מגלים את אסיה: בארה"ב שואלים "איפה זה סינגפור?"
"סינגפור" הייתה מילת החיפוש הפופולרית בגוגל בארה"ב ביום הפסגה ההיסטורית, והגולשים תהו איפה היא נמצאת. בסינגפור מרוצים: "אנחנו על המפה". מחלקת המדינה הביכה עם דיווח על הפגישה ב"סינגפור, מלזיה"
"סינגפור", עיר-מדינה קטנה בדרום מזרח אסיה, הייתה מילת החיפוש הפופולרית ביותר בגוגל בארה"ב ביום הפסגה עם יותר משני מיליון חיפושים. חיפושים מובילים אחרים באותו יום: "איפה זה סינגפור?", "פסגת סינגפור" ו"השעה בסינגפור".
מלבד תמונות של האי סנטוסה, שבו נפגשו מנהיגי ארה"ב וצפון קוריאה, כלל הסיקור התקשורתי גם את הביקור של קים במלון הפאר מרינה ביי סנדס, ובאתרי התיירות הסמוכים.
סינגפור סיפרה שהיא השקיעה בפסגה 20 מיליון דולר סינגפורי (15 מיליון דולר אמריקני), מה שעורר את כעסם של חלק מהאזרחים. עם זאת טוענים מומחים שהעניין העולמי הגובר יניב רווחים גדולים פי 10 מההוצאות על הפסגה. אוליבר צ'ונג, ראש מועצת התיירות בסינגפור, אמר שהפסגה "שמה את סינגפור על המפה".
חברת התקשורת "מלטווטר" מעריכה שהסיקור התקשורתי מראשון עד שלישי שווה ערך להשקעה של 270 מיליון דולר בפרסום, והחודש שקדם לפסגה שקול להשקעה של 767 מיליון דולר. "הפסגה של טראמפ וקים הייתה ללא ספק האירוע החשוב ביותר, שעורר עניין בסינגפור בקרב רוב העולם", אומר ג'ייסון טאן מסוכנות הייעוץ הפרסומי "זניט סינגפור".
בשנה שעברה הגיע מספר התיירים לשיא של 17.4 מיליון. המדינה שממנה מגיעים הכי הרבה תיירים לסינגפור היא סין. הודו במקום השני. "עבור הרבה אסיאתים הבחירה בסינגפור כיעד הפסגה מחזק את הדימוי שיש לה של מדינה יעילה ובטוחה. עבור אמריקנים שאולי לא מכירים את אסיה, הפסגה בהחלט שמה את סינגפור במוקד הבינלאומי".
עדיין, לא בטוח שעכשיו יצליחו בארה"ב להצביע במפה היכן נמצאת סינגפור. באחת ההודעות על הפסגה גם מחלקת המדינה התבלבלה, ועוררה גיחוך ברשת כשפרסמה דיווח על הפגישה ההיסטורית שהייתה ב"סינגפור, מלזיה".