שתף קטע נבחר

הפלסטינים פנו להאג: "לחקור את ישראל"; משרד החוץ: "מהלך ציני"

הרשות הפלסטינית דורשת מבית הדין הפלילי הבינלאומי לחקור את "מעשי ישראל בהתנחלויות ובעזה". משרד החוץ בירושלים: "מגוחך שזה נעשה בזמן שהם ממשיכים להסית לטרור ולהשתמש בילדים ונשים כמגנים אנושיים"

 

 

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברקע בית הדין בהאג (צילום: EPA, gettyimages, אמיל סלמן) (צילום: EPA, gettyimages, אמיל סלמן)
ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברקע בית הדין בהאג(צילום: EPA, gettyimages, אמיל סלמן)

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי נפגש הבוקר (יום ג') עם התובעת הכללית של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כדי למסור לה בקשה "לחקור את מעשיה של ישראל" בכל הנוגע למפעל ההתנחלויות, למעשיה ברצועת עזה ולגניבת קרקעות.

 

הרשות הפלסטינית דורשת בבקשה לרדוף משפטית את האחראים בישראל לכל הנושאים שהועלו.

 

במשרד החוץ בירושלים הדפו את הפנייה וציינו כי "מדינת ישראל רואה בחומרה את ההפניה הפלסטינית לבית הדין הפלילי הבינלאומי המהווה מהלך ציני שאינו תקף משפטית. הרשות הפל ממשיכה לנצל לרעה את בית הדין למטרות פוליטיות במקום לפעול לקידום משא ומתן מדיני.

 

עוד אמרו במשרד החוץ כי "מגוחך שהפלסטינים עושים זאת בזמן שהם ממשיכים להסית לטרור ולהשתמש בילדים ונשים כמגנים אנושיים במסווה לניסיונותיהם האלימים לפגוע בביטחון אזרחי ישראל. יודגש כי המהלך הפלסטיני אינו תקף מבחינה משפטית, ולבית הדין אין סמכות בנושא הישראלי-הפלסטיני מכיוון שישראל אינה מדינה חברה בבית הדין והרשות הפלסטינית אינה מדינה.

 

"ישראל מצפה מבית הדין והתובעת לא להיכנע ללחצים הפלסטינים ולא לאפשר לפלסטינים להביא לפוליטיזציה נוספת של בית הדין או להסיטו מהמנדט המקורי שלו. ישראל פועלת בהתאם למנגנוני בקרה וביקורת שיפוטית עצמאיים ויסודיים, כראוי למדינה דמוקרטית, ובהתאם לדין הבינלאומי".

 

אלן בייקר, חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה והיועץ המשפטי לשעבר של משרד החוץ, אמר בתגובה לפניית הפלסטינים כי "מה שהפלסטינים אינם מבינים הוא שבית הדין הפלילי הבינלאומי הוא בית דין המורכב רק ממדינות, וסמכות שיפוטו מוגבלת לפשעים אמיתיים – החמורים והרציניים ביותר על פי חוקתו – שהתבצעו בשטח ריבוני של מדינות.

 

"אומנם הפלסטינים טוענים, על סמך החלטה בלתי מחייבת של העצרת הכללית של האו"ם, שהם מדינה בעלת שטח ריבוני הכבוש על ידי ישראל. עם זאת, שופטי בית הדין טרם פסקו אם בכלל יש להם זכות עמידה, האם הם אכן מדינה, ואם, בטרם ההגעה להסדר קבע עם ישראל, יש להם שטח ריבוני מוגדר שבו ניתן לממש את סמכות השיפוט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג
צילום: shutterstock
מומלצים