שתף קטע נבחר

מזכ"ל נאט"ו: לא נגן על ישראל אם תותקף על-ידי איראן

בריאיון לעיתון הגרמני "דר שפיגל" הדגיש ינס סטולטנברג כי ישראל אינה חברה בברית, וכי הסיוע הצבאי של הארגון אינו חל עליה. הוא הוסיף כי הארגון אינו מעורב במאמצי השלום במזרח התיכון או בעימותים נוספים באזור

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר אתמול (שישי) כי הברית האסטרטגית לא תסייע לישראל במקרה של עימות צבאי עם איראן.  בריאיון לעיתון הגרמני "דר שפיגל" הדגיש סטולטנברג כי ישראל אינה חברה בברית, ועל כן לא זכאית לסיוע הצבאי מצדה.

 

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג(צילום: רויטרס)

בצל התקיפות האחרונות של הכוחות האיראניים והדרישה הישראלית להוציא אותם ואת אנשי חיזבאללה מדרום סוריה, אמר סטולטנברג כי נאט"ו אינה מעורבת בעימותים ובמאמצי השלום במזרח התיכון. 

 

ביום חמישי דיווח ארגון זכויות אדם סורי כי הכוחות האיראניים ולוחמי חיזבאללה נערכים לנסיגה מדרום סוריה. על פי הדיווח של המרכז הסורי המפקח על זכויות האדם, שמושבו בלונדון, יועצים איראנים וכן לוחמי חיזבאללה יעזבו את המחוזות דרעא וקוניטרה הסמוכים לגבול עם ישראל.

 

ב"קומרסנט" הרוסי דווח כי שר הביטחון אביגדור ליברמן ומקבילו הרוסי סרגיי שויגו סיכמו שהכוחות האיראניים וחיזבאללה ייסוגו בתמורה לכך שישראל לא תתערב בכניסת כוחות אסד לאזור לצורכי לחימה במורדים.

 

בראיון שפרסמה גם כן ביום חמישי רשת RT הרוסית התייחס נשיא סוריה בשאר אסד למתיחות עם ישראל. על רקע החשש הישראלי מהתבססות הכוחות האיראניים בסוריה, והדרישה הרוסית להשאיר רק חיילים סורים בגבול ישראל, הכחיש אסד שלוחמים איראנים נמצאים בארצו. לדבריו, בסוריה נמצאים רק קצינים איראנים שמסייעים לצבא הסורי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ינס סטולטנברג
צילום: רויטרס
מומלצים