שתף קטע נבחר

ארה"ב לאמריקנים בסין: "תיזהרו מרעשים מוזרים"

עובד קונסוליה סבל מנזק מוחי בגלל קולות חריגים, והשגרירות מזהירה מסכנה בריאותית: "אם אתם נתקלים ברעשים יוצאי דופן תעברו למקום אחר". ארה"ב חוקרת אם יש קשר בין המקרה לאובדן השמיעה של הדיפלומטים שלה בקובה

שגרירות ארה"ב בסין דיווחה היום (ד') שאזרח אמריקני שעובד בקונסוליה בגואנגז'ו סבל מנזק מוחי קל בעקבות "רעשים חריגים". במחלקת המדינה אמרו שהממשל מתייחס למקרה "בחומרה רבה".

 

השגרירות פרסמה אזהרה בריאותית לאמריקנים שחיים בסין. גורם בשגרירות אמר לרויטרס שכרגע לא נראה שיש קשר בין המקרה לנזקים הבריאותיים שחוו דיפלומטים אמריקנים בקובה, אך כל התרחישים נחקרים. ממשלת סין אמרה לשגרירות שהיא חוקרת את הנושא ונוקטת את הצעדים המתאימים.

ארה
מחלקת המדינה מתייחסת למקרה "בחומרה רבה"(צילום: AP)

השגרירות האמריקנית מסרה שהעובד בגואנגז'ו סבל משלל "סימפטומים רפואיים" מסוף 2017 עד אפריל השנה. הוא נשלח לבדיקות נוספות בארה"ב. "הממצאים הקליניים של הבדיקה מצביעים על פגיעה מוחית טראומטית קלה", מסרה השגרירות, שהוסיפה שמחלקת המדינה מנסה לאתר את מקור הרעשים החריגים ואת השפעתם.

 

הממשל דיווח לאמריקנים שחיים בסין על המקרה, וסיפר שלמרות שמדובר בצלילים "עדינים ועמומים" הם גורמים לתחושה "חריגה" של לחץ. "כשאתם בסין, אם אתם נתקלים ברעשים יוצאי דופן או בתופעות חושיות שמלוות בצלילים חריגים או ברעשים צורמים, אל תנסו לאתר את מקור הרעש. תעברו למקום אחר שבו הצלילים לא נשמעים", הזהירה ארה"ב את אזרחיה.

 

בחודש אוקטובר גירש הממשל האמריקני מארה"ב 15 דיפלומטים קובנים, וטען שקובה כשלה בהגנה על העובדים האמריקנים בשגרירות בהוואנה – שסבלו מנזקים רפואיים מסתוריים.

שגרירות ארה"ב בהוואנה. המקרה נשאר תעלומה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שגרירות ארה"ב בהוואנה. המקרה נשאר תעלומה(צילום: AFP)
  

אנשי הצוות האמריקנים בהוואנה דיווחו על אובדן שמיעה, סחרחורות, עייפות ובעיות קוגניטיביות בעקבות חשיפה לרעשים חריגים. בארה"ב חשדו שמדובר ב"מתקפות אקוסטיות" נגד האמריקנים. קובה הכחישה שהרעשים הם מתקפה מכוונת וכינתה את ההאשמות "מדע בדיוני". המקרה נותר בגדר תעלומה.

 

בחודש אפריל הודיעה ממשלת קנדה שהיא תפנה משפחות של דיפלומטים מקובה, בעקבות דיווח שאיש צוות קנדי ב-2017 סבל מסימפטומים דומים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים