שתף קטע נבחר

צור גולדין נזכר בשיחה עם נתניהו: "ההסכם עם טורקיה היה נקודת משבר עמוקה"

לפני שממשלת ישראל חתמה על הסכם הפיוס עם טורקיה, ראש הממשלה עדכן את משפחת גולדין שלהסכם אין קשר למאמצים להשבת גופות החיילים מעזה. לאה גולדין אמרה לנתניהו: "זרקת בזה אחר זה את הקלפים שעמלנו עליהם". כעת, בעקבות המשבר החדש עם טורקיה, כתב גולדין בפוסט: "הבנו אז לראשונה שאנחנו לבד"

על רקע המתיחות הגואה עם טורקיה, צור גולדין פרסם היום (ד') פוסט ובו תיעוד שיחה של המשפחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כארבע שנים, כמה ימים לפני שישראל חתמה על הסכם הפיוס עם טורקיה. "היום, כשראש הממשלה מאשים את ארדואן בכך שהוא פטרון של חמאס, מתעלם מההסכם עם טורקיה שהוא חתם, ובכוונה בוטה מתעלם מהדר ואורון שגורל עזה צריך להיות כרוך בגורלם, אני אומר: מזל. מזל שהחלטתי לפני שנתיים להתחיל לכתוב את סיפורנו בספר. אפשר לשלוף 'רגעי איכות עם ראש הממשלה'", כתב גולדין. לדבריו, המשפחה הרגישה פגועה מאוד מההסכם שנחתם אז, שבו לא הייתה כל התיחסות להחזרת גופות החיילים הישראלים מעזה.

אירוע מחאה של משפחת גולדין מול ההתפרעויות בגדר (צילום: רועי עידן)
משפחת גולדין מול רצועת עזה, באירוע מחאה שהמשפחה ארגנה (צילום: רועי עידן)

 

פוסט פייסבוק צור גולדין  ()
 

"הייתה זו שעת צהריים, הטלפון מצלצל וממספר חסוי עולה קולו של המזכיר הצבאי לממשלה", כתב צור גולדין, "אני מעביר את הטלפון לרמקול, אמא שלי באותו זמן על קו נוסף וליאור בקו אחרון אי שם במרכז הארץ. בקצה הרביעי יושב בירושלים ראש הממשלה, עם יועצים בודדים במשרדו. ראש הממשלה פותח את השיחה ומסביר להוריי שהוא מעדכן אותם שבימים הקרובים הולך להתבצע הסכם מדיני חשוב, רק שלא משנה מה נשמע מכל גורם שהוא, ההסכם הזה כלל לא קשור להשבת הדר ואורון. אין לו דבר עם רצועת עזה או חמאס".

 

משפחת גולדין התעניינה בכל זאת בהסכם עליו דיבר נתניהו. "התברר שמהות ההסכם היא נרמול היחסים עם טורקיה שכבר תשע שנים מאז פיגוע המרמרה נמצאת בניתוק יחסים עם ישראל. ההסכם כולל העברת צינור גז מישראל דרך טורקיה, לצד שחרור חלקי של הסגר הימי על רצועת עזה, הסכם הכנסת סחר בינלאומי לרצועת עזה, הקמת מתקני התפלת מים לשלטון העזתי, הקמת תחנת כוח בעזה, הקמת בית חולים נוסף בעזה, ומגעים ליצירת נמל ימי ונמל תעופה בעזה.

 

"אמא שלי משתתפת לראשונה בשיחה וטוענת שכפי שראש הממשלה מתאר מדובר בהסכם עם עזה, ולא עם טורקיה", כתב צור גולדין. "אמא שלי שואלת את ראש הממשלה אם עד עכשיו ניצלו אותנו כדי שהדר ואורון יישכחו, וכעת, יומיים לפני חתימת הסכם מפתיע שכזה, מודיעים לנו על ההסכם כגנב בחשיכה. היא שואלת את ראש הממשלה האם הוא בכלל תכנן מראשית האירוע לשחרר את הדר?".


צור גולדין. "אכזבה ערכית, אכזבה מנהיגותית" (צילום: עפר מאיר) (צילום: עפר מאיר)
צור גולדין. "אכזבה ערכית, אכזבה מנהיגותית"(צילום: עפר מאיר)

גולדין כותב כי "המזכיר הצבאי התערב וטוען שהוריי לא מבינים וכי מדובר בהסכם עם טורקיה בלבד, אין קשר לחמאס, ושההסכם חשוב לכלכלה הישראלית. ראש הממשלה אמר לאמא שלי: 'לאה, האם היית מסוגלת לשאת על כתפייך את השבת הדר על חשבון מגפה שתעכיר את כל המים של עזה, או רעב ברצועה? האם תוכלי לשאת על כתפייך איומים מצד מדינות שונאות ישראל שיכפישו את שמנו בעולם?

 

"בשלב זה אימא שלי מתחילה לבכות. אבא שלי עונה לראש הממשלה: 'אתה משדרג את הרצועה: תחנת כוח? נמל? מתקן התפלה? מאיפה הגיע ההסכם הזה כרעם ביום בהיר? הממשלה יודעת עליו, או שהוא כבר נגזר מראש?'. ראש הממשלה מרים את קולו ואומר: 'אני מקווה שההסכם הזה ייחתם. אמא שלי עונה: 'לא השארת שום דרך להשיבו. זרקת בזה אחר זה את הקלפים שעמלנו עליהם'. ראש הממשלה חתם ואמר שהשיחה הסתיימה. אבא שלי התערב: "אסור לוותר על הבן שלי וזה מה שמתבצע עכשיו. זו אכזבה ערכית, אכזבה מנהיגותית".

 

צור גולדין מסכם את הפוסט, לנוכח המשבר הנוכחי בין שתי המדינות: "ההסכם עם טורקיה לא היה סתם הסכם, הוא היה נקודת משבר עמוקה אצלנו במשפחה. הוא היה קו פרשת המים שבו חדרה להכרתנו ההבנה שחיינו במשך שנה וחצי בעולם אידאלי שהתנפץ למול עינינו - הבנו לראשונה שאנחנו לבד. חודשיים אחרי זה הרצל שאול נפטר משברון לב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
שמחה ולאה גולדין, ליד הגבול עם עזה
צילום: רועי עידן
מומלצים