שתף קטע נבחר

"פרשת המעונות": ניר חפץ מסר עדות משלימה

יועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה מסר עדות משלימה במסגרת הפרשה שבה חשודה שרה נתניהו בקבלה במרמה של ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי מאות אלפי שקלים. עדותו נמשכה כשעתיים

עדות משלימה גם ב"פרשת המעונות". ניר חפץ (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
עדות משלימה גם ב"פרשת המעונות". ניר חפץ(צילום: רויטרס)

ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מסר היום (ה') עדות משלימה ב"פרשת המעונות" שבה חשודה שרה נתניהו. עדותו של חפץ נמשכה כשעתיים.

 

בתחילת השבוע פורסם כי חוקרי המשטרה ביקשו מעד המדינה חפץ עדות על היכרותו עם פרשות הצבת המגנומטרים בהר הבית והמשבר עם ירדן בעקבות ירי המאבטח. חפץ טען כי ראש הממשלה פעל בסוגיות אלה בלחץ בנו ורעייתו, בניגוד לעמדת גורמי ביטחון. במהלך חקירותיו הקודמות העביר חפץ מידע בתיקים 1000 (פרשת המתנות), 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) ו-4000 (פרשת בזק).

 

חפץ חתם על הסכם עד מדינה בפרשת 4000, שבמרכזה עומד החשד לסיקור אוהד לנתניהו באתר וואלה שבבעלות שאול אלוביץ' בתמורה להטבות רגולטוריות לחברת בזק שנמצאת גם כן בבעלותו.

חשודה בקבלה במרמה של ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי מאות אלפי שקלים. נתניהו (צילום: MCT) (צילום: MCT)
חשודה בקבלה במרמה של ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי מאות אלפי שקלים. נתניהו(צילום: MCT)

היועמ"ש הודיע בחודש ספטמבר כי הוא שוקל להעמיד לדין את שרה נתניהו בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות מרמה והפרת אמונים, ב"תיק המעונות" שמכונה גם "פרשת הזמנת הארוחות".

לפי החשד, החל מראשית ספטמבר 2010 לכל המאוחר ועד מרץ 2013 פעלה שרה נתניהו, בצוותא עם עזרא סיידוף (ששימש תחילה כראש אגף בכיר למשאבים חומריים ומבצעיים במשרד ראש הממשלה ובהמשך כסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה), ליצירת מצג-שווא שלפיו במעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים לא מועסקת מבשלת - וזאת למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.

 

זאת, לפי החשד, כדי לעקוף את הוראות הנוהל, שבהן נקבע בין היתר כי "במצב בו לא מועסק/ת במעון הרשמי מבשל/ת, ניתן יהיה להזמין על פי הצורך מזון מבושל מוכן למעון הרשמי...", ולהשיג כתוצאה מכך את מימון המשרד הן להעסקה של מבשלות שבישלו ארוחות במעון והן להזמנת ארוחות מוכנות ולהזמנת שפים שיבשלו במעון. בדרך זאת, על פי החשד, התקבלו במרמה מהמדינה מאות ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-359 אלף שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים