שתף קטע נבחר

 

נושאת המטוסים הראשונה תוצרת סין יצאה להפלגות מבחן - ואין לה שם

נושאת המטוסים השנייה בצי הסיני והראשונה מתוצרתה עזבה את נמל דאליין לסדרה של הפלגות מבחן וצפויה להיכנס לשירות עד 2020. ברקע: התוכנית השאפתנית לבצע מודרניזציה בצבא סין והגברת נוכחותו בים סין הדרומי

נושאת המטוסים תוצרת סין    (צילום: רויטרס)

נושאת המטוסים תוצרת סין    (צילום: רויטרס)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

נושאת המטוסים הראשונה מתוצרת סין יצאה היום (יום א') מהנמל שלה בצפון-מזרח המדינה כדי להתחיל סדרה של הפלגות מבחן. כך דיווחה התקשורת הסינית.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

נושאת המטוסים שעדיין אין לה שם ואינה מאוישת הושקה בשנה שעברה ומאז הותקנו בה כלי נשק ומערכות שונות והיא צפויה להיכנס לשירות לכל המוקדם בעוד שנתיים.

 

נושאת מטוסים ראשונה (צילום: רויטרס)
המטרה - לבדוק מערכות מכניות וציוד אחר. נושאת המטוסים הראשונה תוצרת סין(צילום: רויטרס)
סוכנות הידיעות הסינית "שינחואה" אישרה שנושאת המטוסים יצאה להפלגות מבחן. כלי תקשורת אחרים במדינה פרסמו תמונות של כלי השיט הגדול מתנתק מהרציף, אולם לא ברור מתי בדיוק זה קרה משום שמועד צילום התמונות לא צוין.

 

פרויקט נושאת המטוסים - סוד מדינה בסין

"נושאת המטוסים השנייה של המדינה שלנו יצאה מהרציף שלה במספנת דאליין להפלגה בים כדי לבצע משימת מבחן ימית, בעיקר לפקח ולבדוק את האמינות והיציבות של מערכות מכניות וציוד אחר", נמסר בדיווח של סוכנות הידיעות הסינית.

 

מעט מאוד ידוע על פרויקט נושאות המטוסים של סין - דבר שנחשב לסוד מדינה. עם זאת, בשבועות האחרונים העריכו בכלי התקשורת שהפלגות המבחן יחלו בקרוב.

נושאת מטוסים ראשונה (צילום: AP)
(צילום: AP)
נשיא סין שי ג'ינפינג עומד בראש התוכנית השאפתנית לבצע מודרניזציה בכוחות המזוינים של ארצו, כולל פיתוח מטוסי חמקן וטילים נגד לוויינים. כל זאת בשעה שהמעצמה האסייתית מגבירה את נוכחותה בים סין הדרומי, שלטענת כמעט כולו שייך לה, וסביב טייוואן, מקום נוסף שסין טוענת לריבונות עליו.

 

כלי שיט במשקל 50 אלף טונות

מומחים סינים לענייני צבא אמרו לתקשורת המקומית שנושאת המטוסים שנבנתה בעיר הנמל דאליין לא צפויה להיכנס לשירות מבצעי עד 2020.

 

נושאת המטוסים החדשה בעלת הנעה קונבנציונלית והיא במשקל של 50 אלף טונות (כולל הציוד). 24 מטוסי קרב הסיניים מדגם שניאנג J-15 הבנויים על בסיס סוחוי 33 הרוסיים ישרתו על נושאת המטוסים החדשה. בנוסף ישהו עליה 12 מסוקים עם יכולות נגד צוללות. לשם השוואה, על נושאות מטוסים אמריקניות מדגם "נימיץ" משרתים 90-85 מטוסים ומסוקים.

 

נושאת מטוסים ראשונה (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

נושאת המטוסים השנייה בצי הסיני נבנתה והושקה בעיר הנמל שבה עברה נושאת המטוסים הסובייטית לשעבר ליאונג שיפוץ לפני שהושקה ב-2012. היא בנויה על בסיס הדגם הרוסי "אדמירל קוזנצוב" (נושאת המטוסים הרוסית שפעלה מול חופי סוריה) עם מסלול המראה מוטה כלפי מעלה דמוי מקפצה. העובדה שנושאת המטוסים החדשה מונעת בדלק קונבנציונלי ולא באמצעות כורים גרעיניים כמו נושאות המטוסים האמריקניות מגבילה מאוד את יכולת הנשיאה של נושאות המטוסים, את המהירות ואת משך הזמן שבו יוכלו הסינים לפעול בלב ים בלי להזדקק לתדלוק.

 

בתקשורת הסינית התראיינו מומחים שטענו שארצם זקוקה לשש נושאות מטוסים ולרשת בסיסים בינלאומית כדי לתמוך בפעילותן. הצי הסיני מפגר בהרבה מאחורי ארצות הברית המפעילה עשר נושאות מטוסים, אחת מהן - קרל וינסון - נשלחה עם ספינות נוספות לאזור קוריאה לנוכח המתיחות עם פיונגינאנג.

 

נושאת המטוסים החדשה היא חלק מתוכנית סינית שאפתנית שבמסגרתה ייהנה הצי מסדר כוחות של 273-265 ספינות קרב, צוללות וספינות סיוע עד 2020 - כך לפי מכון לניתוח כוחות ימיים שמושבו בוושינגטון. זאת בהשוואה ל-275 ספינות קרב אמריקניות. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אין לה עדיין שם. נושאת המטוסים הסינית
צילום: רויטרס
מומלצים