שתף קטע נבחר

התובע של ניו יורק התפטר: "הכה נשים, חנק ואיים"

ארבע נשים סיפרו ל"ניו יורקר" שאריק שניידרמן, שנחשב לתומך גדול בתנועת #MeToo, תקף אותן פיזית בעת שניהלו איתו קשר רומנטי. לטענתן הוא הכה אותן, התעלל בהן מילולית ואת אחת מהן כינה "שפחה חומה" ואילץ אותה לומר שהיא "הרכוש שלו". תגובתו: "הכול היה בהסכמה, לא תקפתי מעולם"

התובע הכללי של ניו יורק אריק שניידרמן (צילום: רויטרס)
מכחיש בתוקף את ההאשמות נגדו. התובע הכללי של ניו יורק אריק שניידרמן(צילום: רויטרס)

 

התובע הכללי של ניו יורק אריק שניידרמן, שהגדיר את עצמו כמגנם של נשים, התפטר מתפקידו לאחר שארבע נשים האשימו אותו שתקף אותן פיזית.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

שניידרמן היה בין הקולות הבולטים בארצות הברית בקמפיין #MeToo נגד הטרדות מיניות ואלימות נגד נשים, והבטיח שבמסגרת תפקידו יפעל להעמיד לדין אנשים שהשתמשו לרעה בסמכותם.

 

התובע הכללי של ניו יורק אריק שניידרמן (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

התפטרותו של התובע הכללי של ניו יורק הגיעה לאחר שהמגזין "ניו יורקר" פרסם אתמול (יום ב') עדויות של נשים שטוענות ששניידרמן בן ה-63 הכה אותן. שתיים מהן הזדהו כחברותיו לשעבר. התובע המתפטר, איש המפלגה הדמוקרטית שלא פעם יצא נגד הנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ, מכחיש את הטענות נגדו.

 

"שתיין כבד"

בעדויות שפורסמו ב"ניו יורקר" סיפרו ארבע הנשים ששניידרמן סטר להן וחנק אותן, התעלל בהן מילולית ואיים עליהן. כמה מהן אף תיארו אותו כשתיין כבד. ההתעללות של התובע המתפטר בארבע הנשים אירעה במהלך מפגשים רומנטיים ביניהם, אולם לטענת הנשים המתלוננות האלימות מצדו של שניידרמן לא הייתה בהסכמה.

 

שניידרמן, בן למשפחה יהודית מניו יורק, מסר את תגובתו ל"ניו יורקר" ולאחר מכן לכלי תקשורת אחרים ורמז שהתנהגותו התקבלה בברכה על ידי הנשים או שלא הייתה כפי שתיארו. "כחלק מהפרטיות ביחסים אינטימיים, הייתי מעורב במשחק תפקידים ובפעילות אחרת בהסכמה. לא תקפתי אף אחד. מעולם לא הייתי מעורב ביחסי מין שלא בהסכמה, שזה קו אדום שלעולם לא אחצה אותו", הוא כתב בהודעה שפרסם.

 

אלא שלאחר שעמיתיו הדמוקרטיים של שניידרמן בניו יורק, בהם מושל המדינה אנדרו קואומו והסנאטורית קירסטן גיליברנד, קראו לתובע להתפטר מתפקידו, הוא מיד עשה זאת.

 

 

"במהלך השעות האחרונות, האשמות חמורות, שאני דוחה בתוקף, הועלו נגדי", נכתב בהודעת שניידרמן. "בעוד שההאשמות אלה לא קשורות להתנהגותי המקצועית או לפעולות של המשרד, הן ימנעו ממני להוביל את עבודת המשקד בנקודת זמן קריטית זו". התובע הכללי של ניו יורק אמר שהוא יתפטר היום עם סגירת יום העסקים.

 

שתי נשים שהתראיינו ל"ניו יורקר" לייחוס, מישל מאנינג באריש וטניה סלווארטנאם, טענו שהאלימות הפיזית הלכה והקצינה. סוכנות הידיעות AP פרסמה את שמותיהן של השתיים משום שהסכימו לספר בפומבי את סיפוריהן.

 

"פתחתי את הפה למען הבת שלי ולמען כל הנשים"

"אחרי החודש הקשה ביותר בחיי פתחתי את פי. למען הבת שלי ולמען כל הנשים. לא יכולתי לשמור על שתיקה ולעודד נשים אחרות להיות אמיצות בשבילי. לא יכולתי", כתבה מאנינג באריש בחשבון הטוויטר שלה לאחר שסיפורה התפרסם. היא סיפרה שניהלה מערכת יחסים עם שניידרמן מאמצע שנת 2013 ועד לסוף 2014. סלווארטנאם סיפרה שניהלה עם התובע קשר מקיץ 2016 ועד לסתיו 2017.

 

מאנינג באריש אמרה ששניידרמן הפך להיות אלים כמה שבועות לאחר שיצאו ביחד בפעם הראשונה. לדבריה, היא סיפרה על כך לחברים שלה, בהם הסופר סלמאן רושדי.

 

סלווארטנאם, ילידת סרי לנקה, סיפרה ששניידרמן החל לקרוא לה "שפחה חומה" ואילץ אותה לומר שהיא "הרכוש שלו". "לאחר שגיליתי שנשים אחרות עברו התעללות דומה על ידי התובע הכללי שניידרמן כמה שנים לפניי, תהיתי מי תהיה הבאה בתור וידעתי שצריך לעשות משהו", אמרה סלווארטנאם בהודעה ששלחה לסוכנות הידיעות AP.

 

שניידרמן היה כאמור קול בולט בתנועת #MeToo. הוא הגיש בחודש פברואר את התביעה נגד המפיק ההוליוודי המושמץ הארווי ויינשטיין ונגד החברה שלו בעקבות טענות להתנהגות מינית לא הולמת. שניידרמן אמר שהחברה בבעלות ויינשטיין הפרה את החוק של ניו יורק כשלא הגנה על עובדות שלה מפני "הטרדות מיניות, אפליה והפחדה".

 

הנשים שמאשימות כעת את שניידרמן בתקיפתן אמרו שלראות אותו יוצא נגד אלימות נגד נשים היה בין הסיבות שהובילו אותן לחשוף את סיפוריהן.

 

שניידרמן, לשעבר סנאטור במדינת ניו יורק, מונה ב-2010 לתובע הכללי והתמודד לריצה מחדש בבחירות שייערכו השנה. בהתאם לחוקת מדינת ניו יורק, בית המחוקקים במדינה אחראי למציאת ממלא מקום כשמתפנה משרת התובע הכללי.

 

שניידרמן גם נחשב למתנגד חריף של הנשיא טראמפ ושל מדיניות, כמו למשל בסיפור המהגרים שהובאו לארה"ב בילדותם באופן לא חוקי ומעמדם לא מוסדר עדיין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
התובע שהגיש את התביעה נגד הארווי ויינשטיין. שניידרמן
צילום: AP
מומלצים