שתף קטע נבחר

הנשיא המושחת מפרשן מהכלא את המונדיאל

לולה, נשיא ברזיל לשעבר, נשלח לכלא על קבלת שוחד אך ממשיך להיות פופולרי. אוהדי הכדורגל יוכלו לשמוע את רשמיו מהטורניר: "זו לא בדיחה"

נשיא ברזיל לשעבר לואיש אינסיו (לולה) דה סילבה אמנם יושב בכלא, אבל הדבר לא מונע ממנו לפרשן את המונדיאל. "זאת לא בדיחה", אמר ג'וזה טראז'נו, מנחה בערוץ VTN.

נשיא ברזיל לשעבר לואיש אינסיו לולה דה סילביה עם פלה (צילום: Images Getty)
לולה מחובק עם פלה, כוכב הכדורגל הגדול של ברזיל(צילום: Images Getty)

לולה נכלא ב-7 באפריל ומרצה 12 שנות מאסר על קבלת שוחד. איש השמאל בן ה-72 טוען לחפותו ואומר שהוא נכלא מסיבות פוליטיות. למרות השחיתות לולה הוא עדיין דמות אהודה ביותר בברזיל.

 

טרז'נו, עיתונאי ספורט ותיק בברזיל ולשעבר מנהל ערוץ ESPN במדינה, מספר שהנשיא לשעבר "יכתוב על רשמיו מהמשחקים וישלח לנו אותם. אנחנו נציג אותם על המסך, כציטוטים, ונקריא אותם בשידור".

דה סילבה מציץ לעבר התומכים (צילום: EPA)
פופולרי למרות השחיתות(צילום: EPA)
 

לולה קיבל מהמשטרה בקוריטיבה אישור להכניס טלוויזיה לתא, כדי לצפות במשחקים של קבוצת הכדורגל האהודה עליו, קורינתיאנס. מהכלא הוא שלח מכתבים לתומכיו, שאותם הפיצה מפלגת הפועלים הברזילאית ברשת.

 

כעת ישלח הנשיא לשעבר גם פרשנויות מהמשחקים, לערוץ VTN. הברזילאים יוכלו לשמוע את הפרשנות שלו מחר, יום אחרי משחק הבכורה של ברזיל בטורניר נגד שווייץ.

המחאה בברזיל (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

בחודש מרס, לפני שנכלא, אמר לולה שהוא אופטימי לגבי הסיכויים של ברזיל לזכות במונדיאל בפעם השישית. "ברזיל תחרותית, יש לנו מאמן טוב, סגל מאוזן ושחקנים עם ניסיון בינלאומי", ניתח את הסיכויים.

 

עם זאת הזהיר לולה מנבחרות חזקות אחרות – גרמניה, צרפת, אנגליה ובלגיה. "כולן מוכנות היטב", אמר לולה, והזהיר גם מהיריבה הגדולה ארגנטינה בהנהגתו של לאו מסי, ש"חייב לסגור את החוב שיש לו לעם הארגנטינאי" ולצאת מהצל של אגדלת הכדורגל דייגו מראדונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים