שתף קטע נבחר

30 ד' לשעה, 5 פעמים בשבוע: האיש שמוליך אנשים

כלבים לא, אנשים כן: צ'אק מקארתי מלוס אנג'לס התלוצץ תחילה עם חברתו על הקמת עסק להולכת בני אדם, אך שנתיים לאחר מכן הוא מעסיק צוות של 35 מוליכים ומספק את הדרישה הגוברת לקשרים אנושיים בעיר הגדולה

 

 

שירותי ההליכה של צ'אק מקארתי מספקים אוויר צח, התעמלות וליווי תמורת 30 דולר לשעה, אבל בטיולים שלו לא משתינים על שיחים, זאת מפני מפני שהוא לא מוליך כלבים - אלא בני אדם. "חשבתי להפוך למוליך כלבים. אבל מעולם לא היה לי כלב בעיר, כך שמעולם לא אספתי קקי. ראיתי גם מודעות אימון אישי רבות, אז אמרתי לחברה שלי שאולי אהפוך למוליך אנשים", סיפר מקארתי כיצד הגיע לרעיון.

 

מקארתי אמר שאומנם צחק תחילה, אך כשחשב על זה לעומק, הבין שקיימת דרישה גוברת לקשרים אנושיים בעידן הטכנולוגי של היום, בו רבים חשים בדידות רבה - במיוחד בעיר הגדולה. את העסק הייחודי פתח מקארתי לפני שנתיים לבדו. כנראה שלא טעה בזיהוי נתח השוק הקיים וכיום הוא מעסיק צוות של 35 מוליכים ומפעיל אתר שבו לקוחות יכולים לקבוע מי יוליך אותם ואת מסלול הטיול.

צ'אק מקארת'י במהלך עבודתו - הולכת אנשים (צילום : AFP)
צ'אק מקארתי. "התלוצצתי בהתחלה - אבל אז ראיתי שיש לזה דרישה"(צילום : AFP)

 

מקארתי הדגיש כי לא כל לקוחותיו הם דווקא כאלה שסובלים מבדידות רבה. "הלכתי עם אנשים נשואים עם ילדים שיש להם טונות של חברים", סיפר. "זה נראה כמו משהו חדש אבל בעצם זה כמו ללכת לבר, לתרפיסט או לספר", אמר.

 

מקארתי, ששואף להיות שחקן, סיפר כי העסק החדש דחק את חלומותיו הצידה. "אבל אני עדיין לא אסרב להצעה לככב לצידו של ג'ורג' קלוני", הבהיר. הוא עובד כיום על פיתוח אפליקציה חדשה לעסק ומתכנן להרחיב את העסק לאזורים נוספים בקליפורניה, ומשם לארצות הברית ואולי אף מחוץ לה.

צ'אק מקארת'י במהלך עבודתו - הולכת אנשים (צילום : AFP)
לצד אני די. צ'אק מקארתי במהלך עבודתו - הולכת אנשים(צילום : AFP)

לדבריו, הוא מוליך לקוחות בין ארבע לחמש פעמים בשבוע, בדרך כלל לשעה, ומתאר את עצמו יותר כמאזין מאשר דברן. "זה יותר שיחה מאשר וידוי. כך שלא הייתי אומר שאני זוכה לשמוע את סודיותיהם העמוקים ביותר ואף אחד לא נשבר ומתחיל לבכות בהליכות".

 

אחת הלקוחות של מקארתי היא אני די, צעירה בשנות ה-20 לחייה שהגיעה ללוס אנג'לס ממדינת ויסקונסין. היא סיפרה כי "יש לי כל מיני בעיות בריאותיות, אז ללכת למרחקים ארוכים קשה מאוד עבורי. זה שיש מישהו לצידי עוזר לי ללכת הרבה מעבר למה שחשבתי שאני יכולה", סיפרה.

 

לדבריה, מצב רוחה הלך והשתפר ככל שהלכה עם מקארתי. "כשאתה עובד הרבה בישיבה ואתה לבד, אין לך באמת את האספקט החברתי", סיפרה. "אז כשאני יוצאת להליכה ארוכה אני מרגישה רעננה, זה ממש נחמד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים