שתף קטע נבחר

לברזיל בגאווה: ישראלים השתתפו במצעד בסאן פאולו

מאות רוקדים על משאית ודיג'יי ישראלי השתתפו במצעד הגאווה הגדול בעולם בסאן פאולו. כמה ימים לפני כן, שלושה מיליון אוונגליסטים הריעו לישראל. הבניין המפורסם בברזיל הואר בדגל ישראל במשך ארבע לילות

 

 

 

 

גאווה ישראלית בדרום אמריקה: לראשונה הייתה השתתפות ישראלית בולטת במצעד הגאווה בסאן פאולו בברזיל, שנחשב לגדול בעולם והשתתפו בו השנה כמיליון וחצי בני אדם. ביוזמת הקונסוליה הישראלית בסאן פאולו, הקונסול הכללי דורי גורן ומשרד התיירות בארץ, אחת ממשאיות הענק במצעד הייתה של העיר תל-אביב, עם הדי.ג'יי הישראלי מיקי פרידמן.

 

המצעד התקיים בשדרת העסקים המרכזית בעיר. בלטו בקהל מאות רוקדים שלבשו חולצות ועליהם מגן דוד בצבעי דגל הגאווה והמילים: "תל-אביב וישראל". החולצות עוצבו במיוחד על ידי מעצב האופנה היהודי אלשנדרה הרשקוביצי, דמות ידועה בקהילה הגאה בברזיל. בין המשתתפים במצעד היו כ-600 יהודים חברי הקהילה הגאה שרקדו לצד המשאית, חלקם חובשי כיפות. ברזילאים רבים שאינם חברים בקהילה קיבלו אף הם בשמחה את החולצות והצטרפו לרוקדים.

 

ישראל לוקחת חלק במצעד בגאווה בברזיל (צילום: הקונסוליה הישראלית בסאן פאולו)
דגל ישראל במצעד הגאווה בסאן פאולו(צילום: הקונסוליה הישראלית בסאן פאולו)

ישראל לוקחת חלק במצעד בגאווה בברזיל (צילום: הקונסוליה הישראלית בסאן פאולו)
(צילום: הקונסוליה הישראלית בסאן פאולו)

מצעד גאווה בברזיל (צילום: הקונסוליה הישראלית בסאו פאולו )
הדי.ג'יי הישראלי מיקי פרידמן במצעד הגאווה(צילום: הקונסוליה הישראלית בסאו פאולו )

ישראל לוקחת חלק במצעד בגאווה בברזיל (צילום: הקונסוליה הישראלית בסאן פאולו)
(צילום: הקונסוליה הישראלית בסאן פאולו)

הקונסול  דורי גורן אמר שהנוכחות הישראלית התקבלה יפה מאוד. "לפני המצעד התקיים בראנץ' לאנשי עסקים חשובים, וממנו יצאו למצעד. הוכנו 650 חולצות תל-אביב ומאות אנשים רקדו סביב המשאית. חגגנו את הפלורליזם הישראלי ואת העובדה שישראל היא מדינה פלורליסטית והמקום היחיד במזרח התיכון שבו יש חופש לקהילת הלהט"ב, בעוד במדינות אחרות מוציאים אותם להורג", סיכם גורן שעמד בראש החוגגים.

 

מפלגת שמאל קיצונית קראה לקיים הפגנה נגדית ולהחרים את המשאית הישראלית אבל הקריאה שלה נכשלה, למעט הנפת דגל פלסטיני אחד. ולהפך: חבר קונגרס מאותה מפלגה –  הקונגרס הפדרלי – שהוא חבר הקהילה הגאה שביקר בישראל ושינה את דעותיו לגביה, גינה את הקריאות להחרים את הנוכחות הישראלית במצעד.

 

ישראל לוקחת חלק במצעד בגאווה בברזיל (צילום: הקונסוליה הישראלית בסאן פאולו)
דגל ישראל על בית התאחדות התעשיינים בסאן פאולו(צילום: הקונסוליה הישראלית בסאן פאולו)

ישראל לוקחת חלק במצעד בגאווה בברזיל (צילום: הקונסוליה הישראלית בסאן פאולו)
אוונגליסטים בברזיל הפגינו בעד ישראל(צילום: הקונסוליה הישראלית בסאן פאולו)

 

ואם זה לא מספיק: שלושה ימים לפני מצעד הגאווה התקיים בסאן פאולו המצעד הנוצרי המסורתי (צעדה למען ישו) בהשתתפות שלושה מיליון אוונגליסטים. במצעד הונפו אלפי דגלי ישראל והמשתתפים קראו קריאות בשבח מדינת ישראל. הקונסול גורן הוזמן לנאום בפני הנוכחים ואמר: "עם ישראל מברך את ברזיל ואת האוונגליסטים בברזיל. אנחנו מצפים שברזיל תעביר בהקדם את השגרירות שלה מתל-אביב לירושלים". הקהל הגיב בתשואות רמות.

 

להפגנת האהדה לישראל באירוע האוונגליסטי ובמצעד הגאווה קדם מבצע נוסף של הקונסוליה הישראלית: הארת בית התאחדות התעשיינים של מדינת סאן פאולו (שכלכלתה מייצגת 42 אחוזים מהתל"ג בברזיל, והיא לבדה במקום ה-14 בעולם אחרי דרום קוריאה) בדגל ישראל, במשך ארבעה ימים. זהו אחד הבניינים המפורסמים בברזיל שממנו התחילו הפגנות המיליונים שהביאו להדחתה של הנשיאה הקודמת, דילמה רוסף.

 

"שלושת המבצעים האלה של הקונסוליה היא שיא של העבודה בתחום הדיפלומטיה הציבורית והמיתוג, והם לא עניין של מה בכך בברזיל. אנחנו פועלים כאן הרבה גם לעידוד קשרי המסחר והתרבות וקוצרים הרבה הישגים", סיכם גורן. "הפולמוס שהתעורר כאן בעקבות המחאה של השמאל הקיצוני עשה לנו רק טוב. יש דיון ער ברשתות החברתיות ולשמאל הקיצוני ממש נשרפו הפיוזים, כנראה מכעס ובגלל הרבה אינטלקטואלים ופעילים מהשמאל דווקא, אנשים שבדרך כלל הם נגדנו, שהתייצבו לצד אלה שהביעו התנגדות לאלה שקראו לחרם".

 

אבל לא הכל ורוד: לפני כשלושה שבועות היה ניסיון הצתה של בית כנסת בעיר פלוטס בדרום ברזיל, וזאת כמחאה על האירועים האלימים בעזה. זו הפעם הראשונה אי פעם שנרשם ניסיון הצתה של בית כנסת בברזיל ובקהילה היהודית רואים בכך אירוע אנטישמי חמור ומדאיג. המשטרה פתחה בחקירה. מיד לאחר האירוע הקונסול גורן נסע לפורטו אלגרה, בירת מדינת ריו גרנדה דו סול, ודרש להיפגש עם המושל שהסכים לפגוש אותו מיידית. הקונסול הישראלי הביע מחאה על התקרית ודרש העמקה של החקירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הקונסוליה הישראלית בסאן פאולו
ישראלים במצעד הגאווה בסאן פאולו
צילום: הקונסוליה הישראלית בסאן פאולו
מומלצים