שתף קטע נבחר

רצח טל קורקוס: אשתו של העבריין יניב זגורי נעצרה

מיכל זגורי נעצרה בחשד למעורבות ברצח של קורקוס, שהיה יד ימינו של בעלה ולאחר מכן העיד נגדו ונרצח. גרושתו של קורקוס, דבורה הירש, נרצחה אף היא. סניגורה של זגורי: "המעצר נועד להפעיל לחץ ותו לא"

 

מיכל ויניב זגורי. טל קורקוס היה בעבר יד ימינו (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
מיכל ויניב זגורי. טל קורקוס היה בעבר יד ימינו(צילום: הרצל יוסף)

 

מיכל זגורי, אשתו של יניב זגורי, שנחשב לאחד מראשי ארגוני הפשיעה הגדולים בארץ, נעצרה אתמול בחשד למעורבות ברצח של טל קורקוס. סניגורה אמר היום (ב') כי המעצר שלה "נועד להפעיל לחץ, ותו לו". מיכל היא ומעצרה הוארך היום בבית משפט השלום בבאר שבע עד יום חמישי (14.6). נגד בעלה הוגש כתב אישום בגין רצח וקשירת קשר לרצח של קורקוס. המשטרה גייסה עד כה שני עדים במהלך חקירת הרצח.

 

טל קורקוס השתייך בעבר לארגוני פשע. בשלב מסוים החליט לחצות את הקווים ולהעיד נגד זגורי. עדותו של קורקוס, שהיה יד ימינו של זגורי, הובילה להגשת כתב אישום נגד ראש ארגון הפשע ולהרשעתו, בין היתר על הנחת רימון ברכבו של קצין שב"ס, זריקת רימון על בית עיתונאי והצתות של בתי עסק. קורקוס נרצח בחודש יוני בשנה שעברה.

 

יניב זגורי דבורה הירש וטל קורקוס ()
דבורה הירש, יניב זגורי וטל קורקוס

באחד הדיונים בבית המשפט סיפר קורקוס כי העלה רשימה בבלוג שלו שכותרתה "הסיפור האמיתי", ובה שטח את קורות חייו, את ההחלטה להיכנס לעולם הפשע - וגם את הסיבות להחלטה להפוך לעד מדינה.

 

"הבנתי שניבי (יניב זגורי) שילם כסף לאנשים כדי שיפגעו באשתי ובילדים שלי בזמן שאני בבית סוהר, מכיוון שהוא חשד שהיחסים בינינו התערערו, עמדתי בפני דילמה קשה מאוד. הייתי צריך לקבל החלטה מהירה או לקחת סיכון שהמידעים שקיבלתי שאשתי וילדיי בסכנה נכונים והם יכולים להיפגע בכל רגע נתון שניבי בחוץ ואני בבית סוהר", סיפר קורקוס.

 

קורקוס ורעייתו באותו זמן, דבורה הירש, שהו בעבר בחו"ל במסגרת התוכנית להגנת עדים, אך כעבור זמן מה הם הוצאו מהתוכנית. לאחר מכן הם התגרשו, ומאוחר יותר אף ריצה קורקוס עונש מאסר בגין עבירות אלימות נגד אשתו לאחר שאיים לרצוח אותה. במרץ 2016 התקרב אלמוני למכונית של הירש, בזמן ששלושת ילדיה ברכב, וירה בה למוות - ואז נמלט.

 

כשנה לאחר מכן, ביוני 2017, נרצח קורקוס באשקלון אחרי שמטען התפוצץ במכוניתו. בחודש נובמבר באותה שנה נעצרו יניב זגורי ומיכאל מור כחשודים ברצח קורקוס.

 

מהחקירה עלה כי ערב החיסול של קורקוס, שאותו על פי החשד יזם זגורי, שתי נשים הסבו דירה באשקלון לדירת הימורים והזמינו את קורקוס למשחק - מה שבדיעבד התברר כ"כיפה אדומה". בעת שקורקוס ישב ושיחק קלפים, על פי המשטרה, עבריין בארגון של זגורי בשם אריק איטל, אחיו של אדם איטל, הטמין את המטען במכונית של קורקוס.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
מיכל ויניב זגורי
צילום: הרצל יוסף
מומלצים