שתף קטע נבחר

טראמפ איחל: "יום זיכרון שמח!"

נשיא ארה"ב פתח את יום הזיכרון האמריקני עם ציוץ טוויטר שבו קבע כי "אלו שמתו למען ארצנו היו גאים מאוד לראות אותה היום". הוא התגאה בהישגיו הכלכליים וסיכם: "נחמד!"

 

 

ארצות הברית מתייחדת היום (ב') עם זכרם של חיילי הכוחות האמריקניים שנפלו בעת מילוי תפקידם - והנשיא דונלד טראמפ בחר לפתוח את היום באיחולי "יום זיכרון שמח!" לעוקביו בטוויטר. בהמשך שיבח את הכלכלה האמריקנית בתקופת כהונתו וכתב כי "אלו שמתו למען ארצנו היו שמחים מאוד וגאים לראות איך היא היום".

נשיא ארה
"אלו שמתו למען ארצנו היו היום גאים ושמחים". טראמפ בטקס יום הזיכרון(צילום: AP)

ציוץ טוויטר דונלד טראמפ יום זיכרון שמח ארה

כמדי שנה, ביום שני האחרון בחודש מאי, מציינת ארה"ב את יום הזיכרון. יום זיכרון זה נקבע בשנת 1868 כדי לכבד את זכרם של חיילי צבא האיחוד במלחמת האזרחים האמריקנית, אך לאחר מלחמת העולם הראשונה הפך ליום זיכרון לאומי לכל נפגעי המלחמות או כל המבצעים הצבאיים שבהם השתתפו הכוחות המזוינים של ארה"ב.

 

 

נשיא ארה
(צילום: AFP)

נשיא ארה
(צילום: AP)

נשיא ארה
(צילום: רויטרס)

נשיא ארה
(צילום: AP)

טראמפ, שעשה דרכו לטקס הזיכרון בבית הקברות הלאומי ארלינגטון שבווירג'יניה, פתח את בוקר יום הזיכרון עם ציוץ בחשבון הטוויטר. מלבד איחולי יום שמח, כתב הנשיא: "הכלכלה כעת היא הטובה ביותר זה עשורים, אחוזי האבטלה בקרב השחורים וההיספאנים הם הנמוכים ביותר אי פעם (וכן בקרב נשים זה 18 שנה). אנו בונים מחדש את הצבא ועושים עוד כל כך הרבה. נחמד!".

 

ביום הזיכרון האמריקני נערכים טקסי זיכרון בבתי הקברות ברחבי ארה"ב ודגלי ארה"ב מורדים לחצי התורן. בנוסף מתנדבים מקשטים את כל קברי החיילים בבתי הקברות הלאומיים בדגלים קטנים. 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
טראמפ בטקס יום הזיכרון
צילום: AP
מומלצים