שתף קטע נבחר

 

מומחה שבדק את מצלמות המהירות: "היו סטיות של עשרות קמ"ש"

ההחלטה להשעות את מצלמות המהירות הגיעה בעקבות תיק של 20 נהגים בביהמ"ש בעכו. עו"ד המייצג בתיק: "מי ששילם את הדו"ח לדעתי לא יקבל את הכסף בחזרה". מומחה שבדק את המצלמות אמר לאולפן ynet: "המערכת פרוצה ומיושנת"

 

פסילת מצלמות המהירות: המומחה מסביר    (צילום: אלי סגל)

פסילת מצלמות המהירות: המומחה מסביר    (צילום: אלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

המשטרה השעתה את חלוקת הדו"חות ממצלמות המהירות הנייחות: דו"חות על עבירת מהירות מופרזת שתועדו במצלמות נייחות מעוכבים במשטרה עד לבדיקת מהימנות המצלמות. כך דווח אמש (א') בחדשות 2. ההחלטה התקבלה בעקבות תיק המתנהל בבית משפט השלום בעכו.

 

עו"ד תומר גנון שמנהל את התיק בשם 20 נהגים סיפר: "בבית משפט טענתי שלא נבדקה אמינות המצלמות והמשטרה טענה שהן נבדקו על ידי מכון התקנים. אבל בעדות של המכון בבית המשפט הם הודו שלא נערכה בדיקה או ניסוי של המצלמה כי זה לא אפשרי. הם הסתמכו על בדיקות בהולנד למרות שלא הייתה הוכחה לכך.

 

"התיק מתנהל כבר חמש שנים. הבאנו מומחה שהעיד שלושה ימים על 700 עמודי פרוטוקול. הניתוח שלו של המצלמות מעיד על כך שהמצלמות לא אמינות. למרות זאת המצלמות המשיכו לפעול ונהגים המשיכו לקבל דוחות ולעמוד למשפט".

 

ומה לגבי מי שקיבלו דוחות ושילמו אותם על סמך המצלמות הפגומות: "מי ששילם את הדוח לדעתי לא יקבל את כספו חזרה, אבל מי שמנהל משפט - התיק נגדו יבוטל. המשפט בעכו הוא לפני סיום ובית המשפט צריך לתת הכרעה. נקווה שהוא יעשה סדר ויקבע שהמצלמות אינן אמינות. בינתיים, למרות הדיון בבית משפט, הם המשיכו לשלוח דוחות".

ארכיון (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
ארכיון(צילום: עידו ארז)
 

באולפן ynet התראיין עו"ד כפיר דור, אחד מעורכי הדין המייצגים בהליך, שהסביר על הבעייתיות במצלמות: "מכונית אחת, עם מספר זהה לחלוטין, נצפתה באותה שנייה מבצעת עבירות, בשני מקומות שונים בארץ".

 

איתו התראיין טוביה סגל, מהנדס מערכות שבדק את החומר שהוצג במשפט. "מדובר במערכת שהיא מאוד מיושנת, שעובדת בטכנולוגיה מלפני הרבה מאוד שנים", אמר. "היא הוצגה בארץ כמערכת חדשה, אבל היא ממש לא חדשה. השיטה שבה המערכת עובדת, על ידי חירוץ הכביש והנחת החיישנים בתוך הכביש עצמו, היום היא שיטה עתיקה שעברה מהעולם. יש הרבה שיטות הרבה יותר מדויקות ונכונות.

 

"לאחר מכן צללתי לתוך המסמכים של היצרן עצמו וזה הקטע המדהים. גילינו שהדיוק כאן פרוץ לחלוטין, כלומר, זה לא שאם יפחיתו מהתוצאה 5 או 10 קמ"ש נקבל משהו טוב. לא. הדיוק פרוץ לחלוטין. הבאתי בחוות הדעת שלי דוגמה שהמערכת יכולה לקבל מהירויות שונות, בטווח של מ-50 ומשהו קמ"ש עד 100 קמ"ש. המערכת עצמה לא מדויקת. הבדיקות שהמערכת הזאת עוברת במכון התקנים מדי שנה חסרות כל ערך".

 

- עו"ד דור. קיבלתי דוח לפני שנתיים, אני יכול לומר שהוא פסול?

"לא, פה הבעיה. אם שילמת דו"ח או איחרת במועד התשלום, רואים אותך כמי שהורשע בבית משפט. זה החוק. לכן אנחנו ממליצים שכל מי שקיבל דוח שעדיין חי במסגרת ה-90 יום, לא לשלם אותו אלא להגיש בקשה להישפט. כשיתקיים דיון בבית המשפט, יש לטעון לאמינות המערכת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים