שתף קטע נבחר

בזמן המונדיאל: מונית דרסה אוהדים במוסקבה

נהג פגע בהולכי רגל שצעדו על מדרכה במרכז העיר. שמונה נפצעו, בהם אוהדים שבאו ממקסיקו. מצב פצועה אחת קשה. הרשויות במוסקבה: הוא טוען שנרדם ולחץ בטעות על דוושת הגז

 

כלי תקשורת ברוסיה מדווחים הערב (שבת) כי מונית דהרה לתוך קבוצת אנשים על מדרכה במרכז מוסקבה וכי שמונה בני אדם נפצעו. אין הרוגים, אך מצב פצועה אחת מוגדר קשה. הנהג נעצר, והרשויות מסרו כי יש לו רישיון נהיגה מקירגיזסטן. בדמו לא נמצא אלכוהול, ולמשטרה הסביר כי נרדם בפקק התנועה ולחץ בטעות על דוושת הגז. לפי המשטרה הוא טוען כי לא התכוון לפגוע בהולכי הרגל.

תאונת דרכים במוסקבה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

תאונת דרכים במוסקבה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

עדי ראייה סיפרו כי כמה מהנפגעים לבשו חולצות של נבחרת מקסיקו בכדורגל, ואחר כך מסרו הרשויות כי שני פצועים הם אזרחים מקסיקנים ופצוע אחד הוא אזרח אוקראיני. שאר הפצועים הם רוסים. בימים אלה נערך ברוסיה המונדיאל, ונבחרת מקסיקו תפתח מחר את הופעותיה בטורניר מול אלופת העולם גרמניה. המשחק ייערך במוסקבה.

 

תאונת דרכים במוסקבה ()
זירת התאונה במוסקבה

שוער איסלנד האנס האלדורסון חוגג (צילום: getty images)
שוער איסלנד חוגג את שער השוויון של נבחרתו מול ארגנטינה במוסקבה, הערב(צילום: getty images)

חיילים ב רוסיה הכנות לקראת המונדיאל ()
חיילים רוסים מסיירים במוסקבה

שעה קלה לפני הדריסה הסתיים במוסקבה המשחק בין נבחרות ארגנטינה ואיסלנד במסגרת המונדיאל. המשחק נערך באצטדיון ספרטק והסתיים בתוצאה 1:1. עשרות אלפי אוהדים הגיעו לאצטדיון כדי לצפות במשחק.

 

כוחות הביטחון של רוסיה נמצאים בימים אלה במצב של כוננות עליונה בשל החשש מפיגועים בתקופת המונדיאל. רוסיה נמצאת כל העת על הכוונת של דאעש בשל התייצבותה לצד משטר בשאר אסד במלחמה בסוריה, אבל ההערכה היא כי בימים שבהם היא תארח את טורניר הכדורגל החשוב בעולם המוטיבציה של ארגוני טרור לבצע בה פיגועים תהיה גבוהה במיוחד.

אוהדים לפני המשחק בין ארגנטינה לאיסלנד (צילום: עוז מועלם)
אוהדי ארגנטינה חוגגים במוסקבה לפני המשחק של נבחרתם(צילום: עוז מועלם)

קוזאקים מאבטחים את אירוע המונדיאל (צילום: AFP)
לוחמים קוזאקים שנקראו אף הם כדי לאבטח את המונדיאל(צילום: AFP)

כבר שלשום, כשרוסיה אירחה את סעודיה במשחק הפתיחה באצטדיון לוז'ניקי במוסקבה, נפרסו ברחבי הבירה הרוסית כ-30 אלף אנשי ביטחון. יחידות של חיל האוויר הוצבו בכוננות סמוך למוסקבה, וגם מערכות נ"מ הוכנסו לכוננות כדי לפעול במקרה של תנועת מטוסים חשודה. תנועת כלי השיט צומצמה כדי להקל על הרשויות לעקוב אחרי כל התרחשות.

 

לקראת המשחקים פרסמה זרוע התעמולה של דאעש תמונות של כוכבי ענק כמו ליאו מסי וניימאר במדי אסיר כתומים לפני "הוצאה להורג". "לא תיהנו מביטחון עד שתחיו בארצות מוסלמיות", נכתב לצד אותן תמונות. רוסיה חוותה גל של פיגועי התאבדות בשנים האחרונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים