שתף קטע נבחר

זייפו תעודות זהות של תלמידי ישיבה, והורשעו בהלבנת הון של 24 מיליון שקל

תשעה נאשמים מהפלג החרדי "קהילת המתמידים" ו-25 עמותות הורשעו בעבירות מרמה ובזיוף בנסיבות מחמירות. הם עשו שימוש במאות מסמכים ובתעודות זהות מזויפות כדי לקבל תקציבים מהמדינה

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (יום א') 25 עמותות ותשעה נאשמים, חברי הפלג החרדי "קהילת המתמידים", שהונו את המדינה במטרה לקבל תקציבים.

 

הנאשמים הורשעו בעבירות מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במאות מסמכים ותעודות זהות מזויפות, עבירות הלבנת הון בהיקף של 24 מליוני שקלים ושני נאשמים הורשעו בעבירות שיבוש מהלכי משפט הטרדת עדים והפרת הוראה חוקית.

 

על פי כתב האישום, כך עבדה השיטה: בכירים בקהילת המתמידים בירושלים בנו מערכת הונאה להוצאת כספים ממשרדים ממשלתיים - ובראשם משרד החינוך - באמצעות דיווח שקרי על תלמידי ישיבה. השיטה התבססה על דיווח של תלמידים אמיתיים המשתייכים לפלגים חרדים שאינם מכירים במדינת ישראל ולפיכך אינם מקבלים תקציבים ממנה. הנאשמים המרכזיים הורו לחברי קהילה לפתוח חשבונות בנק שהם היו מורשי חתימה וניהלו אותם בפועל. כך הם הציגו מצג שווא של עמותות קש, תוך זיוף של דו"חות הכנסות והוצאות ותלושי שכר ודיווח על התלמידים הפיקטיביים.

 

במשרדי העמותות הם זייפו תעודות זהות בפועל, אשר פרטיהם היו נכונים אך התמונות של אנשי הקהילה, וכאשר נערכו ביקורות של משרד החינוך "הוקפצו" חברי הקהילה. במסגרת החקירה נתפסו כ-1,670 ת"ז מזויפות על שם כ-1,200 אנשים, תוך שימוש בתמונותיהם של 330 איש. הפרטים נאספו באמצעות תוכנת "אגרון פלוס" של רשות האוכלוסין במשרד הפנים שדלפה.

 

כתב האישום הוגש נגד מספר גדול של נאשמים, 36 עמותות ו-11 בני אדם. היקף ההונאה הוערך ב-48 מיליוני שקלים. בהמשך צומצמו האישומים ל-25 עמותות ותשעה נאשמים, והסכום הופחת ל-24 מיליוני שקלים. שיטת זיופי תעודות הזהות מזכירה את שיטת הזיופים בבחירות האחרונות בבית שמש, שם תעודות זהות היו אמיתיות, אך בדומה להונאת קהילת המתמידים - מדובר בחרדים המחרימים את המדינה ואינם משתתפים בבחירות.

 

עו"ד רעות גורדון כץ, מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה: "חשיפת הפרשה, העמדתם לדין של המעורבים בעבירות המרמה, והכרעת הדין שניתנה - מעידים על נחישותם של הפרקליטות ושל גורמי האכיפה לחשוף את עבירות המרמה גם כאשר הן מבוצעות בקהילה סגורה, שאנשיה אינם משתפים פעולה עם רשויות החוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים