שתף קטע נבחר

אלאור אזריה חוגג עם תומכיו. אביו: "זה כמו אחרי לידה"

החייל היורה שוחרר ממאסר ונישא על כתפי תומכיו שהגיעו לבית המשפחה. בביתו פרצו בריקודים. האמא אושרה: "זה יום העצמאות שלי, האור שלי חזר הביתה"

 

 

חגיגות בבית אזריה: לאחר שאלאור אזריה שוחרר מהכלא אחרי תשעה חודשי מאסר, בביתו פרצו בשירים ובריקודים. "קפצתי עליו, אני אפילו לא זוכרת אם הוא הצליח להחזיק אותי", שחזרה האמא אושרה. עשרות מבקרים הגיעו סמוך לבית המשפחה ברמלה, ובסביבות השעה 11 אזריה יצא לעברם ונישא על כתפיהם. בהמשך יצאו המשפחה והתומכים בשיירה אל כלא 4, משם שוחרר הבוקר אזריה.

 

האב צ'רלי אזריה אמר במסיבת העיתונאים המאולתרת: "היום זה יום שמח, אחרי 26 חודשים של סבל שאני לא מאחל גם לשונאים שלי. עברנו תקופה מאוד קשה, כיום אנחנו מדברים אך ורק על שמחות. 95 אחוז מהעם תמך בנו. החיבוק של העם הוא החיבוק הכי גדול שיש". בריאיון לידיד המשפחה שרון גל ברדיו "גלי ישראל" נשאל אזריה כיצד הוא חש לאחר השחרור, וענה: "לא הרגשתי לידה, אבל הבנתי שזה כמו אחרי לידה".

 

 
אלאור אזריה (צילום: יאיר שגיא)
אלאור אזריה ואמו אושרה(צילום: יאיר שגיא)

צ'רלי אזריה  (צילום: יאיר שגיא)
האב צ'רלי אזריה (צילום: יאיר שגיא)

צ'רלי אזריה  (צילום: יאיר שגיא)
"תעודת ההוקרה" שהוצגה מחוץ לבית המשפחה(צילום: יאיר שגיא)

אמו של אלאור, אושרה: "היום זה יום העצמאות שלי. האור שלי חזר הביתה". בפני התומכים הוצגה "תעודת הוקרה" שלכאורה ניתנה לאזריה מ"עם ישראל": "ב-24 במרץ 2016, י"ד באדר, בעת שירותו בגזרת חברון, הבחין אלאור במחבל שהיווה סכנה ברורה ומיידית ונטרל אותו. בפעולה זו גילה אלאור קור רוח ופעל כצפוי מלוחם מצטיין ואף על פי ההכשרה שעבר. על זאת מוענקת לך תעודת הוקרה מעם ישראל על מסירותך בהגנה על המולדת".

 

"אני רק רוצה לומר תודה לכל עם ישראל שהיו איתנו ותמכו בנו בכל השנתיים האלה", אמרה האחות אתי. הזמר אריאל זילבר, שעמד לצדה, הוסיף: "באתי לכבוד אלאור אזריה, לכבוד משפחתו. מהיום שעשו לו את העוול הזה אני איתו ועם כל מי שתומך בו ואנחנו נלחמים בפשע וברשע".

 

ראש עיריית רמלה מיכאל וידל אמר על שחרורו של אזריה תושב העיר: "אנו מברכים את אלאור והוריו על שחרורו. אני שמח שהפרשה הגיעה לסיומה. הסיפור הזה טילטל את המדינה כולה, את צה"ל, את החברה בישראל ואת אלאור ומשפחתו. אני מאחל לאלאור חיים טובים, מאושרים והצלחה בכל אשר יבחר".

אלאור אזריה בביתו ()
חוגג אחרי השחרור

אלאור אזריה עם משפחתו  ()
בבית, אחרי 9 חודשים

אריאל זילבר (צילום: יאיר שגיא)
אריאל זילבר הגיע לבקר(צילום: יאיר שגיא)

שלט ליד ביתו של אלאור אזריה (צילום: יריב כץ)
(צילום: יריב כץ)

מועד שחרורו המקורי של אזריה היה 10 במאי, אך הוא ביקש להקדים את שחרורו ביומיים כדי שיוכל להגיע לחתונת אחיו אדיר שתתקיים מחר. מפקדי הכלא נעתרו לבקשתו לאחר שעמד בכללים המאפשרים שחרור מוקדם בנסיבות אלה. לפני המראתו לביקור מדיני קצר בקפריסין נשאל ראש הממשלה בנימין נתניהו על שחרורו של אזריה ואמר: "שמח שהסתיים האירוע".

  

בפברואר שעבר הורשע אזריה בהריגת המחבל עבד אל-פתאח א-שריף, שנוטרל אחרי שדקר חייל צה"ל בחברון שנה קודם לכן. בהרשעתו של אזריה קבעו השופטים כי "לא הייתה הצדקה לירי. העובדה שהיה מחבל על הקרקע שביקש לקטול חיי חיילים אין בה להצדיק פעולה לא מידתית. הירי של אזריה לא עולה בקנה אחד עם הוראות הפתיחה באש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
אלאור אזריה חוגג בביתו
צילום: יאיר שגיא
מומלצים