שתף קטע נבחר

הפרקליטות צפויה לערער על זיכויו של אלון חסן

יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד לשעבר זוכה מעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, בתיק הדגל של הפרקליטות. באישום ייחסו לו הפקת טובות הנאה במיליוני שקלים מפעילות בנמל, וכעת סבורים שאינטרס הציבור מחייב ערעור

 

אלון חסן בבית משפט השלום באר שבע (צילום: חיים הורנשטיין)
אלון חסן בבית משפט השלום באר שבע(צילום: חיים הורנשטיין)

פרקליטות המדינה צפויה להגיש בראשית השבוע הבא ערעור על זיכויו של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר, אלון חסן, לבית המשפט העליון. כך נודע הערב (ד'). 

 

בערב פסח זיכה בית המשפט המחוזי בבאר שבע את חסן מכל העבירות שהואשם בהן - לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

 

הפרקליטות ראתה בתיקו של חסן "תיק דגל" בכל הקשור לפעולתם המתואמת של גופי האכיפה לביעור נגע השחיתות שפשה בחברת נמל אשדוד, ובמסר הטמון בכך לסטנדרט ההתנהגות המצופה מעובדי חברות ממשלתיות ועובדי ציבור באשר הם. כך שאנשיה נדהמו לשמע הזיכוי. גם עתה, בתום דיונים בצמרת הפרקליטות לאחר הזיכוי, הדעה הרווחת הייתה כי יש לערער עליו. מה גם שנאשמים נוספים בזיקה לתיק הורשעו. כמו כן הפרקליטות סבורה כי אינטרס הציבור מחייב את הערעור.

 

השופט יואל עדן שזיכה את חסן ציין: "לאחר כל הבדיקות לא הוכחה כל מרמה מצדו ולא הוכח ניגוד עניינים. ביצוע מעשה תוך התפקיד - אין זה עולה לכדי מרמה והפרת אמונים. פעולותיו של חסן היו מחויבות כדי להגן על העובדים. אין ראיה לכך שאלון חסן ביצע פעולה באופן ישיר או עקיף לעידוד התקשרויות עם החברה שבבעלות קרוביו".

 

לדבריו, "מצאתי פרשנות יתר למעשים שניתן לפרשם גם כחסרי גוון פלילי. היה צריך לבחון את הדברים בהקשרם ולתת להם את הפרשנות ההגיונית. טענות המתמקדות באווירה, שמועות וריח לא טוב העולה מהתנהלות אין מקומן בהליך הפלילי. חוש הריח אינו יסוד ביסודות עבירה". השופט אף מתח ביקורת על התנהלות המשטרה, שחקרה בעצמה חשדות בנוגע ליחידה שחקרה את חסן ולא על ידי מח"ש.

 

במרץ 2016 הוגשו שישה כתבי אישום נגד חסן, ארבעה שותפיו העסקיים וחברה בבעלות בני משפחתו ומקורביו. בכתב האישום צוין כי חסן ומרבית הנאשמים האחרים הפיקו טובות הנאה אסורות בהיקף של מיליוני שקלים מפעילות תפעולית בתחומי נמל אשדוד בין השנים 2013-2010.

 

עוד נטען אז כי טובות ההנאה הושגו על ידי ניצול מעמדו של חסן להשגת התקשרויות כספיות פסולות לחברת "דנה לוגיסטיקה" שבבעלות בני משפחתו. הפרקליטות טענה כי חסן ומנכ"ל הנמל לשעבר שוקי סגיס אפשרו לחברה לפעול בתוך נמל אשדוד לקידום תועלתם הכספית של יו"ר ועד העובדים לשעבר ומקורביו, תוך הסוואת הקשר בין חסן לחברה. 

 

חסן וסגיס פעלו לפי האישום בניגוד עניינים חריף ביחס לתפקידם הציבורי ובמרמה כדי ש"דנה לוגיסטיקה" תקבל חוזים ועבודות מלקוחות מובילים בנמל. לטענת הפרקליטות, כל הנאשמים ניצלו את תלותם הכלכלית של לקוחות בנמל ובוועד העובדים והציגו בכזב את חברת "דנה לוגיסטיקה" כגורם ששכירת שירותיו הכרחית לפתרון בעיותיהם של לקוחות הנמל מול הנמל וועד העובדים שלו. 

 

התקשרויות אלה, שהלקוחות נאלצו לעשות עם "דנה לוגיסטיקה", הזרימו לקופת החברה יותר מ-22 מיליון שקל, שהועברו בחלקם לחסן באמצעות עסקיו הפרטיים, ואף שימשו חלק מהנאשמים לעסקאות בינלאומיות של סחר בדלק גנוב וכן להלבנת הון. בכתב האישום תואר חסן כמי שעמד בראש ועד העובדים הגדול והמשפיע בנמל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
אלון חסן
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים