שתף קטע נבחר

שגרה בגולן: "לא אדישים, אבל רחוקים מהיסטריה"

בקיבוץ אל-רום שבצפון הרמה לא ממש מתרגשים מהלילה המתוח שעבר עליהם. "ישנו בממ"ד, אבל בסך הכול אנחנו מרגישים מוגנים", סיפרה אחת התושבות - ואחרת הוסיפה: "אנחנו לא פוחדים וממשיכים את החיים כרגיל. זה המצב פה - וזהו"

 

הלילה המתוח שעבר על רמת הגולן, שבמהלכו נורו כ-20 רקטות משטח סוריה לעבר ישראל יחד עם התגובה הנרחבת של צה"ל על יעדים איראניים הביא עם סופו בוקר שקט יחסית - לפחות לפי עדויותיהם של תושבי האזור, שנראה כי שומרים על דריכות - אך ממשיכים בשגרה ככל שניתן.

 

"בלילה שהינו בממ"ד", סיפרה מירית כהן, תושבת קיבוץ אל-רום שבצפון הרמה. "הילדים ישנו איתנו; אנחנו מתורגלים ומוכנים לזה. היה קצת מתוח - אבל בסך הכול אנחנו מרגישים מוגנים. זה בוקר שגרתי עבורנו. צה"ל שומר עלינו".

 

אלי חזיזה, תושב מושב שעל, שחזר את אירועי הלילה: "האזעקה תפסה אותנו בדיוק כשהלכנו לישון, בסביבות חצות. מיד קיבלנו הודעה באפליקציה שבה הונחינו להיכנס למרחבים המוגנים. התעדכנו דרך חמ"ל המועצה המקומית במה שקורה". לדברי חזיזה, הוא ומשפחתו לא הופתעו: "האזור מתוח ומרגישים פה את זה בצורה מאוד חדה וברורה. אנחנו יודעים איך להתנהג ולהמשיך בשגרה למרות הכוננות".

 

ערן לוי, מנהל התיירות בקיבוץ אל-רום, סיפר כי לפי שעה אין ביטולים מצד מטיילים לקראת סוף השבוע: "מתוכננים להגיע היום כמה אוטובוסים עם קבוצות מגרמניה ומארצות הברית. חוץ מזה היו כמה טלפונים של מדריכים שעובדים איתנו באופן קבוע שאמרו שהם יגיעו כדי לתמוך בנו. עד עכשיו הכול בסדר". לדבריו, החשש הגדול יותר הורגש אמש: "היום אנשים אולי מרגישים שזה כבר מאחורינו ואפשר לחזור לשגרה. מעבר לזה, אני חושב שמי שמגיע לכאן רוצה להראות תמיכה במדינת ישראל".

 

ילדי ילדים קיבוץ אלרום ב רמת הגולן גולן צפון שגרה לאחר תקיפה איראנית איראן הולכים ל בית ספר (צילום: אביהו שפירא)
ילדים באל-רום בדרך לבית הספר(צילום: אביהו שפירא)

טנקים וחיילים ברמת הגולן (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

צה
(צילום: אביהו שפירא)

יירוט רקטה סורית (צילום: EPA)
יירוט בשמי הגולן(צילום: EPA)
נ
(צילום: רויטרס)

גרפיקה יעד יעדים תקיפה הותקפו ב סוריה איראן כוח קודס איראנים צה

אילוסטירציה של תקיפות צה
(אילוסטרציה: דובר צה"ל)

נ
(צילום: AFP)

נ
(צילום: EPA)

חיילים בגולן (צילום: אביהו שפירא)
חיילים בגולן(צילום: אביהו שפירא)

סלווה, גם היא תושבת הקיבוץ, סיפרה כי שלחה את ילדיה לבית הספר ללא חשש: "אנחנו לא פוחדים וממשיכים את החיים כרגיל. יש מדי פעם אזעקה, אז נכנסים לממ"ד ויוצאים. זו לא הפעם הראשונה. זה המצב פה – וזהו".

 

מוטי פיאדה, רכז הביטחון של אל-רום, שחזר את אירועי הלילה: "האזעקות החלו בסביבות חצות. היו נפילות, יירוטים וירי של כוחותינו. באופן טבעי האוכלוסייה כאן מספיק ערוכה ויודעת בדיוק איך למגן את עצמה – ולכן כולם נכנסו למרחבים המוגנים ופעלו לפי הנחיות פיקוד העורף והמועצה האזורית גולן. המערך הזה עובד כמו מכונה משומנת ולשמחתי כל האירוע נגמר מהר ובקלות".

 

"החוסן של התושבים יוצא דופן; מצפים למטיילים בסוף השבוע"

בדומה לסלווה, גם פיאדה סיפר כי התושבים נערכו לתרחיש של ירי רקטות משטח סוריה: "למדנו את הנושא הזה ותירגלנו אותו. אנחנו יודעים בדיוק איך להתכונן. בימים האחרונים הייתה מתיחות שהורגשה; חיכינו לאיזו תגובה ופעלנו לפי התדרוכים".

 

לדבריו, "החוסן שהתושבים משדרים פה הוא יוצא דופן – והתוצאות ניכרות: הבוקר הילדים הלכו לגנים ולבתי הספר והחקלאים מעבדים את האדמות כבר משעת הזריחה. אנחנו בשגרה מלאה ומצפים להרבה מאוד מטיילים בסוף השבוע הקרוב".

 

פיאדה סיכם ואמר כי "התושבים אמנם לא אדישים – אבל רחוקים מאוד מהיסטריה. אנחנו מרבים לתרגל כניסה למרחבים מוגנים וזה בדיוק מה שנעשָה במהלך הלילה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
ילדים הולכים לבית הספר בגולן
צילום: אביהו שפירא
מומלצים