שתף קטע נבחר

ניסו לחבל בתשתית בגבול עזה: 3 פלסטינים נהרגו מירי צה"ל

חיילי צה"ל ירו בארבעה פלסטינים שניסו לחצות את גדר הגבול בדרום הרצועה. שלושה מהחשודים נהרגו, בכליהם נמצאו גרזן, מסכת חמצן, בנזין ועוד. צה"ל: "נמנע ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וחיילי צה"ל"

 

צה"ל ירה אחר הצהריים (א') בארבעה פלסטינים שניסו לחצות את גדר הגבול בדרום רצועת עזה, לחבל בתשתית ביטחונית ליד הגדר ולבצע פעילות עוינת בשטח הארץ. מדובר צה"ל נמסר כי שלושה פלסטינים נהרגו. הרביעי נפצע קשה ופונה לבית חולים בעזה. 

 

התקרית אירעה מזרחית לחאן יונס בדרום הרצועה. כוח מגדוד 51 של חטיבת גולני ירה בחוליה. מצה"ל נמסר כי מבדיקה עולה שהחוליה הגיעה למרחב גדר המערכת במטרה לחדור לשטח הארץ ובניסיון לבצע פעילות חבלנית עוינת. החוליה הייתה תחת מעקב תצפיות צה"ל - ונראתה כשהיא "נעה באופן חשוד וחבריה פוגעים בגדר המערכת וחוצים אותה".

 

כוח צה"ל הגיע לנקודה, הסתער על המחבלים תוך כדי ירי - ממנו נהרגו כאמור שלושה מחבלים. עוד נמסר כי על אחד המחבלים נתפס תיק עם מצלמה לתיעוד, גרזן, קאטר, מסכת חמצן וכפפות. ליד גופה נוספת נתפסו שני בקבוקי בנזין.

 

מצה"ל נמסר: "בכך נמנע ניסיון לפגיעה בגדר ולפגיעה באזרחי ישראל וחיילי צה"ל. צה"ל ימשיך לפעול להגנת אזרחי ישראל ומול מי שמבקש לפגוע בביטחון המדינה ולא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחוניות המגנות על אזרחי ישראל". גופת אחד המחבלים מוחזקת על-ידי הצבא.

סיכול חדירת מחבלים  (צילום: דובר צה
המחבלים נתפסו עם מצלמה, גרזן, קאטר ובנזין(צילום: דובר צה"ל)

סיכול חדירת מחבלים  (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

סיכול חדירת מחבלים  (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

 

ביום שישי התקיימה ההפגנה השבועית של הפלסטינים בסמוך לגדר הגבול, "צעדת השיבה". גם ההפגנה הזו לוותה בעפיפוני תבערה, שנועדו לשרוף שטחים בישראל. בהפגנה הצליח רחפן של צה"ל להפיל עפיפון תבערה. עם זאת הצליחו המוחים העזתים להפיל אותו, ורחפן נוסף. בתגובה לניסיון ההצתה הותקפה מטרה של חמאס בצפון רצועת עזה, חלק ממדיניות חדשה של צה"ל.

 

הפגנה צעדת השיבה רצועת עזה (צילום: EPA)
הפגנת צעדת השיבה בסוף השבוע(צילום: EPA)

הפגנה צעדת השיבה רצועת עזה (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

 

צה"ל מסר כי הפרות הסדר האלימות סמוך לגדר היו בחמישה מוקדים, בהשתתפות כ-7,000 פלסטינים. מדובר במספר נמוך יותר ביחס לשבועות הקודמים.

אותם מפגינים הבעירו צמיגים, יידו אבנים לעבר הגדר ואף השליכו מטען. כוחות צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

 

היום המשיך חמאס להטיל על ישראל את האחריות על מותם של שישה מאנשי הזרוע הצבאית, בפיצוץ שהיה אמש בדיר אל-בלח. "ישראל תשלם על כך מחיר יקר", אמרו בחמאס, והוסיפו שהפיצוץ היה "בזמן מעקב אחר מערכת הריגול הגדולה ביותר שישראל שתלה ברצועת עזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
ההפגנות בסוף השבוע
צילום: EPA
מומלצים