגן לשעבר נמצאים בגרמניה, ועד כה לא מסרו את תשובתם לתביעה בארצות הברית, משום שגרמניה בדרך כלל נמנעת מהסגרת אזרחיה.

 

פרשת דיזלגייט התפוצצה ברעש רב לפני כשנתיים כאשר התגלה כי פולקסווגן התקינה בכל העולם ובמשך שנים תוכנות להטעיית בדיקות זיהום אוויר שנערכו במעבדה. התוכנה הותקנה ביותר מ-10 מיליון כלי רכב ואפשרה לכלי הרכב של הקונצרן לפלוט בעת בדיקות מעבדה כמות מזהמים נמוכה פי כמה מזו שפלטו בשימוש רגיל. לפי בדיקות שנערכו על-ידי מספר גופים, זיהום האוויר ממנועי פולקסווגן במהלך שימוש רגיל היה גבוה עד פי 40 מזה שהוצג בעת המבחן התקני.


פורסם לראשונה 03/05/2018 23:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP, רויטרס
מרטין וינטרקורן
צילום: AP, רויטרס
מומלצים