שתף קטע נבחר

נשיא צרפת: "טראמפ התנגד להסכם הגרעין בגלל אובמה"

עמנואל מקרון טען כי הסיבה לאי-הסכמתו של הנשיא האמריקני להסכם עם איראן נובעת מכך שאובמה ניהל את המשא ומתן וביקר את טראמפ: "גם ההחלטה להכיר בירושלים לא הייתה רצויה". פוטין: "מוכנים לדיאלוג עם טראמפ, אבל יש בעיות"

 

עמנואל מקרון  (צילום: AP)
מקרון מצא סיבה מדוע טראמפ התנגד להסכם הגרעין(צילום: AP)
נשיא צרפת עמנואל מקרון נאם הערב (ו') בפורום הכלכלי הבינלאומי בסנט פטרבורג שברוסיה וביקר את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על החלטתו לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן. מקרון טען לסיבה לא דיפלומטית במיוחד להחלטת טראמפ לפרוש. "הוא לא אהב את הסכם הגרעין כי קודמו ברק אובמה ניהל את המשא ומתן", אמר מקרון על הבמה.

 

הנשיא הצרפתי סיפר כי עשה כל שביכולתו כדי לשכנע את טראמפ לא לסגת מההסכם עם איראן. "זו הייתה המחויבות שלי לנסות", אמר מקרון והמשיך לבקר את את טראמפ: "הוא הפסיד בקרב הבינלאומי על הסכם האקלים שממנו פרש כי העולם כולו שיתף פעולה ביחד. המטרה היא לשכנע את ארה"ב לשוב לשולחן המשא ומתן". מקרון לא אהב גם את ההחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל. "זו לא הייתה החלטה רצויה. אני מתחרט שהאמריקנים הלכו בדרך הזו".

עמנואל מקרון וולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

 

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס גם הוא לנושא ואמר כי ההחלטה האמריקנית לפרוש מהסכם הגרעין היא החלטה חד צדדית שאף פעם אינה מועילה. "הזגזוג האמריקני בהסכמים בינלאומיים אחרי כל מערכת בחירות מייצר אי-אמון בין מדינות", אמר הנשיא הרוסי. "אנחנו מוכנים לדיאלוג עם טראמפ, אבל פגישה לא עומדת כרגע על הפרק כי יש בעיות".

 

פוטין הוסיף: "אם אנחנו רוצים לשמר את ההסכם, צריך לשמור את הדלת פתוחה לקיום שיחות. טראמפ בסך הכול עמד בהבטחת הבחירות שנתן. עם זאת, אני לא חושב שהוא סתם את הגולל לחלוטין בכל הנוגע להסכם עם איראן".

 

בינתיים, השיחות על עתיד הסכם הגרעין ממשיכות להתקיים בין איראן לאירופה. סגן שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י נמצא בווינה לסבב שיחות. "אנחנו דנים כדי לראות אם האירופים יכולים לספק לנו חבילת סיוע כדי להתמודד עם הסנקציות האמריקניות החדשות ולקבל הבטחות שתהיה עמידה במחויבויות המשפטיות והפוליטיות שמופיעות בהסכם הגרעין", אמר עראקצ'י.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
עמנואל מקרון
צילום: רויטרס
מומלצים