שתף קטע נבחר

מים מזוהמים בת"א: "פגרי עכברים במאגר מי שתייה פרטי של בניין"

דיירים בבניין שעבר שימור סבלו לאחרונה מתופעות של כאבי ראש ובטן. תאגיד המים העירוני מצא עכברים ומזיקים מתים במים ששימשו אותם לשתייה ולבישול, והציב מאגר זמני ברחוב. אחת הדיירות ל-ynet: "המחשבה ששתיתי מים עם פגרי עכברים פשוט מזעזעת"

עשרות דיירים בבניין מגורים בתל אביב גילו אתמול (ד') כי מאגר המים הפרטי ששימש אותם לשתייה ולבישול הזדהם לאחרונה, והכיל פגרי עכברים ומזיקים. נציגי תאגיד המים העירוני הציבו בחזית הבניין מאגר מים זמני לשימוש הדיירים עד שתשתית המים תעבור תהליך חיטוי.

 

בניין שלם בת"א עם קלקול קיבה, כנראה בגלל ליקוי בנייה

 

הדיירים בבניין ברחוב אלנבי 138-140, שעבר שימור בשנת 2015, החלו לסבול בימים האחרונים מתופעות של כאבי בטן וראש, ודיווחו על כך לנציגי הנהלת הבניין. בבדיקה שערך תאגיד המים "מי אביבים" בשעות הצהריים התגלו כאמור פגרי עכברים ומזיקים אחרים שהצליחו לחדור פנימה, וכתוצאה מכך מתו בתוך המים. בעקבות גילוי הממצאים, משרד הבריאות הורה לדיירים שלא להשתמש במי הברזים עד לתיקון התקלה.

מאגר המים הזמני ברחוב אלנבי בתל אביב ()
מאגר המים הזמני מחוץ לבניין

מאגר המים הזמני ברחוב אלנבי בתל אביב ()

מאגר המים הזמני ברחוב אלנבי בתל אביב ()
מאגר המים של הבניין התגלה כמזוהם

בהודעה ששלח בצהריים נציג חברת הניהול לדיירים נכתב: "לדיירים שלום, בוצע מעקף לקו המים המרכזי. הערב בחזית הבניין יוצב מאגר מים זמני לשתייה. לחץ המים בדירות יירד בעקבות המעקף. מחר בבוקר ימשיכו בטיפול מול חברת המשאבות והמאגרים, משרד הבריאות והשרברבים. נא להתאזר בסבלנות".

 

בהמשך נכתב כי "הבעיות שנערמו לאורך התקופה וההזנחה, התפרצו כעת וייתכן שמזה זמן חלה החמרה בסטנדרטים הקבועים על פי משרד הבריאות. לעת עתה, לא להשתמש במים לשתייה או בישול".

 

אחת הדיירות בבניין אמרה בשיחה עם ynet כי בימים האחרונים סבלה מכאבי בטן וראש אולם רק הבוקר גלתה את הסיבה. "המחשבה ששתיתי מים עם פגרי עכברים פשוט מזעזעת. מאז ההודעה על הזיהום במים אני מרגישה עוד יותר רע", אמרה.

הודעת וואטסאפ המעדכנת את התושבים ()
הודעת הווטסאפ בקבוצת הדיירים

דייר נוסף בבניין אמר שלא הרגיש דבר חריג אך ציין כי דיירים בקומה שמתחתיו שאלו שלשום אם המים אצלו טובים. "היו כאלה שהרגישו שהמים היו מזוהמים, אבל היו כאלה שלא הרגישו כלום. כנראה שכל בנאדם מגיב לזה בצורה אחרת".

 

בתאגיד המים העירוני "מי אביבים" הסבירו שמאגר המים בבניין ככל הנראה לא טופל כמו שצריך במשך תקופה ארוכה, דבר שהוביל לכניסת עכברים ומזיקים נוספים פנימה. המאגר המזוהם עצמו הוא נכס פרטי ששייך לדיירי הבניין, ולא ל"מי אביבים" - והאחריות על בדיקתו הייתה של הדיירים או של חברת הניהול שלהם.

 

"ברגע שגילינו את הזיהום דאגנו להביא לדיירים מקור מים חילופי", אמר גורם ב"מי אביבים" והוסיף: "בבדיקה שערכנו גילינו שכניסת המים לתשתית הבניין תקינה, ובהמשך גילינו שמקור הזיהום הוא מיכל המים. על פניו הסיבה לזיהום היא תחזוקה לקויה ואי-אטימה של המאגר". מחר צפויה חברת הניהול של הבניין לחטא את מאגר המים, ובהמשך גם את הצנרת. במידה והבדיקות יהיו יצאו תקינות - המים ישובו לדיירים.


פורסם לראשונה 13/06/2018 20:50

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים