שתף קטע נבחר

הבאה בתור - פרגוואי: שגרירות שלישית עוברת לירושלים

נשיא פרגוואי יחנוך את השגרירות בירושלים, שתהיה השלישית שעוברת לבירה אחרי ארה"ב וגואטמלה. השר גלעד ארדן קיבל את פניו: "החלטה שמעידה על עומק היחסים בינינו ומהווה חיזוק נוסף לריבונותנו בירושלים"

נשיא פרגוואי הוראסיו קארטס, נחת אתמול (א') בישראל לרגל טקס העברת שגרירות פרגוואי לבירה, שיתקיים היום. השר לביטחון פנים גלעד ארדן קיבל את פניו של קארטס בשדה התעופה בן גוריון, ובירך אותו על ההחלטה שקיבל: "״אני מודה לך בשם מדינת ישראל על החלטתך להעביר את שגרירות פרגוואי לירושלים. החלטה שמעידה על עומק היחסים בינינו ומהווה חיזוק נוסף לריבונותנו בירושלים".

 

נחיתת נשיא פרגוואי בנתב
"החלטה שמעידה על עומק היחסים". קארטס וארדן(צילום: שלומי אמסלם)

ארדן הוסיף כי "החלטתו של הנשיא קארטס להעביר את השגרירות לירושלים היא מהלך חשוב שמכיר בזכותה של ישראל לקבוע את בירתה. בכך הוא מצטרף לארה"ב ולגואטמלה ואין לי ספק שעוד מדינות בדרך. ההכרה בירושלים מייצגת שינוי במפה המדינית העולמית: יותר ויותר מדינות תומכות בעמדותינו וחפצות בהידוק היחסים עמנו. בשנים האחרונות הוכיחה פרגוואי בשורה של החלטות אמיצות כי היא ידידה אמיתית. אני מברך את הנשיא על תמיכתו בישראל ועל מנהיגותו".

 

פרגוואי היא המדינה השנייה שמעבירה את שגרירותה לירושלים בעקבות ההחלטה האמריקנית לעשות כן. בשבוע שעבר נחנכה בבירה שגרירות גואטמלה במעמד נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס.

 

נחיתת נשיא פרגוואי בנתב
נחיתת נשיא פרגוואי בנתב"ג(צילום: שלומי אמסלם)

לאחר הצהרתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהכיר בירושלים כבירת ישראל והורה על העברת השגרירות, הודיע מוראלס שארצו תחזיר את השגרירות שלה לירושלים – שם שכנה עד שנת 1980. "אני רוצה להודות לנשיא טראמפ על כך שהוביל את הדרך. החלטתו האמיצה נתנה לנו את האומץ לעשות את המעשה הנכון", אמר מוראלס בוועידת איפא"ק האחרונה.

 

בין הסיבות ששכנעו את גואטמלה להיות המדינה הראשונה שהולכת בעקבות ארה"ב הן העובדה שמוראלס, שרת החוץ שלו ו-50 אחוז מאזרחי מדינתו הם אוונגליסטים תומכי ישראל. בנוסף, בין ישראל לגואטמלה יש קשר ידידותי היסטורי שהולך אחורנית עד להצבעה בכ"ט בנובמבר, נציגה של גואטמלה בוועדת אונסקו"פ היה בין אדריכלי תוכנית החלוקה, ומאלה ששכנעו את מדינות דרום אמריקה לתמוך בה.

 

גואטמלה החזיקה שגרירות בירושלים משנת 1955 ועד שנת 1980, והייתה אחת המדינות הראשונות שמיקמה את השגרירות בירושלים. השגרירות הועברה מירושלים ב-1980 במחאה על מעבר "חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל". 12 מדינות נוספות העבירו את השגרירות יחד עם גואטמלה במחאה על מעבר החוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שלומי אמסלם
נשיא פרגוואי והשר לביטחון פנים
צילום: שלומי אמסלם
מומלצים