שתף קטע נבחר

פציעת ג'עפר פרח: השוטר החשוד הוצא לחופשה כפויה

במשטרה החליטו להוציא את השוטר שחשוד בתקיפת מנכ"ל מרכז מוסאוא ג'עפר פרח בהפגנה בחיפה לחופשה כפויה בזמן שהחקירה נגדו במח"ש נמשכת. במשטרה ציינו כי עם קבלת הממצאים יישקלו נגד צעדים. פרח: "אני מצפה להתנצלות". מקורבי השוטר: יש הוכחות שלא פגע באיש

 

 

המשטרה החליטה היום (ב') להוציא לחופשה כפויה את השוטר שחשוד שתקף את מנכ"ל מרכז מוסאוא ג'עפר פרח בהפגנה בחיפה לפני כשבוע וחצי. פרח טען כי במהלך מעצרו לפני כשבוע וחצי שבר השוטר את רגלו, דבר שהוביל לאשפוזו.

 

השוטר נחקר במח"ש כמה פעמים והורחק מתפקידו לכמה ימים במסגרת החקירה. כעת הוחלט להוציאו לחופשה כפויה בזמן שהחקירה נמשכת. במשטרה ציינו שעם קבלת ממצאי החקירה ממח"ש, "תישקל נקיטת אמצעים מנהליים ו/או משמעתיים בהתאם". עוד צוין כי נמשכת חקירת ההתפרעות בהפגנה, שבמסגרתה נעצרו 21 חשודים, בהם פרח ובנו. כל החשודים שוחררו מאז.

 

בתגובה להחלטה אמר פרח: "שלושה שוטרים תקפו עצורים לעיני מפקדים ושוטרים אחרים. שניים מהם איימו על הצוות הרפואי בבית החולים בני ציון. אני מצפה מפיקוד המשטרה ומהדרג הפוליטי לשאת באחריות לתרבות השקר והאלימות הנהוגה במשטרה. אני מצפה מהמפכ"ל, ממפקד המחוז, ממפקד תחנת חיפה וממפקד היס"מ להתנצל בפני כל העצורים שנעצרו, הוכו והושפלו".

 

משפחתו של השוטר זועמת על החלטת המשטרה. עורכי הדין סמי איליה וליאור בנימין שמייצגים את השוטר אמרו: "מדוע השוטר הוצא לחופשה כאשר ממצאי מח"ש עדיין לא התקבלו?". מקורביו של השוטר מוסיפים כי הוא המום מההחלטה. לדבריהם, בידיהם הוכחות כי לא היה מעורב בפיזור ההפגנה ולא פגע באיש.

כניסה הארכת מעצר ג'עפר פרח מנכ
ג'עפר פרח על קביים בהארכת המעצר, יומיים אחרי ההפגנה(צילום: זהר שחר)

מעצרו של מנכ
ג'עפר פרח על רגליו לפני שנלקח לתחנת המשטרה

אחרי מעצרו של פרח נדרשו יותר מיומיים עד שהודיעה על חקירת טענותיו. בהארכת מעצרו הראשונה, שאליה הגיע על קביים, הוא סיפר לשופט: "ביום שישי בבוקר נחתנו מחו"ל. לא היה לי זמן ותוכניות להשתתף בהפגנה, אבל את הילדים שלי אני מחנך להיות מעורבים. הבן שלי הגיע לשם אחרי 21:00, אחרי שכבר הגיעו סרטונים מאזור ההפגנה. הגעתי לחפש אחריו כי הבנתי שהדברים שם לא מתנהלים כמו שצריך. ראיתי שאנשי היס"מ מקיפים את המקום. ניסיתי לעזוב את המקום ואנשי היס"מ לא נתנו לעזוב. הם התנפלו עליהם ועצרו את הבן שלי ואת אחי. התקרבתי לניידת וצעקו עלי תעוף מפה.

 

"עזבתי את המקום ועצרו אותי שני רחובות משם. 20 דקות חיכו לניידת כשאני אזוק. הגעתי לתחנה וראיתי איזה 20 איש יושבים בחדר אחד על הרצפה. שאלתי איפה הבן שלי. אפילו לא אמר לי לסתום את הפה. נכנס לי ברגל ושבר לי אותה. כל האנשים שהיו שם ראו את זה. כולל שוטרים שנמצאים פה באולם. עברו שעות עד שהעבירו אותי עם הרגל הנפוחה לבית החולים. וגם שם אני שומע איך השוטרים מאיימים על רופא שיזמינו אותו לחקירה. על מה יחקרו אותו, שקבע שהרגל שלי שבורה?".

 

למחרת התייחס המפכ"ל רוני אלשיך לפרשה ולעובדה שלפני מעצרו נראה פרח עומד על רגליו בריא ושלם: "בחיים לא ראית בן אדם הולך עם שבר? אנחנו מדברים על כיסאות שעפים, מדרחוב שלם שהופך לשדה קרב, זריקת אבנים על שוטרים וחסימת חנויות מכניסת קונים. אז ברור שהייתה שם פעולה ואכיפת חוק או הפעלת כוח. האם מישהו חרג מסמכויותיו? ככל שזה יסתבר, אנחנו יודעים כמשטרה לטפל בדבר הזה ונטפל בזה בתקיפות".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים