שתף קטע נבחר

התאונה הקטלנית בהודו: התמונות מפינוי הישראלים

על פי הדיווחים בתקשורת ההודית, נהג הרכב שבו נסעו הישראלים איבד שליטה על ההגה, כנראה בגלל שנרדם. קונסול ישראל בדלהי מטפל בהעברת גופתה לארץ של אדוה בן דהאן, שנהרגה בתאונה. שלושה פצועים הוטסו לבית החולים בצ'אנדיגאר, שבו מאושפז ישראלי נוסף שנפצע קשה

 


דקות לאחר תאונת הדרכים בבהודו ()
חילוץ הפצועים בתאונת הדרכים בהודו

יום אחרי תאונת הדרכים הקשה בצפון הודו שבה נהרגה אדוה בן דהאן (36), מתבררים פרטים חדשים על האירוע הקטלני, שבו נפצעו עוד ארבעה ישראלים בני 24-25 ועוד אזרחית אמריקנית. קבוצת המטיילים החליטה לשכור רכב עם נהג מקומי ונסעה לכיוון מעבר רוטאנג - מעבר הרים בגובה כ-4,000 מטרים בהרי ההימלאיה, שמחבר בין עמק קולו ללהאול וספיטי בצפון. חקירת המשטרה מעלה כי סמוך לקיילונג – 115 ק"מ ממנאלי, הנהג איבד שליטה על ההגה, כנראה בגלל שנרדם, סטה מהכביש ולפי הדיווחים בתקשורת ההודית הרכב הידרדר לערוץ בעומק של כ-150 מטרים.

 

 
דקות לאחר תאונת הדרכים בבהודו ()
הקונסול אלי סנה (במרכז עם החולצה השחורה) מסייע מאז התאונה לפצועים

האזרחית האמריקנית שישבה מקדימה יצאה עם פגיעה קלה מאוד. אדוה נהרגה במקום וארבעת הישראלים נפצעו בדרגות פציעה שונות. אחד הישראלים שנפצע קשה פונה באמבולנס לבית החולים בעיר צ'אנדיגאר ואתמול עבר סדרה של ניתוחים. שלושה ישראלים פונו לבית החולים בעיר קולו עם דרגות פציעה בין קל לבינוני. אחד מהם סיפר אמש: "אני לא זוכר כלום מהתאונה. סיפרו לי אחר כך שהתחלתי לרוץ בטירוף כלפי מעלה כדי לצאת מהערוץ".

 

קונסול ישראל בדלהי, אלי סנה אמר אמש על נסיבות התאונה: "הם שכרו רכב עם נהג. הם בחרו שלא לנסוע באוטובוס המקומי שהוא סכנה ורולטה רוסית. ולמרבה הצער הנהג שלהם כנראה נרדם או שאיבד שליטה על ההגה והידרדר לתהום של 150 מטר".

 

הישראלים לא ידעו תחילה שאדוה נהרגה, וחשבו שהיא נפצעה והובהלה לבית חולים אחר. ככל שנקפו השעות הם הבינו שקרה לה משהו רע מאוד. למחרת, כאשר הגיעו הטלפונים מהארץ, הבינו הפצועים שאדוה נהרגה. "במשך שעות הם רצו לקוות שהיא רק פצועה אבל ככל שעבר הזמן הם חשדו שהיא מתה. כשהודיעו להם זה היה קשה מאוד", סיפר סנה.


אדוה בן-דהאן אדוה בן דהאן (באדיבות המשפחה)
אדוה בן-דהאן, שנהרגה בתאונה(באדיבות המשפחה)

דקות לאחר תאונת הדרכים בבהודו ()

 

ישראלים נפצעו בהודו ()
חילוץ פצועים מתאונת הדרכים. לא ידעו שאדוה נהרגה

ישראלים נפצעו בהודו ()

ישראלים נפצעו בהודו ()
אחד הפצועים בבית החולים

מרגע קבלת ההודעה על התאונה יצא סנה מדלהי לקולו, כדי להיות לצד הפצועים. הסגן שלו נסע לצ'אנדיגאר כדי להיות ליד הפצוע קשה. הרופא ההודי הגדיר את מצבו קריטי אך יציב. סנה הגיע בטיסה הראשונה לקולו והגיע למסקנה שחייבים לפנות את הפצועים לבית חולים אחר. אומנם הצוות הרפואי במקום יצא מגידרו לעזור לישראלים, אך התנאים הרפואיים במקום לא מספיקים. בעזרת הנספחות הצבאית בשגרירות ישראל, צבא הודו הסכים לסייע בחילוץ הישראלים. מסוק צבאי מטייסת "דרקוני ההימלאיה" נחת ליד בית החולים בקולו והעביר את הפצועים בליווי הקונסול סנה לבית החולים בצ'אנדיגאר, שם הצטרפו לחברם הרביעי. כעת מייצבים את מצבם בשאיפה להחזירם לארץ בהטסה רפואית.

 

"כשקיבלנו את ההודעה ב-19:00 בערב הפעלתי את כל הצוות שלי כדי לקבל עוד פרטים ועידכנו את המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ", מספר סנה. "כל הלילה לא ישנתי שעה אחת והתחלתי להסדיר את ההגעה שלי לקולו כמה שיותר מהר. אני טיפלתי בדבר אחד חשוב ועיקרי: להעלות אותם על מסוק צבאי ואמבולנס מוטס או לדלהי או לצ'אנדיגאר ולהעביר אותם לבית חולים שיוכל לתת להם את המענה הרפואי המתאים לפציעות שלהם. אני פה, אנשי חב"ד נמצאים פה. על כל פיפס דואגים שיהיו 3-4 אחיות שידאגו להם".

 

סנה מטפל גם בסידורי הטסת גופתה של אדוה בן דהאן לארץ. צוות יצא לבית החולים שבו נמצאת גופתה במנדי כדי להעביר אותה לדלהי ומשם לארץ.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות המשפחה
אדוה בן דהאן, שנהרגה בתאונה
באדיבות המשפחה
מומלצים