שתף קטע נבחר

"שדרת הייד-פארק" ללהט"ב: "נאבקים להגיע לכל מקום"

במשך שבועיים יוכלו חברי הקהילה הגאה לעמוד על שלוש במות בשדרות רוטשילד בת"א, ולשתף את הקהל בהתמודדויות. עימותים נרשמו בפתיחה

אירועי חודש הגאווה צוברים תאוצה, ואמש (יום ב') נפתחה בפעם הראשונה "שדרת הייד-פארק" בתל אביב, שתביא לידי ביטוי את שלל המאבקים של קהילת הלהט"ב בישראל.

 

לרשימת אירועי הגאווה בתל אביב - לחצו כאן

 

על שלוש במות, שפתוחות לקהל הרחב, יוכלו חברי הקהילה לנאום בפני עוברי האורח בשדרות רוטשילד ולשתפם בקשיים ובהתמודדויות שהם מנת חלקם, כמו גם ברצונותיהם ודרישותיהם מהחברה והממסד בישראל.

שדרת ''הייד פארק'' בתל אביב חודש הגאווה ()
על הבמה ב"הייד פארק" ללהט"ב, אמש

שדרת ''הייד פארק'' בתל אביב חודש הגאווה ()

אלה אמסט, טרנסג'נדרית בת 24, סיפרה לנוכחים, שרבים מהם אינם בקיאים בנושא, כמה מהחוויות שהיו מנת חלקה לאחר השינוי שעברה. "אני רוצה לדבר איתכם על דלקת גרון", אמרה. "את הולכת לרופא, הוא מסתכל עלייך קצת מוזר, ושואל למה באת בלשון זכר. את מתקנת ללשון נקבה, וכבר לא שמה לב אם הוא מבין או לא. הוא מואיל בטובו להעיף מבט, ואז מתרווח בכיסאו, נשען לאחור ומצהיר 'אני לא יודע איך לטפל בדלקת גרון של טרנסית'".

 

היא אמרה עוד כי "המאבק שלנו הוא להגיע לכל קופת חולים ולכל בית חולים, לכל מרפאה ולכל מחלקה. בהתחלה מבחוץ, כדי לייעץ, להכווין ולחנך, אבל לא רחוק היום שבו לכל אלה יגיעו גם רופאות טרנסיות. אנחנו בכל מקום ואנחנו נגיע לכל מקום".

שדרת ''הייד פארק'' בתל אביב חודש הגאווה ()
"לא רחוק היום שיגיעו רופאות טרנסיות". אמסט

האירוע, ביוזמת המרכז הגאה של עיריית תל אביב-יפו והאגודה למען הלהט"ב, יימשך כשבועיים. כבר בפתיחתו נרשמו עימותים בין חלק מהמשתתפים לבין עוברי אורח, שהביעו התנגדות למסרים שהועברו.

 

זיזו אבו אלהוא סובל מקיפוח כפול, בשל היותו הומו ערבי-ישראלי. "אנשים אוהבים תמיד לשלוף את הקלף נגד ערבים פלסטינים של 'תגיד תודה, אם הייתה מדינה פלסטינית היו זורקים אותך מהגג'. קשה להתחיל להתמודד עם טענות מהסוג הזה. בינתיים הגוף היחיד שמנהל רדיפה שיטתית ואקטיבית אחרי להט"בים בגדה ובעזה הוא צה"ל, שכופה עליהם לרגל עבור ישראל, עד כדי כך שהמילה 'הומו' הפכה למילה נרדפת למשת"פ".

 

עמית לב ברינקר, שמתנדב בסיוע לצעירים להט"בים במעגל הזנות, סיפר על ממדי התופעה. "זה נוכח וזה יותר גדול ממה שאנחנו חושבים, כי אנחנו לא רואים את הצעיר ההומו שנזרק מהבית מסתובב ברחוב, אלא מוצאים אותו אצל מישהו שהציע לו מגורים ברוחב לב, תמורת משהו פעוט - סקס. אנחנו גם לא מסתובבים בסמטאות שבהן צעירה טרנסית מתחבאת בחושך ומקווה שהלקוח הבא לא יחליט לדפוק לה מכות. אלה הצעירות והצעירים שלנו, והרבה פעמים, הלקוחות הם גם חלק מהקהילה שלנו".

 

בין האירועים הבולטים שייערכו בהמשך החודש בתל אביב: מצעד הגאווה המסורתי ביום שישי הבא, 8 ביוני, שצפוי למשוך אליו מאות אלפי משתתפים ותיירים. ביום חמישי הקרוב תיערך בגינת שינקין מסיבת רחוב לציון 20 שנה למצעד הראשון.


פורסם לראשונה 28/05/2018 23:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים