אלפי נוסעים בלי רכבת בשרון עד יום ה' בבוקר
התחנות בהוד השרון, כפר סבא וראש העין סגורות - והשאטלים משתרכים בפקקים. מה חושבים הנוסעים ומתי תיפתח התחנה ברעננה?
אלפי נוסעים נותרו ללא רכבת החל מהבוקר (ב'): חמש תחנות באזור השרון נסגרו מאמש ועד ליום רביעי בחצות, עקב עבודות לחיבור מסילת השרון למסילות הקיימות. ביומיים הקרובים לא יהיה קו ישיר בין תחנות השרון לתל אביב.
הנוסעים בתחנות הוד השרון-סוקולוב, כפר סבא-נורדאו, ראש העין ושתי התחנות בפתח תקווה נאלצים להשתמש בקווי האוטובוס האזוריים, או במערך ההסעות שהציבה הרכבת. התחנה בהוד השרון נסגרה כבר משבת האחרונה ולמשך חודש, לטובת העבודות והנחת המחלף המסילתי.
סגירת התחנה בראש העין:
ברכבת הדגישו כי סגירת המקטע בין כפר סבא לבני ברק נועד בין היתר לעבודות שדרוג המסילה. כתוצאה מהשינויים, הרכבות מבאר שבע לכפר סבא יסתיימו בתחנת בני ברק. במשרד התחבורה יתגברו את האוטובוסים הסדירים בצירים העמוסים ויפעילו שאטלים בין התחנות הוד השרון-סוקולוב לתל אביב-אוניברסיטה, ובין התחנות בני ברק לראש העין-צפון.
מרכבת ישראל נמסר כי מסלולי ההיסעים עוברים בצירים המרכזיים באזור, בהם הכבישים 4 ו-5, שמאופניים בעומסי תנועה כבדים. בשל מסלול הנסיעה ציינו ברכבת כי לא יהיה ניתן להתחייב על זמני היציאה וההגעה של השאטלים שיעבדו בשיטת "מלא וסע".
מאחרים לעבודה, "אבל זה מה שיש"
בתחנת הרכבת בכפר סבא למשל עלו הבוקר לא פחות מ-500 נוסעים על עשרה אוטובוסים שהסיעו אותם לתחנת האוניברסיטה בתל אביב, דרך תחנת הוד השרון. כל זאת כאשר ההסעות יוצאות מהתחנות בכל חצי שעה החל מ-05:30 בבוקר ועד אחרי חצות.
שרה אבוקסיס, תושבת היישוב מיתר שהגיעה להוד השרון לבקר את בנה המתגורר בעיר, סיפרה כי אמש נכנסה לאתר הרכבת וגילתה על הסגירה. "אני תמיד בודקת את הדרך ביום לפני, כי אני לא אוהבת להחליף רכבות. ביררתי ונודע לי שכך זה יפעל. בינתיים הכל פועל בסדר גמור".
מנגד, בני הזוג רינה וחגי כץ שרצו להגיע עם הרכבת מהוד השרון לקניון עזריאלי בתל אביב הופתעו מההשבתה. "באנו עם הרכב במיוחד לכאן ולאכזבתנו אין פה רכבת", סיפרה רינה, "זה קצת מסרבל את כל הנסיעה כי עכשיו נצטרך לנסוע לאוניברסיטה ומשם לתפוס רכבת, שזה לא נוח. אבל זה בגלל שעובדים - אז זה בסדר".
בעלה חגי הוסיף כי "בסופו של יום זה לא פוגע בנו, זה לא נוח וכבר אמרתי לרינה בואי כבר ניסע באוטובוס הרגיל לתל אביב. אבל החלטנו להמשיך לחכות פה לשאטל".
בתחנת הרכבת בכפר סבא, פגשנו את גיא שניר, נוסע ותיק ברכבת שלא ידע על השינויים שיצטרך לעבור היום בדרך לעבודתו. "הודיעו שיהיו עיכובים, אבל לא את זה. לא הסידור הכי אידיאלי, אבל זה מה שיש. אני נוסע כל יום לעבודה ובחזרה ברכבת וזה מעכב אותי מאוד ויגרום לאיחור לעבודה".
העבודות על "רכבת השרון" מתבצעות במסגרת הפרויקט הלאומי בכביש 531. במסגרת העבודות הוקמו שתי תחנות רכבת ברעננה, אחת מהן בעומק של 14 מטרים מתחת לאדמה. בשלב הראשון, בהמשך השנה, התחנות החדשות ברעננה יחוברו לקו הוד השרון-באר שבע, והנסיעה מהן לתל אביב תארך כ-40 דקות. בשלב השני שיחל ב-2019 יחוברו כל התחנות בשרון, והקו יפעל במתכונת מעגלית שתתחבר לתחנת הרצליה ולמסילות החוף. כך, הנסיעה מרעננה לתל אביב תתקצר לכ-20 דקות.