שתף קטע נבחר

דיווח: האקרים סינים גנבו מידע רגיש על צוללות אמריקניות

"וושינגטון פוסט" דיווח כי 614 ג'יגה-בייט של מידע הנוגע לפרויקט סודי בשם "דרקון הים" נגנב ממחשבים של "המרכז ללוחמה תת-ימית" - העוסק במחקר ופיתוח של נשק לצוללות

 

אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

האקרים מטעם הממשל הסיני הצליחו לגנוב כמות אדירה של מידע רגיש הנוגע ללוחמה תת-ימית ממחשבים אמריקניים – כולל תוכנית פיתוח של מערכת על-קולית נגד טילים שאמורה הייתה להיכנס לשימוש בצוללות אמריקניות עד 2020. כך דווח אמש (יום ו') ב"וושינגטון פוסט". בצי האמריקני פתחו בחקירה בשיתוף הבולשת הפדרלית (FBI).

 

לפי הדיווח, שבו צוטטו בכירים אמריקנים, הפריצה התרחשה בחודשים ינואר ופברואר האחרונים. מטרת ההאקרים, כך נאמר, הייתה למחשבים הממוקמים במטה של חברה קבלנית של המרכז ללוחמה תת-ימית – ארגון צבאי הממוקם בניופורט, רוד איילנד – שעוסק במחקר ופיתוח של נשק תת-ימי עבור צוללות.

 

המקורות שצוטטו בדיווח מסרו ל"וושינגטון פוסט" כי 614 ג'יגה-בייט הנוגעים לפרויקט סודי בשם "דרקון הים" נגנבו, כמו גם תוכניות לפיתוח חיישנים, משדרי רדיו ומכשירי הצפנה לצוללות. עוד דווח כי המידע שנגנב אוחסן על שרתים לא-מאובטחים ונחשב כמסווג.

 

פרויקט "דרקון הים" הוא יוזמה של הפנטגון, שהעבודה עליו החלה כבר ב-2012 ומטרתו לשדרג את היכולות הטכנולוגיות של הצבא האמריקני. מחלקת ההגנה בארה"ב פרסמה במרוצת השנים פרטים מעטים על הפרויקט. לפי פרסומים, הושקעו במיזם יותר מ-300 מיליון דולר מאז 2015 והניסויים בו אמורים היו להתחיל בספטמבר הקרוב.

 

הפריצה היא חלק מהמאמץ הסיני ארוך השנים להשפיע על העליונות הטכנולוגית הצבאית האמריקנית במזרח אסיה. כמו כן, צוין כי הפרסום מגיע על רקע הניסיונות של ממשל טראמפ לקבל את תמיכת בייג'ינג בכל הקשור למאמצי השכנוע של צפון קוריאה לוותר על הנשק הגרעיני שברשותה, למרות המתח הגובר בין ארה"ב לסין על רקע מלחמת הסחר וסוגיות הביטחון.

 

בוושינגטון הביעו מומחים צבאיים דאגה מכך שהסינים פיתחו יכולות שעלולות להגביל את יכולתו של הצי האמריקני להגן על בעלות בריתה של ארה"ב באסיה במקרה של עימות.


פורסם לראשונה 08/06/2018 22:04

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים