שתף קטע נבחר

בניזרי פנה לנשיא בבקשה למחוק את הקלון

לאחר שהורשע בעבירות שוחד, ריצה מאסר של שנתיים וחצי ושוחרר ב-2012, השר לשעבר שלמה בניזרי מבקש מהנשיא ריבלין לקצר שלוש שנים מתקופת הקלון שלו. אם בקשתו תאושר, הוא יוכל לחזור לפעילות ציבורית

 

שלמה בניזרי (צילום: גיא אסיאג) (צילום: גיא אסיאג)
שלמה בניזרי(צילום: גיא אסיאג)

השר לשעבר הרב שלמה בניזרי הגיש אתמול (ג') בקשת חנינה לנשיא המדינה ראובן ריבלין לקיצור תקופת הקלון שלו. זאת לאחר שעד המדינה היחיד במשפט השוחד שלו, משה סלע, הודה ששיקר ואף יצא דובר אמת בבדיקת פוליגרף.

  

את הבקשה הגיש בשם בניזרי פרקליטו, עו"ד יהורם מלכה. בניזרי הורשע בבית המשפט המחוזי בשנת 2008 בעבירות שוחד ונידון לעונש של 18 חודשי מאסר בפועל, שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 80 אלף שקל. בית המשפט קבע כי מעשיו נושאים עמם קלון. בניזרי ערער על הכרעת הדין וחומרת העונש ואילו המדינה ערערה על קולת העונש. בית המשפט העליון החליט לשלש את העונש בנימוק של קביעת "תיק מחיר", דהיינו למען יראו וייראו. על בניזרי הוטלו 48 חודשי מאסר בפועל.

  

לדברי מלכה, שילוש גזר הדין היווה תקדים משפטי שלא נגזר על איש ציבור אחר מאז קום המדינה ועד היום. בבקשת החנינה נכתב כי הרשעתו של הרב בניזרי, כך על פי קביעת בית המשפט, תולדתה הייתה בהיכרותו עם משה סלע, הקשור לכל פרט בכתב האישום שהוגש. בית המשפט העליון ממשיך וקובע כי "סלע הינו איש מושחת ומשחית". עם זאת סלע זכה להקלה ממשית בעונשו.

 

"מעת כניסתו של מרשי למאסרו חלו שינויים מצערים בנסיבותיהם האישיות שלו ושל בני משפחתו. לא מיותר לציין את השנים הרבות מאז תחילת החקירות ועד היום, יותר מ-16 שנים של עינוי דין, סבל נוראי, ענישה מחמירה, פגיעה קשה בתדמית של איש ציבור אשר הוכתם בהרשאה זו, ריצוי מאסר ממושך ללא כל הקלות או דרישות מיוחדות של מרשי אשר הרכין ראש בהכנעה וקיבל את הגזרה משמיים", נכתב בבקשה.

 

בניזרי ישב בכלא שנתיים וחצי לאחר הפחתת שליש, והשתחרר ב-2012. באחרונה התוודה עד המדינה משה סלע בראיונות לתקשורת כי שיקר במצח נחושה בעדותו כדי להציל את עצמו, וכי פגע בבניזרי. "שיקרתי בבית המשפט שהפללתי את בניזרי", אמר סלע בכמה הזדמנויות. "שיקרתי כדי להפיל את שלמה ועוד הוספתי דברים שלא היו", וציין כי המשטרה "סימנה" עבורו את הרב בניזרי כמטרה, כי חוקריו הנחו אותו מה לומר ואף הכינו אותו לחקירות ולעימותים. סלע אף עבר בדיקת פוליגרף במכון מוכר ויצא דובר אמת בטענתו ששיקר במשפטו של בניזרי.  

עורך דין עו
עו"ד יהורם מלכה

בניזרי מבקש מהנשיא להפעיל את סמכותו ולהורות על קיצור תקופת הקלון שנקבעה בפסק הדין של המחוזי משנת 2008. המדובר בבקשת קיצור של כשלוש שנים מהקלון. מחיקת הקלון תאפשר לבניזרי, אם ירצה, לחזור לחיים ציבוריים ולפוליטיקה, אך בעיקר לנקות את שמו.

  

"הרב בניזרי מבקש להתחשב במצב המשפטי המורכב שאליו נקלע... את חלוף הזמן לא ניתן יהיה להשיב, ומרשי מחוסר כוחות להתמודד עם פתיחת משפט חוזר אשר ייערך שנים נוספות וגם אם יביא לגילוי האמת איש לא יחזיר לו את פיסת החיים אשר נלקחה ממנו עקב פרשה זו", כותב עו"ד מלכה בבקשתו לנשיא. 

 

"זהו אות קלון למערכת החוקרת והפרקליטות ביום שבו עומד על במה עד מדינה ומצהיר באופן ישיר וברור כי הוא שיקר בעדותו בתיק והמערכת לא עושה דבר", הוסיף עורך הדין. "אין ספק שהתנהלות רשלנית זו לא מצמצמת את אמון הציבור כלפי המערכת אלה הפוך. זהו יום בו צריכה הפרקליטות לעשות חישוב מסלול מחדש ולעשות מעשה שאנחנו כחברה נבין שגם אם יש טעיות גורליות מהסוג הזה משהו יכול לקחת אחריות. זהו תקדים שעד מדינה מרכזי בתיק של אישיות ציבורית שמצהיר ששיקר בכל ההליך. גם לו לאבד את כיסאו מעמדו וכלכלתו ודממה רועמת מצד הפרקליטות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיא אסיאג
שלמה בניזרי
צילום: גיא אסיאג
מומלצים