שתף קטע נבחר

12 שנות מאסר לשופט כדורעף לשעבר שהורשע בניסיון רצח

ברק נגר, שופט כדורעף מודיעין, נשלח לכלא לאחר שניסה לרצוח את עמיתו למקצוע. הוא אף הרג חתול וכלב כשהתאמן לקראת הרצח. עורכי דינו טענו לאי שפיות: "מטופל כבר 14 שנה", אך הטענה נדחתה

 

ברק נגר (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
ברק נגר(צילום: אבי מועלם)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ב') 12 שנות מאסר על ברק נגר, שופט באיגוד הכדורעף, שהורשע בנסיון רצח של שופט כדורעף אחר. נגר, בן 33 ממודיעין, הורשע בניסיון רצח, שיבוש מהלכי משפט והיזק לבעל חיים. זאת לאחר שניסה לרצוח שופט אחר באיגוד הכדורעף, ולשם כך אף הרג חתול וכלב - כשהתאמן לצורך ביצוע הרצח. הוא ישלם פיצוי של 180 אלף שקלים לקורבן, ועוד 10,000 שקל לבעלי החתול שאותו רצח כדי להתאמן.

 

עורכי הדין אלון דוידוב ושיר נובג מייצגים את נגר. לדבריהם, "גזר הדין הוא שערורייתי. השופט לא נתן שום משקל שנגר סבל ממחלת נפש פעילה. הוא בחור שכבר 14 שנים מטופל במערכת הפסיכיאטרית הציבורית. לא יכול להיות שמדינה תתעמר בפגועי הנפש שלה ותעניש אותם על היותם חולים".

 

בגזר הדין נכתב "אין מחלוקת כי הנאשם חולה במחלת נפש. בהכרעת הדין נדחתה טענת הנאשם לאי שפיות. נפסק כי לפני האירועים, במהלכם ואחריהם לא סבל הנאשם ממחלת נפש פעילה, וכי אין קשר סיבתי בין מחלת הנפש ממנה הוא סובל לביצוע המעשה". עוד נכתב: "במעשיו חתר הנאשם להמתת המתלונן ופעל בשיטתיות ונחישות במשך שלושה ימים תמימים".

 

מהחלטת בית המשפט בעת ההרשעה עלה כי ניסיון הרצח נבע מקנאתו של נגר בשופט שנבחר על פניו לתפקיד מסוים. בכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב תואר הרקע למקרה: איגוד הכדורעף עתיד היה לשלוח שופט ישראלי לשפוט בתחרות בינלאומית באירופה. על התפקיד התמודדו שלושה מועמדים, בהם גם הנאשם והקורבן. לאחר שהקורבן זכה בו, החליט נגר לרצוח אותו ולבתר את גופתו.

 

מפרקליטות מחוז ת"א נמסר כי "הנאשם פעל במניפולטיביות וביצע את מעשיו תוך תכנון מוקדם מוקפד, תוך שהפגין קור רוח בעודו נוקט בפעולות שמטרתן לשלול את כושר ההתנגדות של המתלונן בניסיון להמיתו. כחלק מתכנון העבירות הנאשם אף המית באכזריות, תוך גרימת סבל, חתול וגורת כלבים. בית המשפט קבע כי הנאשם הבין ושלט במעשיו, ומשכך, לצד התחשבות בנסיבותיו האישיות, ובין היתר במחלה ממנה הוא סובל, גזר עליו עונש של מאסר בפועל המשקף את חומרת מעשיו".

 

על פי כתב האישום שהגישה עו"ד מורג לנגנטל, לפני המקרה הוא החליט להרוג בעלי חיים לצורך "אימון" ולשם כך הרג חתול וכלב. נגר התגורר בדירת חברו בתל אביב, בין היתר כדי לשמור על החתול של בעל הבית. את החתול דקר בסכין מטבח במקלחת והשליכו לפח ציבורי. בנוסף דקר גורת הכלבים שלקח מאדם שהציע אותה לאימוץ, ואז דקר אותה בסכין.

 

לאחר מכן הוא הצטייד בחבל ובתרופות מסוג קלונקס ונוקטורנו, רכש שקיות אשפה, מסור, שתי סכינים יפניות וסרט הדבקה. ב-10 ביוני הזמין את המתלונן לדירה כדי "לשוחח עמו ולצאת לבלות". בשעות הערב הגיע המתלונן לדירה ונגר הציע לו לשתות אלכוהול, ואף הסביר לו ש"החוק" בדירה הוא שתיית אלכוהול בכל רבע שעה. נגר הגיש לו כוסות אלכוהול רבות ומבלי שהמתלונן הבחין בכך, הוא המיס כ-29 כדורי קלונקס וכדור נוקטורנו אחד בתוך המשקאות כדי לטשטש אותו.

 

הקורבן חש מעורפל ושכב על המיטה. אז פרס נגר שקיות אשפה על רצפת הדירה, במטרה להניח עליהן את הגופה לאחר מעשה. הוא הפשיט את המתלונן מבגדיו, ואולם המתלונן הקיץ לסירוגין משנתו והבחין במעשי הנאשם, אולם לא היה בכוחו להגיב או להתנגד. משהבחין הנאשם כי שנתו של המתלונן קלה, גמלה בלבו החלטה לסטות מהתוכנית ולהמיתו באמצעות חיתוך הצוואר, ולא בתלייה. הוא דקר אותו כמה פעמים בצוואר וחנק אותו בשתי ידיו. כתוצאה מכך התעורר המתלונן משנתו, נאבק בנאשם, ביקש ממנו לחדול ממעשיו ואמר כי אינו מצליח לנשום. לבסוף הצליח הקורבן לחבוט בראשו של נגר ולצאת מהדירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים